קבלו את PerfStudio 2.0, תוכנה חינמית מ-AMD שתעזור לכותבי משחקים לקצר זמני פיתוח, למצוא באגים וצווארי בקבוק ולשפר את ביצועי המשחקים על פלטפורמות קיימות.
בעת פיתוח משחק לא תמיד יודעת החברה המפתחת איך ירוץ המשחק על מערכות המחשב של הלקוחות. עובדה זו מתגלה בדרך כלל בשלבי הסיום של פיתוח המשחק, בעת ניסיון להריץ את המשחק על מערכת מחשב ממוצעת. בשלב זה כבר מאוחר מדי לחזור אחורה ולהתחיל לחפש מה גורם למשחק לקרטע, ולהתחיל לכתוב אותו מחדש. כאן PerfStudio 2.0 נכנסת לתמונה, ועוזרת למפתחי המשחקים להמנע מזה.
"התוכנה היא אוסף רחב של כלים הניתנים להתאמה, והכי חשוב מבוססים על סטנדרטים חופשיים, עובדה שקריטית עבור מפתחים המחפשים להכניס אותם לפרויקטים שלהם גם אם הם באמצע הבניה. AMD מחוייבת לצייד את מפתחי המשחקים בארסנל גדול של חומרה ותוכנת פיתוח, שיעזרו להגדיל את יעילות הפיתוח שלהם, ולשפר את איכות ביצועי התלת-מימד במשחקים שלהם" כן אמר ניל רובינזון, מנהל מחלקת היחסים עם המפתחים של ATI.
בין השאר, יכולה התוכנה להקפיא את המשחק בזמן ריצה, ולעבור דרך השכבות המרכיבות את המשחק תוך ראיה מוקדמת של איזה קודים בדיוק רצים בסצינה הספציפית עליה עובדים עם התכונה. ברגע שהמשחק קפוא בנקודה מסוימת, ניתן לעשות "העתק-הדבק" ל-PerfStudio 2.0 ולנתח את פעולתו של המשחק בצורה עמוקה יותר. שימו לב כי יש כאן אופטימיזציה למשחקים שנמצאים כבר בשלבי פיתוח מתקדמים, כאשר זה לא אפשרי להתחיל לכתוב אותם מחדש. במידה והתוכנה מזהה צוואר בקבוק בסצינה שסוחטת מכרטיס המסך את המיץ וגורמת לו לקרטע, תתריע התוכנה על כך בפני המשתמש, ותתן הצעות לייעול הקוד ולעשותו פחות כבד.
יותר מכך, מדובר כרגע בתוכנה היחידה שמאפשרת לצפות בקוד בזמן ריצה, ממש בזמן שהמעבד וכרטיס המסך מריצים אותו. התוכנה איננה ספציפית ל-ATI, למרות שהיא מסוגלת לעבוד על DX10.1, היא תואמת גם למעבדי מבית אינטל וגם לכרטיסי מסך מבית NVIDIA. למרות שלא ניתן לערוך את הקוד בזמן ריצה, יתכן מאוד ותכונה נחוצה זו תוצג בקרוב, שכן 2.0 היא עדיין גרסאת בטא ראשונית. תכונה נחמדה נוספת היא יכולת לצפות בקוד 32 ביט על מערכת 64 ביט, ולהפך.
למרות שהתוכנה מוצעת בחינם על ידי AMD, מדובר בגרסת בטא סגורה שלא ניתנת להורדה ישירות מהאתר של AMD. במקום זאת, מפתחי משחקים המעוניינים בכלי יכולים לפנות ל-AMD במייל [email protected] ולקבל עותק בחינם.