לאחר חזרה גנרלית עם חיישן ה-ISOCELL HP1 שלא הופיע עד כה באף מכשיר מסחרי – אנשי היצרנית הקוריאנית חושפים את ה-ISOCELL HP3 שאמור להיות נגיש יותר עבור היצרניות והצרכנים
ידענו שסמארטפונים עם חיישני צילום אשר מורכבים מכמות עצומה של פיקסלים נמצאים בדרכם אל השוק בטווח הזמן הקרוב, וכעת נדמה כי בחברת סמסונג רוצים להגיב לכל הספקנים למיניהם עם חיזוק המאמצים תחום בדמות השקת סנסור ה-ISOCELL HP3 ברזולוציה מירבית של לא פחות מ-200 מגה-פיקסל – אשר מצטרף אל ה-ISOCELL HP1 שהוצג בשנה שעברה ועדיין לא זכה להופעת הבכורה הממשית שלו.
הלוגיקה של סמסונג בשימוש במספר גדול (או אפילו מוגזם) של פיקסלים היא כזו שקשה לערער עליה, כאשר הטענות הן על כך שחיישנים מסוג זה מתאימים יותר לייצור המוני בהשוואה לחיישנים בגודל פיזי דומה בעלי מספר קטן יותר של פיקסלים אינדיווידואליים בגודל פיזי משופר – ויכולות העיבוד המתקדמות שמאחדות את המידע ממספר פיקסלים סמוכים לכדי פיקסל וירטואלי גדול אחד (Pixel Binning) מאפשרות לקבל איכות זהה כמעט לחלוטין, לצד שיפורים ליכולות המיקוד האוטומטי ולהפקת תכני ה-HDR שמגיעים תודות למידע הנוסף המתקבל ממספר גדול של פיקסלים זערוריים שמתחת לפני השטח.
ה-ISOCELL HP3 קטן יותר מה-ISOCELL HP1, עם גודל פיזי כולל של 1/1.4 אינץ' שמתורגם לגודל 0.56 מיקרון (או מיקרו-מטר) בלבד עבור כל פיקסל במערך – אך גודל ורזולוציה אלו כמעט שאינם רלוונטיים עבור הצילום בפועל, שכן החיישן תומך בביצוע Pixel Binning של 4 ל-1 או 16 ל-1, בדרך לקבלת תמונות ברזולוציית 50 מגה-פיקסל בהן כל פיקסל שווה ערך ל-1.12 מיקרון או תמונות ברזולוציית 12.5 מגה-פיקסל פופולרית ורלוונטית יותר בהן כל פיקסל שווה ערך ל-2.24 מיקרון (ניתן שתתקשו למצוא בעולם הסמארטפונים בחיישנים גדולים "רגילים" ללא טכניקת האיחוד).
בנוסף לכך, החיישן הטרי יהנה מיכולות צילום וידאו 8K בקצב של 30 הרץ ומצילום וידאו 4K בקצב של עד 120 הרץ, לצד יכולת לייצג גוונים ב-14 ביט (שווה ערך ליותר מ-4 טריליון צבעים שונים) על ידי שימוש ב-3 רמות ISO שונות בעת הצילום בכדי לספק תכני HDR עשירים ומתקדמים יותר.
סמסונג מתכננים להתחיל בייצור המוני של ה-HP3 בהמשך השנה, עם גודל מודול כללי שקטן ב-20 אחוזים מזה של ה-HP1 – מה שאומר כי נוכל תיאורטית לראות את שניהם בתוך מכשירים חכמים אמיתיים שניתן לרכוש בסמיכות גבוהה, כשזה האחרון מתאים לספינות דגל מאסיביות יחסיות ואילו הראשון מותאם גם לדגמי פרימיום קומפקטיים יותר וליצרניות שמנסות להימנע מבליטות מצלמות מוגזמות בגודל ובעובי שלהן.