עסקת הענק שמכינה את מיקרוסופט לדור הבא: הבית החדש של Doom, Skyrim ואחרים

התפתחות מפתיעה בהחלט בעולם הגיימינג הופכת את החברות ZeniMax ו-Bethesda לחלק ממערך פיתוח הגיימינג האישי של חברת מיקרוסופט – בתמורה לתשלום אימתני של 7.5 מיליארד דולר

במהלך שנת 2018 מיקרוסופט נאלצה להודות בפומבי כי היצע המשחקים הבלעדיים שלה לא מתחרה כראוי במה שמעניקה לנו חברת סוני, זה אשר סייע להזניק את קונסולות ה-PlayStation 4 היישר אל המקום הראשון בדור הנוכחי בזמן שמיקרוסופט ומכשירי ה-Xbox One שלה נותרו הרחק מאחור – ואז הגיע שרשרת רכישות מהירות שנועדו לסייע לה לאזן את התחרותיות בתחום היוקרתי.

חברת הטכנולוגיה האמריקאית חיזקה את חטיבת פיתוח והפצת המשחקים שלה במהירות עם השתלטות על הסטודיו שפיתח עבורה את סדרת Forza Horizon המצליחה, הסטודיו שהביא לנו את Hellblade: Senua's Sacrifice הייחודי, המפתחת של משחקי State of Decay, המפתחת של כותר האינדי הדיסטופי We Happy Few, את סטודיו inXile Entertainment הוותיק שאחראי בין היתר על החייאתה של סדרת Wasteland וגם את סטודיו Obsidian Entertainment המפורסם, אשר העניק לנו בעברו את Knights of the Old Republic 2, את Neverwinter Nights 2, את Alpha Protocol וגם את Fallout: New Vegas האהוב.

מיקרוסופט הקימה צמד אולפני פיתוח פנימיים משלה בתור תוספת במסגרת מהלך ההתרחבות, ובשנה שעברה אף השלימה גם את הרכישה של חברת Double Fine Productions הנודעת של טים שייפר לטובת נוכחות משודרגת בסצינת האינדי – אבל עכשיו מגיעה ההכרזה המפתיעה, הגדולה והחשובה ביותר ללא כל ספק.

שגעון הקניות של מיקרוסופט מגיע לשיא חדש – כזה שיכול להפוך את המירוץ הבלתי נגמר עם סוני ללמוד ומעניין הרבה יותר

מיקרוסופט תשלם 7.5 מיליארד דולר במזומן ותקבל לעצמה את השליטה המלאה באחת ממפיצות ומפתחות המשחקים הבולטות בעידן המודרני, ZeniMax Media אשר מוכרת לשחקנים קצת יותר בתור Bethesda, על שם סטודיו הפיתוח שהחל את הכל וצמח בסופו של דבר לאימפריה תודות להצלחה הגדולה של סדרת משחקי The Elder Scrolls.

לאחר השלמה מוצלחת של הרכישה, יצרנית קונסולות ה-Xbox תהפוך לבעלים של לא פחות מ-8 חברות פיתוח משחקים נוספות וכמו כן תקבל זכאות מלאה על כמה מהמוצרים הכי גדולים בתעשייה: דום, Fallout, Wolfenstein, The Elder Scrolls, Quake ו-Dishonored הם רק חלק מהשמות, וזה הזמן להתחיל ולפנטז אודות דרכים מקוריות ומפתיעות בהן ניתן יהיה לשלב בתוך המותגים הגדולים האחרים של החברה כמו Halo, Minecraft, Forza וכדומה.

אבל להתחיל לחלום על שיתוף פעולה של ה-Doom Slayer ו-Master Chief? שילוב עולם הפנטזיה העשיר של The Elder Scrolls בתוך Minecraft? האפשרויות הן רבות מאוד לפתע

במיקרוסופט מיהרו להבהיר כי מטרתם היא לתת ל-Bethesda לשמר את חופש הפעולה ממנו נהנתה עד כה, עם מידת יוזמה אומנותית בלתי מבוטלת וגם נכונות לעמוד בהבטחות והסכמים קודמים (גם אם זה כולל כותרים שמיועדים לבלעדיות בפלטפורמות מתחרות). דבר אחד שכן ישתנה בוודאות הוא היחס אל שירות ה-Xbox Game Pass במינוי חודשי – שאמור לקבל אליו את כל היצירות המודרניות מבית Bethesda את ZeniMax ובעתיד יעניק לשחקנים גישה אל היצירות הגדולות והמדוברות ביותר כבר מהרגע הראשון ללא צורך בתוספות תשלום כלשהן.

גיימרים מודאגים חובבי PlayStation יכולים להירגע מעט בינתיים, לכאורה, כאשר נציגיה של מיקרוסופט דאגו להבהיר כי הם לא פוסלים השקה של משחקי העתיד על קונסולות מתחרות ויבצעו החלטות פרטניות בעניין עבור כל מוצר שנמצא בקנה כעת או יהיה בפיתוח בעתיד – אך עם כל זאת אנחנו בכל זאת לא נופתע מאוד מהופעתן של אפשרויות בהן זמינות של משחקים מובילים תהיה מוגבלת לקונסולות Xbox (ולמחשבים אישיים מבוססי חלונות שנחשבים לשמחתנו חלק מרכזי של עסקי הגיימינג במיקרוסופט) לפחות לפרק זמן מסויים, עם אפשרות לכך שתכנים מסויימים אף יישארו בלעדיים לצמיתות.

האם זה הקלף החזק שתסלול את דרכן של ה-Xbox Series X וה-Xbox Series S להצלחה מסחרית מפוארת? מוזמנים לספק לנו דעות ונבואות בתגובות.