נתוני הרבעון השני של שנת 2016 מעידים על האטה משמעותית בהיקפי המכירות, עוד לפני שהגיע המפץ הגדול
שעונים חכמים נחשבים לקטגוריה החמה הבאה של עולם הגאדג'טים כבר די הרבה זמן, אך נראה שהנסיקה שלהם מעלה מתעכבת יותר ממה שרוב המומחים בתחום העריכו – על אחת כמה וכמה כעת, כשנתונים עדכניים של חברת חקר השוק IDC מצביעים על מגמה הפוכה של דעיכה.
לפי הדיווח שעוסק ברבעון השני של שנת 2016 (שהסתיים בתחילת החודש הנוכחי), היקף מכירות השעונים החכמים הבינלאומי הצטמק בלא פחות מ-32 אחוזים בהשוואה לרבעון השני של שנת 2015 – בעיקר בגלל אפל ושעון ה-Apple Watch שלה, שצנח ב-55 אחוזים ונמכר בהיקף של 1.6 מיליון יחידות לעומת 3.6 מיליון יחידות לפני שנה, כשרק הושק והיווה את התקווה הגדולה שתביא לעלייה מטאורית של התחום.
הנתונים העדכניים
מקור התמונה: idc.com
גם מכירות של 1.6 מיליון יחידות "בלבד" מספיקות בהחלט לענקית מקופריטנו על מנת להישאר במקום הראשון עם נתח שוק של כ-47 אחוז, כאשר הרחק מאחוריה מזדנבות סמסונג עם מכירות של 600,000 יחידות, לנובו (דרך שעוניה של מוטורולה) עם מכירות של כ-300,000 יחידות, LG עם מכירות של כ-300,000 יחידות ו-Garmin שסוגרת את החמישיה המובילה עם מכירות של כ-100,000 יחידות בלבד.
נתוני הרבעון הראשון של 2016 – יש עלייה קטנה בהיקף המכירות הכללי ברבעון השני, אך זו ממש לא הצלחת הענק לה ציפינו
היקף המכירות הכולל ברבעון השני השנה עמד על כ-3.5 מיליון שעונים חכמים לעומת כ-5.1 מיליון שעונים אשתקד, אך פרט לאפל עצמה, כל ארבעת היצרניות האחרות דווקא צברו לעצמן תוספות של עשרות אחוזים בהיקפים – ובכל זאת, כשאף אחת מהן לא מצליחה למכור אפילו מיליון יחידות בשלושה חודשים, השוק הזה מרגיש רחוק מאוד ממה שניבאו עבורו, ורחוק מאוד מההיקפים מהם נהנים הסמארטפונים ואפילו הטאבלטים.
המהפכה של ה-Apple Watch לא החזיקה לאורך זמן – אולי היורש שלו יצליח בצורה טובה יותר?
כנראה שמוקדם מדי להתחיל לערוף ראשים בהתבסס על ביצועים של רבעון בודד, אך קשה להתווכח עם הקביעה שהשעונים החכמים לא מצליחים לכבוש את ההמונים – ונראה כי ניאלץ להמשיך ולהמתין בסבלנות ל'מוצר העל' שיגיע ויוכיח לציבור שהוא אינו יכול להמשיך לחיות ללא שעון דיגיטלי מתקדם על פרק כף היד שלו.