חברת AMD, הידועה בעיקר בזכות המעבדים המצויינים שלה, החליטה לנסות את מזלה בשוק חדש עבור יצרניות מחשבים – העולם השלישי או מה שנקרא "בעלי הכנסה נמוכה". אוכלוסיות אלו לא היו אף פעם יעד עבור יצרניות המחשבים שכן משפחות שמרוויחות בין 1000 ל-6000 דולרים בשנה לא יכולות להרשות לעצמן מחשב רגיל. AMD מנסה לשנות זאת ולהוציא לשוק מחשב אשר משפחות אלו יוכלו לקנות ולהנות בעזרתו מנפלאות הרשת. הרעיון ליצור מחשב זה הוא חלק מתוכנית 50×15 של AMD אשר מבקשת לחבר לאינטרנט 50% מאוכלוסיית העולם עד שנת 2015 (כיום מחוברים כ-10% בלבד). את תוכנית זו חשף לראשונה הקטור רואיז, נשיא ומנכ"ל AMD, במהלך הפורום הכלכלי העולמי שנערוך בדאבוס, שוויץ, בתחילת השנה.
את קיומו של המחשב חשף רואיז לראשונה באפריל השנה, אשר באותה עת היה ידוע בשם הקוד Emma ומעטים היו הפרטים הידועים עליו. מחשב זה אשר ייקרא Personal Internet Communicator (ובקיצור PIC) ארוז במארז פלסטיק קשיח שגודלו כקופסת טישו ממוצעת. הוא יתבסס על מעבד ה-Geode GX500 של AMD (הצורך כ-1W בלבד – ולכן אינו דורש מאורר), זיכרון מערכת מסוג DDR בנפח של 128MB מתוצרת סמסונג, דיסק קשיח בנפח של 10GB מתוצרת סיגייט, מודם 56K, ארבעה חיבורי USB, מקלדת ועכבר והוא יריץ את מערכת ההפעלה הסגורה Windows CE – אשר מבוססת על Windows XP. מחשב זה יהיה מסוגל להפעיל כמה פונקציות בסיסיות כגון: גלישה, קריאת דואר אלקטרוני, עיבוד תמלילים והפעלת קבצי מולטימדיה. AMD מתגאה בכך שהמחשב מסוגל להיות מוכן לפעולה תוך 25 שניות מרגע הדלקתו (כלומר, Boot תוך 25 שניות). היא לא תייצר את המחשב בעצמה והיא הסמיכה לכך את חברת Solectron שתייצר את המחשב במפעל שלה במקסיקו. בשלב הראשון היא תמכור את המחשב דרך ספקי תשתית לאינטרנט (ISP) במדינות כמו הודו, רוסיה, סין, מקסיקו וברזיל, והן גם ידאגו לשירות ותמיכה במוצר.
בעבר ניסו הרבה חברות גדולות ליצור מחשבים זולים שישמשו לגלישה וביצוע פעולות בסיסיות בלבד, אך כולם נכשלו. האם AMD תהיה שונה מהשאר ותיבדל מהנסיונות הקודמים בכך שהיא תצליח לעמוד במשימתה? את התשובה לכך ייתכן ונדע רק בעוד כמה שנים. החשיפה הרשמית של ה-PIC היא ב-28 לאוקטובר, אולם ידוע כבר כי מחירו יעמוד על 249$ כולל מסך 15 אינץ' (CRT) ו-185$ ללא מסך. יחד עם השקתו צפויה החברה לחשוף פרטים נוספים אודות תוכנית 50×15 שלה. אולם למרות המחיר הנמוך מציינים ב-AMD כי אין מדובר במיזם פילנטרופי, והמטרה היא ליצור שוק חדש לגמרי בזמן שכל הצדדים מרוויחים, תושבי מדינות העולם השלישי והמשקיעים של AMD.
ה-Personal Internet Communicator של AMD