ניתוח התוצאות
בכל הנוגע לשני המשחקים שנבדקו, בשני המשחקים ובכל הרזולוציות לא נתגלו הבדלים משמעותיים שניתן להצביע עליהם. תנודות קלות לטובת זיכרון כזה או אחר אינן מובהקות באופן המטה את הכף לצד זה או אחר. ניתן לראות כאן בבירור כי משחקים מסוג זה מושפעים באופן בלעדי על ידי עוצמת המעבד וכרטיס המסך וכי הזיכרונות אינם מהווים מגבלה כלשהי.
בתוכנת WinRAR לעומת זאת בהחלט ראינו תוצאות טובות יותר עם העלאת תדר העבודה של הזיכרונות. התוכנה הציגה שיפור של כמעט 9 אחוזים במהירות של 1820MHz יחסית לתוצאה שהושגה במהירות 1600MHz. יש לייחס זאת כמובן לעובדה שתוכנה מסוג זה קוראת וכותבת כמויות גדולות של נתונים לזיכרון ולכן מרוויחה באופן כמעט ישיר מהעלאת רוחב הפס לזיכרון שנגזר ממהירות העבודה שלו. כמו כן, התוכנה גם משפרת את ביצועיה עקב הורדת תזמוני הזכרון מערכים של 9-9-9-24 ל-7-7-7-21 בכ-5 אחוזים. השיפור מוסבר בכך שהורדת התזמונים תורמת גם היא להעלאת רוחב הפס לזיכרון.
התוצאות ב-SuperPI מראות פעם נוספת כי תוכנה זאת נסמכת באופן כמעט בלעדי על עוצמת המעבד ומרבית העיבוד מתבצע תוך הסתמכות על זיכרון המטמון שלו, לכן למהירות הזיכרון אין כל השפעה על התוצאות של מבחן זה. ההבדלים הקטנים נובעים ממהירות המעבד השונה במקצת בין מצבי הבדיקה.
גם בדיקות רוחב הפס לזיכרון של Sandra מראות ששני הזיכרונות מאוד דומים בביצועים במהירות 1600MHz, תוצאה הגיונית אם נזכור כי הם מבוססים על אותם שבבי זיכרון. העלאת התדר גורמת לעליה כמעט ליניארית של רוחב הפס של הזיכרון.
הזיכרונות נבדקו גם בתזמונים הנקובים שלהם בכדי לוודא שהם אכן עומדים במאפיינים שלהם וכדי להבין מה ההבדלים בין תזמונים משוחררים יחסית לתזמונים הדוקים יותר. זיכרונות ה-Super Talent ProjectX נבדקו בתדר של 900MHz ובתיזמונים של 7-7-7-21. ואילו זיכרונות ה-Team Group Xtreem נבדקו בתדר של 800MHz ובתיזמונים של 7-7-7-21.
ניתן לראות כי בבדיקות אשר מנצלות את רוחב הפס לזיכרון כגון Sandra, PCMark ו-WinRAR ניכר שיפור עם הידוק התזמונים יחסית לאותו תדר עם תזמונים משוחררים. מנגד, בכל שאר התוכנות המסתמכות בעיקר על יכולות העיבוד של כרטיס המסך או המעבד אין כל הבדל בביצועים.
ניתן לראות גם כי המהרה משמעותית של הזיכרון – כמו במקרה של ה-Team Group Xtreem שמהירותו עלתה בכ-10 אחוזים – יכולה להיות יתרון גם במחיר העלאת התזמונים. רוחב הפס לזיכרון עלה ב-5 אחוזים בערך וההשהיה (latency) התקצרה במעט. בפועל, ניתן לעלות במהירות גם מבלי להעלות את כל התזמונים לערכם המקסימלי, כאשר דרך הפעולה הטובה ביותר היא למצוא את נקודת האיזון בין העלאת התדר להעלאת התזמונים, בה מתקבלים הביצועים הטובים ביותר.