כרטיס ה Parhelia של חברת Matrox שיצא לפני כשנה וחצי היה אחת האכזבות הגדולות של שנת 2002.
טרם השקתו יצרה החברה סביבו Hype גדול מאוד שגרם לכרטיס להראות כמו מנצח אמיתי, אך כאשר הוא סוף סוף יצא לשוק התברר שמדובר בבלוף גדול מאוד.
אחד הדברים בהם Matrox התגאתה היה תמיכה חלקית במאפייני DirectX 9, דבר שנחשב מהפכני בשעת ההכרזה על הכרטיס.
בין אותם מאפיינים ניתן היה למצוא את טכנולוגית Hardware Displacement Mapping וכן ארבע יחידות Vertex Shader 2.0 – רכיבים המופיעים רק בכרטיסי המסך המודרניים של ימינו (NV30 ומעלה / R3xx).
כמובן שדברים אלו תרמו רבות לרעש שנוצר סביב הכרטיס ואכן היו אנשים אשר הזמינו אותו מראש ולבסוף התאכזבו מביצועיו הנמוכים.
כעת מצפה לאותם אנשים אכזבה נוספת, שכן Matrox הסירה באופן רשמי כל טענה לכך שהכרטיס תומך ב DirectX 9 (אפילו בצורה חלקית) וזאת כיוון שמאז שחרור הכרטיס, החברה לא הוציאה דרייברים שאפשרו שימוש ב Vertex Shaders 2.0 והשאירה חלק משמעותי בכרטיס פשוט לא מנוצל וגם קהל משתמשים נאמן זועם.
יחד עם זאת, החברה הבטיחה כי בשנה הקרובה היא תוציא כרטיס חדש אך לאור כשלונותיה בעבר, קשה לראות איך היא תצליח להוציא את עצמה מהבוץ בו היא נמצאת מאז כשלון ה Parhelia…