חברת Fujitsu-Siemens פרסמה היום (ד') הודעה לפיה היא קוראת להחזרת כ-250,000 סוללות פגומות המשמשות במחשבים הניידים שלה, המשתייכים למשפחת AMILO, אשר נמכרו ברחבי העולם מאוקטובר 2004 ועד היום, ה-15 ביוני 2005. ההודעה באה לאחר ש-Fujitsu-Siemens קיבלה דיווחים על 4 מקרים של התחממות של סוללות אולם ללא פציעות. על פי מידע שנמסר מן החברה, הסוללות המדוברות יכולות להתחמם כתוצאה מפגם שקיים בהן וקיים סיכון להתלקחות.
זו אינה הפעם הראשונה בה חברת מחשבים ניידים שמחשביה משווקים ברחבי העולם, מדווחת על תקלה בסוללת הנייד ומודיעה על תוכנית להחלפת הסוללות הפגומות. רק לפני כחודש הודיעה Apple על תקלה דומה וקראה לאיסוף והחלפה של כ-128,000 סוללות.
הסוללות הפגומות מופיעות אך ורק במשפחת ה-AMILO המובילה של החברה וגם שם רק בחלק מן הדגמים. על מנת לבדוק האם ייתכן כי מחשבכם מושפע מהודעה זו, בדקו תחילה האם הדגם של הנייד שברשותכם מופיע בטבלה הבאה, אותה הפיצה Fujitsu-Siemens:
אם מצאתם כי הדגם שברשותכם מופיע בטבלה הנ"ל, יש להכנס לעמוד הזה ולפעול על פי ההוראות לכיבוי הנייד וניתוק הסוללה. כעת, הכנסו לאתר האיסוף אותו הקימה Fujitsu-Siemens, מלאו את כל הפרטים הנחוצים ועיקבו אחר ההוראות. תשובות לשאלות מסויימות ניתן למצוא כאן.
במקביל מפעילה החברה בישראל קו חם שמספרו 03-9078899, לתמיכה בלקוחות התכנית. המענה ינתן בימים א'-ה' בין השעות 09:00-17:00.