מפתחת השבבים מציגה השוואת ביצועים חדשה של טכנולוגיית החלקת התמונה החדשנית אשר מאפשרת אפילו ל-RTX 2070 להציג עליונות על פני ה-GTX 1080 Ti וה-Titan Xp
עם השלמת השקת משפחת Turing לצרכנים הביתיים מתפנה NVIDIA לשיווק מחודש של טכנולוגיות העתיד שלה, אלו שמיועדות להצדיק את תגי המחיר המוגדלים ביום מן הימים. יש הצדקה? מוזמנים לשפוט בעצמכם.
מפתחת השבבים חזרה אל דמו ה-Infiltrator המתקדם והמוכר שמבוסס על מנוע ה-Unreal Engine 4, ברזולוציית 4K, בכדי לספק לנו גרף ביצועים שמשווה בין שימוש בטכניקת ה-TAA (ר"ת Temporal Anti-Aliasing) בכרטיסי דור ה-Pascal לשם החלקת הקצוות המחודדים של הפוליגונים השונים המופיעים על המסך – לבין שימוש ב-DLSS בכרטיסי דור ה-Turing שמתבססים על ליבות הטנזור הייעודיות לשם קבלת אפקט דומה.
עד היום, כל טכניקת החלקת קצוות (או Anti-Aliasing) דרשה כוח עיבוד גראפי בלתי מבוטל שיכל להיות מנוצל לשיפור אלמנטים גראפיים אחרים, משום שליבות העיבוד המרכזיות הן אלו שביצעו את העבודה (הכפלת הקצב או הרזולוציה הנדגמת ומעובדת בפועל וביצוע קונבולוציה של המידע). Turing משנה זאת תודות לתוספת של ליבות חדשות לגמרי שלא היו קיימות בכרטיסי מסך בעבר, הן עבור ביצוע פעולות עקיבת קרניים והן עבור ביצוע משימוש שקשורות בלמידה חישובית – כמו החלקת התמונה באותן טכניקות Super Sampling קיימות באופן יעיל יותר.
בעוד ששימוש בעקיבת קרניים דורש משאבי עיבוד בלתי מבוטלים גם מליבות ה-CUDA המרכזיות שכרטיסי ה-Turing, כך נראה, טכנולוגיית ה-DLSS (ר"ת Deep Learning Super Sampling) מצליחה לספק לנו קצוות חלקים ללא שום פגיעה מורגשת בביצועים בהשוואה למצב בו אין שימוש ב-Anti-Aliasing בכלל – וזה מאפשר לכרטיס מהשוק הבינוני-גבוה כדוגמת ה-GeForce RTX 2070 לספק קצב תצוגה גבוה יותר מדגמים כמו ה-GeForce GTX 1080 Ti ואפילו ה-Titan Xp האימתני באותה איכות תצוגה, כך לפי נתוניה של NVIDIA.
נכון להיום דמו ה-Infiltrator של Epic הוא אחד משתי המחשות ממשיות מרכזיות עבור DLSS, לצד המשחק Final Fantasy XV שתומך ביכולת גם הוא – אך בחודשים הקרובים אנחנו אמורים לראות כמה עשרות כותרים חדשים שיכילו את היכולת הזו, ואם אכן בכולם נראה תוצאות דומות זו תוכל להיות היכולת המנצחת עבור דור ה-GeForce RTX ומחיריו הקשוחים, גם ללא מימושי עקיבות הקרניים שבדרך.
גם המשחק Final Fantasy מסייע להמחיש את ההבדלים בין DLSS לשאר טכנולוגיות ההחלקה
מאמינים ל-NVIDIA או חושבים שמדובר בגימיק שיווקי שלא יזכה לתמיכה רחבה מהיוצרים בסופו של דבר? בואו לדבר על זה בתגובות.
תוצאות בלתי תלויות מאמתות במידה רבה את הנתונים העצמיים של NVIDIA
מקור התמונות: techreport.com
כמו שאמרתי ה dlss זאת הטכנולוגיה המעניינת ביותר בדור החדש, עכשיו נשאר לראות אם עוד משחקים יאמצו אותה ואז לראות את מבחני הביצועים של גורמים בלתי תלויים.
מעניינת יותר מRAY TRACING?
כבר כתבתי על זה בפוסט אחר.
Hardware Unboxed עשו את הבדיקה הכי רצינית עד עכשיו בנושא בהתבסס על הדמוים המוגבלים שנווידיה סיפקה עד עכשיו.
אי אפשר כמובן לדעת מה יצא מזה בסוף אבל הכיוון הריאשוני נראה כמו עוד פלופ.
למעשה כרגע זה נראה שלהוריד רזולוציה ל 1440P ולהפעיל TAA נותן גם יותר FPS וגם תוצאה ויזואלית דומה ל 4K עם DLSS
כן אבל זה לא הופך את הבדיקה לבסדר. AA בודקים באותה רזולוציה. הבדיקה הנכונה צריכה להיות באותם הגדרות, אותה רזולוציה, אותה
מערכת זהה, אותם דרייברים ובעצם – על אותו מחשב מבחינת חומרה כללית, והגורם המשתנה היחיד הוא MSAA \ FXAA \ TAA \ DLSS.
זו הבדיקה היחידה שיכולה להראות את השינוי האמיתי בין DLSS לפתרון AA אחר. המחיר הוא לא שאלה טובה, כי כרטיסי RTX מתומחרים גם
לפי הציפייה של NVIDIA למכירת שאריות מהסדרה הישנה. זה לא שכרגע יש רק את סדרת RTX בחוץ, המחירים ירדו לאיזורים נמוכים יותר
שנחצה עוד חצי שנה עד שנה.
אני לא חושב שזה פייר למדוד משהו מאוד חדש שעדיין לא קיבל מספיק משחקים שאפשרי לבדוק אותו, אל מול המחיר בפועל.
כאשר יהיו לפחות 10+ משחקים ידועים שיוכלו להראות DLSS יהיה אפשר לבדוק אם זה משתלם ביחס למחיר הנדרש על RTX.
זו דעתי הנחושה.. סופש נעים..
מראים לך בסרטון שהביצועים והאיכות הגרפית זהים בין
1800P +TAA ו 4K + DSS
כ"כ הרבה מילים נשפכו על טכנולוגיה שקיימת ב… משחק אחד. הזוי.
לא יודע אם יותר מעניינת אבל אם הטכנולוגיה הזאת אכן תספק את המובטח היא תביא לשיפור נכיר בביצועים וזה לא דבר של מה בכך.
Ray tracing תורם לפוטוריאליזם.
תהיו רגועים.
כולם יאמצו את הRAY TRACING וזה בדוק.
מי שמטיל ספק הוא לא ראלי או מצפה לתגובה מ AMD.
אם משתגעים על זה ביצירת תוכן אין סיבה שלא יעתיקו את זה למשחקים.
נגמרו המניפולציות עם האור והתמונה.
מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים…. וזה נאמן למקור.
והמשפט שיצא לי מהפה בזמן החשיפה של הכרטיסים (כשהפנמתי מה הולך שם) היה "זה עובד" _ IT WORKS!
כן אבל 2080 TI שנותן RAY TRACING ON ב 1080P עם 30 FPS זה לא שיא הטכנולוגיה לגיימרים , אנחנו משתמשי מחשב , המינימום שאנחנו רוצים זה 60 על ULTRA , גם אם זה 1080 או 4K . וכרטיס שעולה 1300$ ולא נותן אפילו שיפור עצום ב 1080 וגם לא ב 4K בקושי זה כרטיס שמבחינתי זה לפח. ולחכות ל AMD בתקווה שיוציאו את שיא הטכנולוגיה במחיר נורמלי . כבר אפשר להביא 2 1080 TI במחיר של 2080 TI אחד ואפילו 3 TI . הביצועים יהיו יותר טובים עם כרטיס אחד או כפולים עם כרטיס 2 .. מה יעזור לי עכשיו 2080TI כשיש 100 משחקים רגילים בלי RAY TRACING .
NVIDIA יצאו פה מעפנים מכל בחינה אפשרית . זה ממש להוציא משכורת על כרטיס מסך , לא נראה לי רציונלי . וזה לא כרטיס מסך שישאר איתנו יותר משנה ולא נותן ביצועים חבל על הזמן .. זה סתם כרטיס שיעלם
כל העניין נראה מצד Nvidia כמו שהם הבינו שמהר מאוד כולם יבינו שלקחו כרטיס שלא ממש נותן בוסט רציני בביצועים יחסית למה שצופה ממנו ושהם דפקו לנו מחיר בשם טכנולוגיה חדשה, לקחו ביצועים לא רחוקים מספיק מקודמיהם ומרחו עליהם מלא מייקאפ שנקרא טיורינג ואר טי אקס. אז הכנו לכם 2 פיצ'רים חדשים כדי שלא נראה כאילו אנחנו סתם מעלים את רף המחירים בשוק. שגם הם שלעצמם לא מצדיקים שום דבר. נחמד שהשוק מתפתח הן מצד ביצועים והן מצד הטכנולוגיה של התצוגה עצמה אבל לא זה ולא זה ולא שניהם יחדו יטשטשו את הכסת"ח שעושים כאן. מייקאפ לא עושה מכוערת ליפה, הוא עושה אותה מכוערת מאופרת. זה מה שזה
ב 2019 יהיו משחקים. כל מה שיוצא עכשיו הוא גם בגדר "חלקי". אולי באטלפילד יהיה בדיקה טובה.
אני חושב שהגיע הזמן לשנות את הכותרת: