היצרנית הסינית נמצאת בדרך הבטוחה לשנה הכי טובה שלה עד כה – וזה כולל הצלחה מרשימה גם בשוק הישראלי
הרוויית השוק בדגמים דומים ומבלבלים וקניבליזציה של מכירות הן בעיות אמיתיות עבור יצרניות טכנולוגיות רבות, אם כי נראה ששיאומי (Xiaomi) מצליחה לשבור את המוסכמות – וגם את תחזיות המכירות האישיות שלה – עם מצעד בלתי נגמר של מכשירים חכמים משתלמים במיוחד.
לפי דיווח חדש ביצרנית הסינית העולה חצו רף מכירות של 100 מיליון יחידות לשנת 2018 בסוף חודש אוקטובר – מה שהיווה במקור את יעדה של החברה לשנה כולה, בתור נתון צמיחה סולידי ומתון יחסית מ-90 מיליון מכשירים חכמים שנמכרו במהלך שנת 2017.
במילים אחרות, שיאומי כבר שברה את כל שיאי העבר שלה – וזה עוד לפני מכירות חודשי נובמבר ודצמבר, שבדרך כלל מגיעות למספרים גדולים יותר משאר חודשי השנה תודות לאירועים כמו יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ובלאק פריידיי. קפיצה לרף מכירות של 120 מיליון מכשירים בשנת 2018 המלאה נשמעת הגיונית בהחלט כעת – ועלייה של 30 אחוזים במכירות שתכה את התחזיות תוכל לסייע מאוד לשווי השוק של החברה אשר ביצעה השנה הנפקה פומבית פחות מוצלחת מהצפוי.
גם מכירות של 120 מיליון סמארטפונים עדיין לא ממש מאיימות על אפל ו-Huawei במקומות השני והשלישי בשוק העולמי, אשר מספקות היקפי מכירות של כ-200 מיליון מכשירים ויותר בשנה – אך האסטרטגיה לטווח ארוך ללא ספק עשויה להביא אותנו לשינוי ביחסי הכוחות הללו מהר יותר ממה שזה נראה.
גם השוק הישראלי אחראי לתרומה קטנה משלו להצלחה העולמית של שיאומי, כך לפי חברת חקר השוק GFK אשר דיווחה לאחרונה על זינוק גדול של המותג בנוף המקומי שאיפשר לה לתפוס את המקום השני במונחי נתח השוק על חשבונה של אפל, עם כ-18 אחוזים בהשוואה ל-14-16 אחוזים של יצרנית האייפונים – ועדיין רחוק מאחורי סמסונג שמחזיקה בכמעט מחצית מהמכירות, כך שיש הרבה לאן להמשיך ולשאוף.