טכנולוגיות הצילום המתקדמות יאפשרו לסוני לספק תחרות ראויה עבור DJI בתחום הרחפנים הצומח?
רחפנים הם ההווה, וגם העתיד – אם שופטים לפי הערכות של מומחים לכך שהיקף התחום הזה עתיד להכפיל את עצמו עד 2025 (מ-22 מיליארד דולר השנה ל-42 מיליארד דולר לערך) ואז להכפיל את עצמו פעם נוספת עד 2030 (כ-92 מיליארד דולר). עם עתיד מלהיב שכזה, אין זה מפתיע לראות חברות וותיקות ומוכרות שמצטרפות אל התחרות בתקווה לזכות בדריסת רגל וליהנות מפירות הפריחה. אחרי הקפיצה של GoPro אל הבריכה בתוך הרחבה הגיונית לעסקי המצלמות שלה – כעת מגיע תורה של חברת סוני להציג עצמה בתור השם החם החדש בעסק.
במסגרת טיזר וידאו קצרצר ועמוד נחיתה כללי לפרויקט בשם Airpeak, שישמש את החברה לכניסה אל עולם הרחפנים מתישהו במהלך אביב 2021 (כלומר ברבעון השני של השנה הבאה), אנו מקבלים הבטחות כלליות של החברה היפנית הגדולה לכך שהיא תדע לשלב את ההובלה הטכנולוגית הברורה שלה בעולם חיישני הצילום יחד עם הידע והנסיון הרבים שלה בעולם הרובוטיקה האוטונומית לכדי מוצרים ייחודיים וחדשניים – עבור צלמים ויוצרים של תכני וידאו בראש ובראשונה, עם הצהרה נוספת על כך שדגש גדול על בטיחות יאפשר הפעלה אמינה של רחפנים במצבים ובמקומות בהם הדבר היה מאתגר מאוד בעבר.
מספר התבטאויות נוספות בהודעה ההתחלתית לתקשורת אודות המיזם גורמות לנו להעריך כי יתכן שמדובר במוצרים אשר יהיו מיועדים לקהל המקצועני ולתעשיות, מה שיביא איתו מחירים גדולים אשר לא ממש יקרצו למשתמש הביתי הממוצע – אך אנחנו נקווה שבסוני מבינים את הפוטנציאל הרחב והמגוון שיש להם בידיים ויפעלו לפיתוח מוצרים גם עבור חוד החנית של תחום הקולנוע והטלוויזיה וגם עבור צרכנים שרוצים אלטרנטיבה למשפחת ה-Mavic הנודעת של DJI.
דבר אחד בטוח – כניסה של שחקנית יפנית גדולה, עתירת משאבים ובעלת מוניטין חיובי ארוך שנים תוכל לערער באופן משמעותי את השליטה של השחקניות הסיניות בקטגוריה, בעיקר עבור שימושים צבאיים וממשלתיים שונים, בימים בהם החשדות והמאבקים הדיפלומטיים והכלכליים בין המזרח והמערב נמצאים בתנופה.
נמשיך לעקוב בעניין רב אחר עוד עדכונים והתפתחויות מכיוונה של סוני – ונעדכן אתכם בהקדם.
עדכון: גולשים חרוצים שהתלהבו מההצהרה של סוני מיהרו לנבור בדפי הרשת ומצאו בקשה של החברה לפטנט מעניין בתחום הרחפנים מינואר 2020 – עם ארכיטקטורה ייחודית בה רוטורים כלואים יכולים לבצע תנועה סיבובית על ציר ונכנסים אל תוך גוף מלבני קומפקטי של הרחפן כשאינו בשימוש, או נפרשים אל מצב תעופה כאשר הדבר נדרש.
הפטנט של סוני עבור מצלמה מעופפת שעשוי להיות הבסיס עבור Project Airpeak, או שלא
המבנה הזה בהחלט נראה בטוח יותר בהשוואה לארכיטקטורות הנפוצות לרחפנים כיום בהן הרוטורים חופשיים ועשויים לפצוע בקלות את מי שיתקרב אליהם בטעות בעת פעולתם, והמבנה המקופל יוכל להיות נוח הרבה יותר לנשיאה בתוך תיק כלשהו בהשוואה לדגמים אחרים. האם זה אכן עומד להיות הפתרון שתחשוף החברה בשנה הבאה, או שבדיעבד נקבל משהו שונה לגמרי? נחיה ונראה.
יש גם תצורת "קומותיים" מוגדלת, עם שמונה רוטורים שונים שיוכלו לספק ביצועי טיסה ויציבות משודרגים