בכיר לשעבר במיקרוסופט: למה אין אהבה בין Windows Phone 7 וחברות הסלולר
מיקרוסופט עושה עבודת שיווק אגרסיבית לא רעה בכלל עבור מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים, Windows Phone 7, אך עדיין היא לא מצליחה לתפוס מספיק נתח שוק ולהוות איום ממשי על אנדרואיד ו-iOS. גם נוקיה דוחפת את ה"ילדים המשותפים" שלה עם מיקרוסופט, מכשירי ה-Lumia למיניהם, לקדמת הבמה, אבל גם זה לא עוזר במיוחד.
מנכ"ל חטיבת Windows Phone לשעבר במיקרוסופט מסביר למה זה קורה. לטענתו, ההגבלות שמטילה מיקרוסופט על יצרניות החומרה וחברות הסלולר הורסות את המוטיבציה שלהן לשווק או למכור את המכשירים האלה. על יצרניות החומרה ליצר את המכשירים בדיוק לפי ההוראות של מיקרוסופט, מה שמקשה עליהן להתחרות בינן לבין עצמן, חברות הסלולר נאלצות למכור הרבה מאוד מכשירים כמעט-זהים ולעקוב אחר לוח זמני העדכונים של מיקרוסופט, ולצרכן הסופי לא נשאר הרבה חופש בחירה.
"יש כזה בכמה צבעים" |
צ'ארלי קינדל, משקיע וסטארטאפיסט, אומר לנו שגם ההפך הקיצון הוא לא הפתרון. "אפל הצליחה במרחב הזה כי היא הוציאה את יצרניות החומרה מחוץ למשוואה", אומר מר. קינדל, "…אני מאמין שגם אסטרטגיה זו של אפל תתחיל להתנוון עם הזמן".
"לגוגל היית הצלחה גדולה עם אנדרואיד. היא מאפשרת ליצרניות החומרה לעשות את מה שהן הכי טובות בו (לבנות הרבה מכשירים). היא מאפשרת לחברות הסלולר לעשות את מה שהן הכי טובות בו (לשווק הרבה מכשירים). היא נותנת לצרכן הרבה חופש בחירה. אני חושב שהחופש הזה גורם ליותר מדי פילוג וזה ישגע את הצרכנים".
מה עושים? מאזנים. מיקרוסופט צריכה לאפשר, בתיאוריה, ליצרניות החומרה להכניס שינויים בחומרה של המכשירים שיעודדו את התחרות בניהן, או לחילופין להתחיל ליצר את המכשירים בעצמה. כל דבר שיביא לשוק מכשירי Windows Phone 7 שיבדלו לא רק בגודל וסוג המסך.