NVIDIA חושפת כי היא חתמה על הסכם רכישה סופי של חברת AGEIA, שהביאה לעולם את כרטיס הפיזיקה הראשון.
שתי החברות נחשבות למובילות בתחום הגרפיקה, כאשר הקטגוריה הראשית דומה, אך בפועל כל חברה מצטיינת בתחום פרטני יותר. בעוד NVIDIA הוותיקה נמצאת בפסגה בכל הנוגע לעיבוד גרפי, החברה הצעירה AGEIA, שהוקמה רק בשנת 2002, מביאה את הצד האחר של עולם זה – העיבוד הפיזיקלי. המטרה של שתי החברות די זהה, אך הגישה והדרך אל אותה המטרה שונה, מה שתורם להתקדמות עצומה בתחום הגרפיקה בשנים האחרונות.
כבר מזה שנים החברות המרכזיות בתחום כרטיס המסך, AMD-ATI ו-NVIDIA, טוענות כי כרטיסי המסך מתוצרתם מסוגלים לבצע חישובים שכאלו, אך העובדה הזאת נזנחת כאשר אותו כרטיס מסך או מעבד גרפי נאלצים לבצע את מגוון החישובים בנוסף לחישובים הפיזקלים, על מנת להשיג ביצועים גבוהים, ולכן עדיין לא קיים בשוק כרטיס מסך שמסוגל להגיע לרמת ביצועים כמו מעבד ה-PhysX של חברת AGEIA. כמובן שהחברות מציינת כי הדבר אפשרי במערך של כרטיסי מסך, כאשר כוח העיבוד של כרטיס מסך אחד מתוך המערך מוקדש כולו לחישובי הפיזיקה, אך הדבר לא הכי ראלי, שכן העלות של מערך שכזה גבוה במיוחד ונדרשת תמיכה של כלל המערכת, כולל ערכת שבבים וספק כוח.
המשמעות של רכישת AGEIA על ידי NVIDIA, היא שהמודעות למושג עיבוד פיזקלי תהיה גדולה יותר, שכן NVIDIA מתכננת לשלב את הטכנולוגיה, הן מבחינת חומרה והן מבחינת תוכנה, עם מוצריה הקיימים. כיום ישנם יותר מ-140 כותרי משחק התומכים ביחידת העיבוד הפזיקלית, או בשמה האחר PPU (ר"ת Physics Processing Unit), חלקם אומנם נמצאים עדיין בשלבי פיתוח, אך זוהי התקדמות עצומה מבעבר. שימו לב כי הכוונה בכותרי משחק היא לכלל הפלטפורמות, החל מהמחשב השולחני ועד לקונסולות השונות.
כמו כן, ציינה חברת AGEIA כי קיימים למעלה מ-10,000 משתמשים רשומים ופעילים שעושים שימוש בערכת פיתוח התוכנה של החברה, ה-PhysX SDK שמאפשרת למשתמשים לבנות יישומים ואפליקציות שונות המותאמות לעבודה עם יחידת העיבוד הפיזקלית, דבר שמוביל אותנו אל ערכת הפיתוח של הבעלים החדשים, ה- CUDA (ר"ת Complete Unified Device Architecture), שהוא כלי פיתוח מבית NVIDIA, שמאפשר, בדומה ל-PhysX SDK, בנייה של יישומים, אך הפעם אלו יישומים המותאמים למעבד גרפי (GPU). כמובן שבעתיד שתי החברות מתכוונות לשלב בין השניים, אך לא נחשפו פרטים בעניין.
אנו מקווים כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות, יוביל לקידום ודחיפה נוספת של תחום הגרפיקה, ודרוכים לראות מה הוא יניב בעתיד.