בימים האחרונים, החליטו יצרניות החומרה EVGA ו-XFX על פיצוי לקוחותיהן, שרכשו כרטיסים גראפיים של NVIDIA מסדרת GTX2X0 בשלבים מוקדמים אחרי ההשקה.
EVGA ו-XFX מתכננות לפצות את הצרכנים שקנו את הכרטיסים החדשים מסדרת ה-GTX2X0 של NVIDIA בסכום של 125 דולרים. חברת EVGA תפצה את מי שרכש את ה-GTX260 ב- 60 דולרים, ואת מי שרכש את ה-GTX280 ב-125 דולרים, ובתנאי שיעמוד בכמה תנאים: שרכש אותם בין התאריכים 16 ביוני עד ה-7 ביולי, ושרכש אותם במחיר המומלץ לצרכן ומיבואן מורשה. החברה גם יכולה לספק את הזיכוי במה שנקרא אצלה "שטרות EVGA" שנמצאים בשימוש בחנות המקוונת באתר החברה, ומשמשים כמעין זיכוי לרכישות עתידיות.
חברת XFX לעומת זאת, תספק עד 120 דולרים עבור מי שרכש את אחד מהכרטיסים הנ"ל, כמובן בתנאי שרכש אותם בין התאריכים 16 ביוני עד 11 ביולי. המחיר המדויק שיוחזר ללקוח יקבע על בסיס דגם הכרטיס, תאריך הרכישה ומחיר הרכישה.
בינתיים, הטבה זו זמינה אך ורק ללקוחות ארה"ב וקנדה, ובכלל לא בטוח מתי ההטבה תהיה זמינה ללקוחות אירופה ואסיה, אם בכלל.
מה הקאטצ'?
NVIDIA ראתה ש-ATI הוציאה כרטיסי מסך חדשים ומשתלמים יותר, שמתאפיינים במחירים נמוכים בהרבה ובעלי ביצועים כמעט וזהים. NVIDIA החליטה שאסור לה לאפשר ל-ATI לנגוס לה בנתח השוק, ולכן החליטה להוריד מחירים. אפילו לאחר החלטה זו נותרה NVIDIA עדיין עם שתי התלבטויות: מצד אחד, אם היא תוריד מחירים זה ייטיב לה, וישמור על נתח השוק. מצד שני, יכולה NVIDIA להפסיד קהל לקוחות שמרגיש שהוציא הון עתק שרכש את הכרטיסים בעת ההשקה, בעוד שיכל לחכות קצת ולהרוויח את אותו מוצר במחיר מוזל בהרבה. וכאן נכנסת היוזמה המבורכת של EVGA ו-XFX שרצו לשמור על אמינותן בקרב לקוחותיהן שקנו את הכרטיסים בתחילת ההשקה (שבד"כ לקוחות אלו הם הגרעין הקשה של השוק ומבחינה כלכלית חבל לאבד אותם), ולכן החליטו לתת החזר כספי כדי לצמצם בעיה זו למינימום. כרגע לא ידוע מי ספג את ההפסדים של ההחזר, האם אלו יצרני החומרה או NVIDIA עצמה.
NVIDIA ראתה ש-ATI הוציאה כרטיסי מסך חדשים ומשתלמים יותר, שמתאפיינים במחירים נמוכים בהרבה ובעלי ביצועים כמעט וזהים. NVIDIA החליטה שאסור לה לאפשר ל-ATI לנגוס לה בנתח השוק, ולכן החליטה להוריד מחירים. אפילו לאחר החלטה זו נותרה NVIDIA עדיין עם שתי התלבטויות: מצד אחד, אם היא תוריד מחירים זה ייטיב לה, וישמור על נתח השוק. מצד שני, יכולה NVIDIA להפסיד קהל לקוחות שמרגיש שהוציא הון עתק שרכש את הכרטיסים בעת ההשקה, בעוד שיכל לחכות קצת ולהרוויח את אותו מוצר במחיר מוזל בהרבה. וכאן נכנסת היוזמה המבורכת של EVGA ו-XFX שרצו לשמור על אמינותן בקרב לקוחותיהן שקנו את הכרטיסים בתחילת ההשקה (שבד"כ לקוחות אלו הם הגרעין הקשה של השוק ומבחינה כלכלית חבל לאבד אותם), ולכן החליטו לתת החזר כספי כדי לצמצם בעיה זו למינימום. כרגע לא ידוע מי ספג את ההפסדים של ההחזר, האם אלו יצרני החומרה או NVIDIA עצמה.
היוזמה של EVGA ו-XFX היא יוזמה ברוכה שראויה להערכה (על אף שיש להם אינטרס בדבר), ומעשה זה אמור להוות מודל לחיקוי לכלל החברות בשוק, לאו דווקא בתחום המחשבים. שביעות הרצון של הלקוח אמורה להיות המטרה העליונה אצל כל חברה, כי לקוח מרוצה לא רק שיראה נאמנות בעתיד, אלא גם יפרסם את החברה בתור ספק אמין שדואג ללקוחותיו ובכך יעודד עוד לקוחות אחרים לקנות אצל החברה. עכשיו רק נשאר לחכות ולראות אם עוד ספקי כרטיסים גראפיים ילכו בעקבותיהן.