אופנה חדשה בפתח? משחק ה-PlayStation 5 שידרוש חיבור קבוע לרשת

Godfall, אחד הכותרים הראשונים בשוק שמפותחים בלעדית לקונסולות מהדור החדש, יחייב חיבור לרשת – ועשוי להוות סיפתח עבור יצירות חדשות רבות שיבחרו בגישה הבעייתית הזו

כותר התפקידים-פעולה הטרי מבית חברת Gearbox Entertainment שאמור להוות את אחת מנקודות המשיכה המרכזיות של קונסולת ה-PlayStation 5 במועד ההשקה שלה, Godfall, עשוי לאותת לנו על התרחבות של אחת המגמות הכי שנויות במחלוקת בעולם הגיימינג המודרני.

משתמשים הבחינו כי עמוד המוצר עבור Godfall בחנות הדיגיטלית של סוני מצהיר על חובה לחיבור אל הרשת וחובה לחשבון PlayStation Plus פעיל, זאת למרות שהחלק המרכזי בכותר הוא מצב משחק עלילתי מסורתי לשחקן יחיד – והפנו את השאלה בטוויטר אל המפיצה, בתקווה לקבל עדכון על כך שמדובר בשגיאה או חוסר הבנה. במקום זאת, התקבלה תשובה חדה ובלתי מתנצלת מ-Gearbox – כן, למרות ש-Godfall אינו נחשב 'משחק כשירות' (ז'אנר של משחקים עם עולמות מקוונים בבסיסם שמשתנים ומתעדכנים באופן תכוף זמן רב אחרי ההשקה הראשונית) הוא יחייב שחקנים לחיבור מקוון גם אם ירצו לשחק בו בצורה עצמאית.

למה יש חובה לחיבור אינטרנט כלשהו עבור משחק שחלק מרכזי בו מיועד לשחקן יחיד? לאף אחד אין תשובה ברורה לזה

נציגי החברה בטוויטר אישרו כי לא תהיה חובה למינוי PS Plus בתשלום חודשי על מנת לחוות את המשחק בתור שחקן יחיד, אך לא הציעו שום פשרה בכל הנוגע לחיבור אל הרשת – מה שגרר מאות תגובות מאוכזבות וזועמות ממשתמשים, בדומה למה שקרה בעבר לכמה וכמה כותרים אחרים שהתנסו בשיטות וגישות דומות.

עדיין לא ברור לגמרי האם Godfall ידרוש תקשורת קבועה מול שרתים ייעודיים על מנת לפעול (בדומה לכותרי MMORPG) או בדיקה יחידה בעת ההפעלה שאחריה ניתן יהיה להמשיך במשחק יחיד גם ללא חיבור רשתי פעיל – אך נסיון העבר כבר הוכיח לנו כי חובה לחיבור מקוון כלשהו מוציאה את הבעלות מידי המשתמשים הלכה למעשה, וככל הנראה תמנע מאלו ששילמו ממיטב כספכם גישה אל המוצר ברגע שבו בעלי הזכויות יחליטו כי העסק כבר לא משתלם מבחינתם ויפסיקו להפעיל את אותם שרתים רשמיים.

משתמשים עם חיבורי אינטרנט בעייתיים שנוטים להתנתק מפעם לפעם (כולנו היינו שם, לא?) עלולים לסבול מדרישה להתחבר ולהזדהות בכל פעם מחדש, וראוי לציין כי Godfall מיועד להגיע גם למחשבים האישיי בהתבסס על פלטפורמת ה-Epic Games Store – ושם החובה לזמינות מקוונת בכל מצב משחק תוכל לפגוע גם באלו שחולמים על גיימינג מחוץ לבית.

Godfall אינו המשחק הראשון בהיסטוריה שמיישם חיבור מקוון בתוך מערך הגנה ללא הצדקה ממשית – אך העובדה שמדובר באחד מהכותרים הראשונים שמפותחים ספציפית לדור הקונסולות החדש (עם תג מחיר מומלץ מוגדל של 70 דולר, ראוי להזכיר) מעוררת חששות לכך שהוא יספק את המתווה גם עבור רבים שיגיעו אחריו

ניתן בהחלט להבין את אלו שלא ממש מתלהבים מהגילוי החדש אודות Godfall, אם כי נכון לעכשיו לא נראה שהביקורת ברשת עומדת לשנות את עמדת המפתחת. האם יש הצדקה טכנולוגית כלשהי שעדיין לא נחשפה בפנינו, או שמדובר פשוט ברצון לשלוט טוב יותר על קהל השחקנים ולהקשות אל פוטנציאל לפעולות פיראטיות הן בקונסולה החדישה מבית סוני והן בשוק ה-PC? נשמח לשמוע את הדעות שלכם בעניין בתגובות.