הכל על תערוכת E3 2015: חלק שני

מיקרוסופט או סוני, או מציאות מדומה? אנחנו לא יודעים מי תנצח, אבל נכון לעכשיו שתי האפשרויות נראות פשוט מעולה

אנחנו ממשיכים בסיכום תערוכת המשחקים הגדולה בעולם, והפעם שמים את הדגש על הטכנולוגיות הבלעדיות שמפתחות שתי המובילות של שוק הקונסולות הביתי, וכמו כן גם על "הבונוסים" שנועדו למשוך את הגיימרים בהמוניהם.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


HoloLens זה מיינקראפט אצלכם בתוך הסלון

טכנולוגיית המציאות הרבודה של סחטה הרבה רשמים חזקים בתערוכה הנוכחית, בעיקר תודות להדגמה של להיט האינדי שנמצא היום בבעלות החברה כשהוא פועל בצורה הולוגרפית. משהו שחלק מהמתרשמים הגדירו כ"לתת תחושה חדשה לחלוטין לחוויה מאוד מוכרת".

עדיין לא ברור מתי ה-HoloLens יהיה זמין לרכישה ואיך בדיוק הוא ישתלב בעולם התוכן של , אך מסתמן כי הטכנולוגיה היא למעשה ה'קינקט של הדור החדש' ומיועדת להפוך לג'וקר הגדול של החברה במאבק מול – זאת בזמן שהקינקט עצמו מתקרב כנראה לסיום חייו, עם מעט מאוד זמן מסך או אזכורים במהלך התערוכה כולה.

גם 5 זכה לבונוס יצירתי בהתבסס על ה-HoloLens

מהפכה? אולי. מגניב? בוודאות

Project Morpheus: סתם עוד אחד או ה-אחד?

גם פרוייקט משקפי המציאות המדומה של מתקדם לא רע בכלל, עם הדגמות בשלות יותר וגם הכרזות על מספר כותרים שיתמכו בהם רשמית כשהם יושקו.

עם זאת, בעוד שה-HoloLens מתחרה בעיקר ב-Morpheus עצמו, סוני תיאלץ להתחרות בערב רב של משקפי מציאות מדומה חדשים שנמצאים אף הם בשוק או בדרך אל השוק, בהתבסס על שלל פלטפורמות שנפוצות וזולות יותר מה-PlayStation 4. משקפי ה-Oculus Rift נראים כמו מתחרה משמעותי מאוד, למשל, עם רמת בשלות טובה יותר ויעד השקה מעט יותר מוקדם.

Project Morpheus מיועד להגיע אל החנויות במהלך המחצית הראשונה של שנת 2016 ולעלות 'כמה מאות דולרים' - בערך כמו ה-Oculus Rift
Project Morpheus מיועד להגיע אל החנויות במהלך המחצית הראשונה של שנת 2016 ולעלות 'כמה מאות דולרים' – בערך כמו ה- Rift

המהלך הנכון עבור היצרנית היפנית יהיה, כפי הנראה, לא לנסות ולהביס את המתחרות אלא לחתור דווקא ליצירתה של פלטפורמת מאוחדת כלשהי, שתדרבן את המפתחים ליצור משחקים שיתאימו למגוון מוצרים ויפתחו את הצוהר לקהל יעד משמעותי ומגוון הרבה יותר, כאשר לסוני עצמה תמיד תהיה היכולת לסדר כותרים בלעדיים, בערך כמו שקורה כעת בתחום המשחקים "הסטנדרטיים".

בסוני מדברים על מעל ל-30 כותרים שמפותחים עבור ה-Morpheus בימים אלו ממש, אך כרגע נראה כי רובם לא יהיו דומים למשחקי ה-AAA שאנחנו רגילים לראות

Xbox One הוא מהיום גם אימולטור ל- 360, ופלטפורמת Early Access עצמאית

הכרזה מרכזית אחת של מיקרוסופט הפתיעה את כולם והיכתה גלים ברשת – ה- יקבל אימולטור 360 תוכנתי, ולמעשה יציע תמיכה מלאה לאחור בכותרי הדור הקודם. רשימת המשחקים הנתמכים כרגע איננה נרחבת במיוחד, אך באופן טבעי במיקרוסופט מבטיחים לנו כי עוד משחקים יצטרפו בהמשך.

etpt1
רשימת המשחקים הנתמכים אחורנית מצומצמת מאוד נכון לעכשיו, אך אנשי ה- מבטיחים שכותרים גדולים נוספים נמצאים מעבר לפינה, והכל תלוי רק באישור עקרוני של המפיצות

כל שצריך הוא להכניס לקונסולה העדכנית דיסק של כותר 360 (או להעביר אותו לחשבון אם מדובר בעותק וירטואלי), והורדה שתחל אוטומטית תאפשר לו לפעול. צ'ופר יפה מאוד לכל מי שהשקיעו ממיטב כספם בבניית ספריית משחקים בדור הקודם, שבאה כמשקל נגד למיזם ההזרמה הישירה של סוני, ה- Now.

אם לא די בכך, במיקרוסופט גם הכריזו על תוכנית Early Access (לגישה מוקדמת למשחקים שפיתוחם טרם הסתיים) משלהם, שתיקרא Xbox Game Preview ותפעל בצורה דומה לזו הנודעת של Steam, עם קצת יותר "הבטחת איכות" וסיוע ממיקרוסופט לכותרים המשתתפים. התוכנית תכלול בתחילה חמישה משחקים, ארבעה שכבר ניתן למצוא עבור המחשבים האישיים ועוד אחד חדש, מסתורי ובלעדי בשם ION שמגיע אלינו מדין הול, המוח הקודם שיצר את המוד-משחק DayZ.

מצעד המשחקים הבלעדיים

עוד סיבה שבגללה רבים הכריעו כי היא זו שהכי הרשימה מבין שלושת יצרניות הקונסולות בשוק הייתה רשימה של כותרים בלעדיים שרובם לא מחדשים יותר מדי, אך הולכים 'על בטוח' ומנצלים את מלוא הפוטנציאל של המותגים אותם בנתה לאורך השנים.

Forza 6 שיושק בסוף השנה זכה לסרטון משחקיות מרהיב, 5 המשיך בחשיפה ההדרגתית עם פרטים נוספים אודות המצב העלילתי לשחקן ויחיד והמצבים המקוונים המעודכנים שלו ו-Gears of War 4 הוכרז כפרק חדש בעולם המשחק של הסדרה שעשוי להתפתח לכדי קו נוסף לצד הטרילוגיה המקורית.

אם לא די בכך, חובבי הנוסטלגיה זכו להכרזה על חבילה שכוללת לא פחות מ-30 כותרים קלאסיים של מפתחת הבית Rare בעבור מחיר קורץ של 30 דולר, ואפילו Rise of the Tomb Raider (שהוא בלעדי לתקופה זמנית אמנם, אך ממונף ממש כמו 'משחק בית' של מיקרוסופט בידי נציגיה) נראה כמו משהו שיכול לגרום לאנשים להתחדש בקונסולת חדש ונוצצת.

מן העבר השני, גם לסוני היו מספק כותרי בלעדיים מעניינים משלה. בראש הרשימה עמד כמובן Shenmue 3, שמיועד להגיע גם למחשבים האישיים אך נחקק בזכרון הקולקטיבי בתור יוזמה של סוני, ולצידו ראינו גם כותר חדש לחלוטין מהיוצרים של סדרת Killzone, משחק הרפתקאה בשם Firewatch, הפרק הרביעי בסדרת Uncharted שהציע מראה חזותי מלהיב ואפילו The Last Guardian המסתורי עליו שמענו לראשונה לפני שש שנים, כשגם הפעם בסוני הבטיחו כי המשחק ממש לא בוטל, לא נתקע ויגיע לחנויות מתישהו.

הכרזה נוסטלגית משמעותית שניה של החברה היפנית הייתה בנוגע לרימייק עבור Final Fantasy VII, שעודנו נחשב בעיני רבים לטוב ביותר בכל הסדרה. הרימייק יבנה מאפס, ולכאורה עשוי אפילו לבחור ולשנות כל מיני אספקטים עלילתיים במטרה לוודא את התעניינותם של המעריצים האדוקים למיניהם.

גם לסוני וגם למיקרוסופט יש כותרים מעניינים במחסנית, אך בעוד שסוני כיוונה לנוסטלגיה של קהל וותיק יותר, במיקרוסופט נתנו את כל מה שיש להם וככל הנראה הצליחו לקרוץ לקהל מגוון יותר – על כן לא קשה להבין מדוע הדעה הרווחת היא שהענקית מרדמונד היא "המנצחת" של לשנת 2015 מבין השתיים.

מסכימים, מתנגדים בתוקף או שבכלל מתעניינים אך ורק במה שקורה בגיזרת ה-PC? ספרו לנו בתגובות, והמתינו לנו בחלק השלישי של סיכום התערוכה עם עוד כמות אדירה של כותרים מבטיחים.