נתוני הרבעון השני של שנת 2016 מעידים על האטה משמעותית בהיקפי המכירות, עוד לפני שהגיע המפץ הגדול
שעונים חכמים נחשבים לקטגוריה החמה הבאה של עולם הגאדג'טים כבר די הרבה זמן, אך נראה שהנסיקה שלהם מעלה מתעכבת יותר ממה שרוב המומחים בתחום העריכו – על אחת כמה וכמה כעת, כשנתונים עדכניים של חברת חקר השוק IDC מצביעים על מגמה הפוכה של דעיכה.
לפי הדיווח שעוסק ברבעון השני של שנת 2016 (שהסתיים בתחילת החודש הנוכחי), היקף מכירות השעונים החכמים הבינלאומי הצטמק בלא פחות מ-32 אחוזים בהשוואה לרבעון השני של שנת 2015 – בעיקר בגלל אפל ושעון ה-Apple Watch שלה, שצנח ב-55 אחוזים ונמכר בהיקף של 1.6 מיליון יחידות לעומת 3.6 מיליון יחידות לפני שנה, כשרק הושק והיווה את התקווה הגדולה שתביא לעלייה מטאורית של התחום.
הנתונים העדכניים
מקור התמונה: idc.com
גם מכירות של 1.6 מיליון יחידות "בלבד" מספיקות בהחלט לענקית מקופריטנו על מנת להישאר במקום הראשון עם נתח שוק של כ-47 אחוז, כאשר הרחק מאחוריה מזדנבות סמסונג עם מכירות של 600,000 יחידות, לנובו (דרך שעוניה של מוטורולה) עם מכירות של כ-300,000 יחידות, LG עם מכירות של כ-300,000 יחידות ו-Garmin שסוגרת את החמישיה המובילה עם מכירות של כ-100,000 יחידות בלבד.
נתוני הרבעון הראשון של 2016 – יש עלייה קטנה בהיקף המכירות הכללי ברבעון השני, אך זו ממש לא הצלחת הענק לה ציפינו
היקף המכירות הכולל ברבעון השני השנה עמד על כ-3.5 מיליון שעונים חכמים לעומת כ-5.1 מיליון שעונים אשתקד, אך פרט לאפל עצמה, כל ארבעת היצרניות האחרות דווקא צברו לעצמן תוספות של עשרות אחוזים בהיקפים – ובכל זאת, כשאף אחת מהן לא מצליחה למכור אפילו מיליון יחידות בשלושה חודשים, השוק הזה מרגיש רחוק מאוד ממה שניבאו עבורו, ורחוק מאוד מההיקפים מהם נהנים הסמארטפונים ואפילו הטאבלטים.
המהפכה של ה-Apple Watch לא החזיקה לאורך זמן – אולי היורש שלו יצליח בצורה טובה יותר?
כנראה שמוקדם מדי להתחיל לערוף ראשים בהתבסס על ביצועים של רבעון בודד, אך קשה להתווכח עם הקביעה שהשעונים החכמים לא מצליחים לכבוש את ההמונים – ונראה כי ניאלץ להמשיך ולהמתין בסבלנות ל'מוצר העל' שיגיע ויוכיח לציבור שהוא אינו יכול להמשיך לחיות ללא שעון דיגיטלי מתקדם על פרק כף היד שלו.
כמעט כל צרכן טכנולוגיה היה אומר [וכנראה אמר בפורומים השונים] שהשעונים החכמים, בתצורתם הנוכחית, חסרי טעם [מלבד, אולי, לספורטאים שממש (אבל ממש) אוהבים גאג'טים]…
"מומחים בתחום" זה מושג שקיים רק שבשביל לגרום להקפצת מניות. אני בטוח שאותם "מומחים" שטוענים להצלחות הבלתי נמנעות, של טכנולוגיה כזו ואחרת, בפורומים כאלה ואחרים, מחזיקים למעשה בדעה הפוכה לחלוטין, רוב הפעמים.
החלום שלי זה סמארטווטצ', רק שיהיה כסף לקנות ?
אולי כי זה יקר החרא הזה?
תגידו, מתי אפל נהיו וולדמורט שכולם מפחדים לקרוא להם "אפל" ובמקום מילה של 3 אותיות כותבים "הענקים מקופרטינו" או כל צירוף מילים אחר שבואו נודה בזה, לא כולם יודעים שהוא מסמל "אפל" בניגוד למה שאותם חובבי ה"ענקית מקופטינו" חושבים?
בכל מקרה, אין שום דבר רע בשעונים חכמים, פשוט כל מי שרצה שעון קנה אחד כבר ואנשים לא מחליפים שעונים כל יומיים. הירידה במכירות צפויה.
פשוט מדובר באחת ההמצאות המיותרות של השנים האחרונות. בזבוז כסף מוחלט על גאדג'ט חסר כל פונקציונליות שיעוף לפח עוד שנתיים כי המסך ישבר/סוללה תקלקל. במחיר של שעון "חכם" קנו שעון רגיל איכותי שישרת אתכם 20 שנה. אפל עשו טעות שהלכו אחרי הטרנד המטופש הזה.
הביקורת העיקרית שלי על השעונים החכמים לעומת שעוני היד הרגילים, הייתה אורך חיי הסוללה הקצר מאוד שלהם. בשל העובדה ששעון חכם צורך הרבה יותר חשמל, ומכיל סוללת ליתיום יון, הוא דורש טעינה פעם ביום או כמה ימים. בשעון יד רגיל, צריך ללכת לשען ולהחליף סוללות כפתור פעם ב-3 שנים בממוצע.
אם היה מחיר שפוי, סופו של דבר אשיג אחד