המשחק הנייד של נינטנדו זכה לעשרות מיליוני הורדות, אך מתוך כל אותם מתנסים רק אחוזים בודדים בחרו לשלם על המוצר המלא
המסע של חברת נינטנדו (Nintendo) בעולם משחקי המובייל ממשיך להיות מעין מראה מסקרנת עבור השוק כולו, ומוכיח כי למרות שיש בו פוטנציאל עצום – ללא המתכון הנכון והמדוייק ההצלחה היא בהחלט לא ודאית ולא ברורה מאליה.
במסגרת הדיווח הכספי הרבעוני שלה, החברה חשפה את נתוניו המסחריים של Super Mario Run, שהפך למשחק המובייל הראשון שלה לפני כמה חודשים ויצר תחושות מנוגדות חזקות אצל השחקנים בשל מחירו הגבוה ביחס לגישתו הפשטנית. לפי הנתונים הללו, כותר הפלטפורמה בכיכובו של השרברב האהוב זכה לכמות מרשימה של יותר מ-78 מיליון הורדות ממשתמשי ה-iOS שעבורם הוא זמין – אך במקביל רק כ-6 אחוזים מכלל המורידים החינמיים בחרו להמשיך מעבר לשלושת השלבים הראשונים ולשלם סכום של 10 דולר עבור גישה למשחק המלא, מה שתורגם להכנסות כלליות של כ-53 מיליון דולר עבור נינטנדו ושותפותיה לתהליך.
בחברה דאגו להצהיר כי מדובר ביחס נאה בין משתמשים חינמיים למשתמשים משלמים שגבוה יותר מהיחס הקיים עבור מרבית משחקי המובייל, אך במקביל נאלצו להודות כי היקף ההכנסות נמוך מהציפיות שלהם, ומהווה למעשה כשלון יחסי עבור המותג הפופולרי והמוכר ביותר שלה, שהיה אמור לשבור קופות בהופעתו הראשונה בקטגוריה הניידת.
למרות האכזבה היחסית עד עכשיו, לנינטנדו יש עוד כמה וכמה נקודות ציון משמעותיות שיוכלו לשנות את המצב בעתיד הקרוב – החל מנחיתתו המצופה של Super Mario Run במכשירי האנדרואיד במהלך חודש מרץ, דרך השקתו של כותר המובייל השני של החברה, Fire Emblem Heroes המשלב בין תפקידים לטקטיקה בתורות, כבר בימים הקרובים, וכלה בהנחתתו של המותג האהוב Animal Crossing במכשירים הניידים שתגיע ברבעון השני של השנה.
כל אלו הם אירועים שעתידים להעשיר עוד קצת את קופתה של המפתחת היפנית, ויוכלו להפוך לסיפורי ההצלחה להם היא זקוקה בתור סיבה טובה מספיק להמשיך ולהשקיע בתחום – לצד ההשקעה בקונסולת ה-Switch החדשה שלה כמובן, שאף תוכל לחלוק תכנים עם הסמארטפונים והטאבלטים בטווח הארוך בשל הדמיון הפיזי והחומרתי. אז האם נינטנדו נמצאת בדרך הנכונה, או שהיא אבודה ופשוט עוד לא הבינה זאת? אתם מוזמנים לשתף אותנו בנקודת המבט שלכם.
אני עדיין מתלבט. אין לי אינטרנט בתחנת רכבת באשדוד ולא בנסיעה ברכבת.
אין לי אינטרנט בשדה תעופה (מוגבל לשעה מתוך 3 שעות שמבלים שם).
למה שאקנה משחק שמיועד למכשיר >>>ניייד<<< כשהוא מצריך חיבור אינטרנט תמידי?
40שח למשחק
עדיף להוריד פרוץ ללא אינטרנט..
לא משתלם
יש דבר כזה
המשחק הזה יחסית כישלון.
כמות ההורדות יכולה גם להיות מוסברת לנוכח העובדה שהמשחק תפס את כל המקומות של הFEATURES בכל החנויות.
נראה לי שהביקורות היו רעות כי המשחק הוא סתם דומה למשחקים אחרים במובייל, רק עם סקין של מריו אבל המחיר יותר גבוהה.
בקיצור המשחק קצת פגע במותג של נינטנדו. במשחק המריו הבא למובייל תהיו בטוחים שאנשים יהיו יותר ספקניים.
Hershko Adva
יצא לך? נראה משחק טוב
אף פעם לא הורדתי משחקים לסלולרי. גם הפעם לא. מחכה לנינטנדו סוויטש.