אחד מהשעונים החכמים המוצלחים ביותר בגל האנדרואיד הראשון זוכה לשלושה דגמים שונים אשר מבקשים להמשיך את המומנטום
התרחבות חכמה או התפזרות מיותרת? אחרי שה-Moto 360 (עוד בתקופה שמוטורולה הייתה חלק מגוגל) הוגדר כאחד מהשעונים החכמים היותר אלגנטיים ומוצלחים בסביבה ואף זכה לביקורות חיוביות, במוטורולה החליטו להשיק לא אחד – אלא שלושה דגמים חדשים שירשו אותו.
שניים מתוך שלושת הדגמים ימשיכו להיקרא Moto 360 ואנחנו אפילו לא ממש בטוחים כיצד בחברה מתכננים ליצור הפרדה בינם לבין הדגם המקורי, אך הקונספט הכללי כאן זהה לזה שאנו רואים אצל השחקניות האחרות בימים אלו: בדומה לתחום הסמארטפונים, גם תחום השעונים החכמים אין גודל אחד שמתאים לכולם, ועל כן ישנה הפרדה לדגם הסטנדרטי ולדגם קומפקטי ועדין יותר.
https://www.youtube.com/watch?v=Q0prQniEZTA
שתי הגירסאות הראשונות של ה-Moto 360 החדש מיועדות להתאים לגברים ונשים עם פרקי יד בגדלים שונים – אחת עם קוטר של 42 מילימטרים ורצועת 16 מילימטר צרה המיועדת לנשים, השנייה עם קוטר זהה אך רצועת 20 מילימטרים שאמורה להתאים יותר לגברים (אבל לא בהכרח), וגירסת גברים גדולה יותר עם קוטר של 46 מילימטרים ורצועת 22 מילימטרים. בשני המקרים הרצועות ניתנות להחלפה בכל רצועה אחרת בגודל מתאים – כשיפור מבורך מהרצועות הקבועות בדגם ה-Moto 360 המקורי.
גירסת ה-42 מילימטרים תציע מסך LCD בגודל 1.37 אינץ' וברזולוציה של 360×325 פיקסלים, ואילו גירסת ה-46 מילימטרים תכלול מסך LCD בגודל 1.56 אינץ' וברזולוציה של 360×330 פיקסלים (בשני הדגמים מדובר במסך מסוג "גלגל מפונצ'ר", ולא מסך עגול מלא), שניהם בחיפוי Gorilla Glass 3 ובהבטחה לתצורה וגימור שיקטינו משמעותית את החזרי האור בשימוש בחוץ.
המפרט הטכני הכללי דומה מאוד למה שתמצאו ברוב שעוני ה-Android Wear האחרים, עם שבב Snapdragon 400 מרובע ליבות Cortex A7 (בגירסה מעוקרת המודם שלו), זכרון RAM של 512MB, נפח אחסון מובנה של 4GB וגם הגנה בפני מים ואבק בתקן IP67, חיישן קצב לב מובנה, תמיכה בטעינה אלחוטית בדומה ל-Gear S2 החדש, קישוריות Bluetooth 4.0 וגם קישוריות Wi-Fi לעבודה עם סמארטפונים במרחקים גדולים יותר.
שני הדגמים כוללים בתוכם סוללות בקיבולת נאה יחסית של 300mAh (לדגם ה-42 מילימטר) ו-400mAh (לדגם ה-46 מילימטר), אך למרות זאת במוטרולה מתחייבים לחיי סוללה קצרים למדי של עד יום וחצי או יומיים בהתאמה בשימוש במצב בו המסך כבוי כברירת מחדל ומופעל רק בלחיצה, או עד יום אחד בלבד במצב בו המסך פעיל באופן מתמיד, כפי שרובנו היינו מצפים משעון. נקווה שהערכות האלה נובעות משמרנות יתרה, והמצב במציאות יהיה קצת יותר מתאים לשימוש מעשי.
מעבר לאפשרויות הבחירה וההתאמה האישית המשופרות (שלל צבעים ורצועות שונים דרך ממשק ה-Moto Maker הנודע של החברה) ושינויים ארגונומיים קטנים כמו עבור מיקום הכפתור הפיזי הבודד של השעון, ה-Moto 360 החדש נראה דומה מאוד לקודמו – כלומר נהדר, אם כי כדאי לציין שכעת הרף והתחרות קשוחים הרבה יותר עם דגמים כמו ה-Huawei Watch, ה-Gear S2 של סמסונג ואפילו ה-Apple Watch, לחובבי המסגרות המרובעות. עם תג מחיר שנע בין 300 ל-450 דולר וזמינות (בארה"ב) כבר בימים הקרובים, ההצעה של מוטורולה זולה במקצת מן המקבילים שצוינו במשפט הקודם – האם זה יתורגם גם להצלחה מסחרית ראויה? בקרוב נגלה.
הדגם החדש השלישי קיבל את השם Moto 360 Sport, וכפי שניתן להבין מהווה גירסת גומי הספורטיבית, שמיועדת להיות קצת יותר עמידה במכות, נפילות ושריטות למיניהן – וגם סתם לדחות זיעה ומים באופן שרצועות עור יתקשו לספק. הוא גם כולל שבב GPS מובנה לטובת קבלת והצגת מידע מהימן ומהיר יותר במסגרת שלל יישומי הספורט והכושר בהם ישתמשו אלה שירכשו אותו.
המפרט הטכני של הדגם הספורטיבי כמעט זהה לזה של גירסת ה-42 מילימטרים של ה-Moto 360 החדש, עם הבדל משמעותי אחד במסך – שבמקרה הזה כולל טכנולוגיה ייחודית המשלבת הארה אחורית סטנדרטית לצד הארה קדמית, שאמורה לאפשר ראות טובה מאוד גם תחת אור השמש הקופחת. השעון אמור לזהות את המצב בעזרת חיישן התאורה המובנה שלו, ולהחליף בין ההארות כך שלא יהיה מצב בו תמצאו את עצמכם מתקשים להבין מה מתרחש על המסך.
דגם ה-Sport עתיד להגיע לחנויות מאוחר יותר מהדגמים הסטנדרטיים, יוצע בצבעים שחור, לבן או אדום, ויעלה 300 דולר – כמו הדגם הזול ביותר של ה-Moto 360 החדש. במקרה הזה, התחושה היא כי ההצלחה הרבה פחות ודאית או אפילו הגיונית – בהתחשב בכך שהתחרות המבוססת מצמידי הכושר החכמים למיניהם מבוססת יותר, וברוב המקרים גם זולה הרבה יותר.
קישורים נוספים