מבט על התוכנה
נסקור כעת את תוכנת השליטה, אשר ניתן להתקין דרך הדיסק או אתר הבית של CM Storm: הפאנל מחולק לשלושה חלקים, כאשר למעלה נוכל לבחור מצבי שמיעה ובצד שמאל את סוג המקור. בצד שמאל מחכה לנו Easter Egg, מסתבר, ומלבד בוררי העוצמה בדף ברירת המחדל של האוזניות והמיקרופון, ניתן להציג תפריט אפשרויות מורחב על ידי לחיצה ימנית בעכבר על סוג המקור.
מבין התפריטים, נוכל לדוגמה לבטל אלמנטים על ידי מעבר בין 5.1 ערוצים, 4 ערוצים או סטריאו. בשל העובדה שאלמנט הבאס אף הוא מכובה במצב סטריאו, שמיעה במצב זה תיהיה נטולת באס לגמרי. אפשרויות נוספות הנמצאות בתפריט הינן שליטה על קצב הדגימה, שליטה בתדרים באמצעות אקולייזר ומצבי שמע אחרים, כיוון באס ועוד.
אפשרות נוספת ומעניינת אשר נמצאת בתפריט היא האופציה לכוון סראונד וירטואלי, שכן אם מסיבה כלשהי תחפצו בלדמות סראונד כמו באוזניות אחרות, תוכלו לעשות כן. בתפריט של המיקרופון נמצא אפשרויות דומות, כגון שליטה על עוצמות הקול והחלת אפקטים.
מתחילים בבדיקות: משחקים
לאחר שעברו האוזניות הרצה בת כמה שעות, זה הזמן לבחון את החלק החשוב ביותר באוזניות: הסאונד. הגדרות הקול במשחקים הוגדרו לאופטימאליות, סרטים הורצו בקידוד איכותי ורצועות השמע נשמעו בפורמט שלם.
את הבדיקות התחלנו עם אוסף משחקי יריות עטורי אפקטים, וניכר שלסאונד של אוזניות ה-Sirus אכן יש יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות: כמצופה, הסאונד הוא לא אודיופילי ולא מתקרב ליהיות כזה. לא קיים כלל איזון בין האלמנטים: התדרים הגבוהים חסרים, כל תדרי הביניים מודגשים והנמוכים דומיננטיים מדי. אנו חייבים להודות שציפינו לסאונד מעט יותר מוקפד, שכן מה שקיבלנו במקום בעת משחק הוא סאונד עמום למדי המדגיש באופן גס מאוד את המתרחש עד כדי כאב באוזן.
אך מצד שני, לסאונד של ה-Sirus כמה נקודות חיוביות: אוהדי הבאס המפוצץ יתאהבו באוזניות אלו, קרוב לוודאי, שכן הוא בשרני מאוד, בעל אימפקט ויורד עמוק מאוד. למעשה, הוא מתפקד בדיוק בדומה לסאב-וופר. פיצוצים מרגישים ממש שם ובעל אימפקט מקפיץ, וכמו כן, גם יריות זוכות לאימפקט הנכון על מנת להמחיש סצנת קרב.
נקודה חיובית נוספת, היא איך לא, הסראונד. הוא בהחלט מתפקד כמו שציפינו, והוא בהחלט שם. האוזניות אף מגבות אותו עם במה רחבה ועמוקה מספיק והופכת אותו לריאליסטי יותר. ברוב המוחלט של המקרים הכיוונים שזוהו היו נכונים, אם כי היו אף מקרים מסויימים, בעיקר בהתחלה, בהם לא יכולנו לחוש אפקט נכון של סראונד.
לצערנו, התוצאה הייתה אף פחות טובה במשחקים מסוגים אחרים: במשחקים אלו ריבוי ההתרחשויות ברקע, הפיצוצים ודיבורי הדמויות יצרו במה מאוד עמומה, אשר חוץ מבאס ותדרי ביניים גבוהים לא יכולנו לשמוע בה כלום, ללא שום מילה על פירוט כמובן. התמונה לא משתפרת גם במשחקים מסוג שונה לגמרי כגון מירוצים, שם תדרי הביניים המודגשים גורמים לרעשי המנוע לדרוס כל דבר אחר שנשמע ברקע.
מעבר למשחקים
אין ספק שבסרטים המצב טוב יותר בהרבה, שם הסראונד עולה דרגה ומשתלב נהדר עם הבאס. סצנות אקשן עוברות היטב בין כלל האלמנטים וגורמות להרגיש כמעט כמו בקולנוע. אך גם כאן התמונה נשארת זהה פחות או יותר, ותדרי הביניים המודגשים מציקים וכואבים באוזן.
את התוצאות במוסיקה כבר ניתן לנחש לבד: לא ציפינו לאוזניות המתאימות למוסיקה כלל, ואכן, כך המצב. הסאונד בשירים נשמע מעוות למדי, כשהתדרים הנמוכים משתלטים באופן משמעותי על השאר. במוסיקת רוק ומטאל העניין אף ניהיה גרוע יותר, ודורש הנמכה של הסאונד. גם כאשר מנמיכים את הבאס, עדיין ניכרת ההדגשה המוגזמת של תדרי הביניים, שהופכת את הצליל לבהיר למדי ואנמי.
לסיום, נעבור לביצועי המיקרופון: לאחר שחצי התאכזבנו מביצועי הסאונד של האוזניות, אנחנו מצפים לביצועי מיקרופון טובים על מנת להוסיף למכלול החיובי. אך גם כאן התוצאה שנויה במחלוקת. הטוב הוא שההקלטה נשמעת טבעית ואמיתית וישנו סינון קפדני של רעשי רקע. עם זאת, אנחנו חייבים להודות שנתקלנו באיכויות הקלטה טובות בהרבה, שכן הסאונד שקיבלנו לא לגמרי נקי, ויחד עם זאת חלש מאוד. קירוב זרוע המיקרופון אף הוא לא עוזר במיוחד בהעלאת עוצמת ההקלטה.