אחד המאפיינים המדוברים ביותר (יש שיגידו כי זה הוא המאפיין המרכזי) שיגיעו עם מערכת החלונות 10 הוא תמיכה מלאה בממשק תכנות היישומים הגראפי החדש 12 DirectX, שמבטיח שינוי גישה גדול בכל הנוגע לפיתוח משחקים ויישומים גראפיים – כזה שיסייע הן למפתחים והן לצרכנים ולשחקנים כאחד.
בעבר כבר קיבלנו מספר הצצות שהבטיחו לנו שיפור ביצועים משמעותי בעידן החדש של הגיימינג ב-PC (וב-Xbox One), אך כעת נראה שיש לנו גם נתון ייחוס רשמי ממיקרוסופט עצמה – שמדבר על שיפור ביצועים גראפיים של כ-20 אחוזים, בתוספת 'בונוס' בדמות ירידה בצריכת המשאבים של יחידת העיבוד הכללית (CPU).
טרם ברור כמה רחבה תהיה התמיכה ב-DirectX 12 בתחילת הדרך, הן תוכנתית והן חומרתית (במיקרוסופט מצהירים על תמיכה רחבה של כ-50 אחוז מחומרת הביצועים הקיימת בשוק כרגע, אך אנחנו נעדיף להמתין ולהעמיד אותה במבחן המציאות), אך כפי שזה נראה כרגע – חלונות 10 תהיה בגדר שדרוג חובה עבור כל גיימר שמכבד את עצמו, על אחת כמה וכמה בשל העובדה שהשדרוג יהיה חינמי לכלל הצרכנים הביתיים באשר הם.
חלונות 10 ומנהלי התקני ה-DirectX 12 התואמים עתידים להיות מושקים רשמית במהלך הקיץ הקרוב. מתרגשים? גם אנחנו.
מבחני ביצועים מסויימים שהוצגו לקהל הרחב במהלך התקופה האחרונה הציגו שיפור ביצועים חסר תקדים כמעט ל-DirectX 12 על פני ה-DirectX 11 – אך גם שיפור כולל של 20 אחוזים "בלבד" עליו מדברים במיקרוסופט מהווה קפיצת מדרגה מאסיבית ודחיפה משמעותית (לכאורה) לחלונות 10