מבט מקרוב
גם במבט חטוף ניתן לשים לב לעיצוב האקזוטי בצורת טרפז אשר מאפיין הן את הרמקולים הלוויניים והן את הסאב-וופר. כמו כן, שמנו לב לגודלם הפיסי של הרמקולים, ובמיוחד הסאב-וופר, הגדולים משמעותית משאר מערכות הרמקולים למחשב (ביניהם גם ה-Z623). ראוי לציין שהגודל הפיסי מגיע יחדיו עם איכות הבנייה שכן הרמקולים הלוויניים מרגישים מוצקים מאוד ואין להם חלקים רופפים. במבט מקרוב שמים לב לפלסטיק עבה וקשיח בקדמת הרמקול המזכיר זכוכית שקופה. לדרייבר המידריינג' מחוברת תיבת תהודה מפלסטיק אשר משמשת כמעמד, מה שמוסיף לעיצוב המעניין. כמו כן, הדרייבר עצמו מוגן על-ידי חישוק פלסטיק מכוסה רשת דקה, הנועד לספק הגנה תוך מינימום פגיעה בפיזור הצליל. מסביב למעטפת החיצונית נמצא גם מעטה דמוי מתכת שמזכיר במעט גלגל שיניים.
מעל המידריינג' נמצא הטוויטר, אשר גם הוא מכוסה בדופן אחורית עשויה פלסטיק המשתלב ביחד עם המידריינג' עם תעלת פלסטיק זעירה עבור חיבור החשמל. בדומה למידריינג', גם הטוויטר מוגן בפלסטיק ייעודי אשר לא מפריע לפיזור הצליל. מבחינת מבנה, שני הרמקולים הלוויניים זהים במבנם, משקלם וצורתם, מה שאמור להעניק הרמוניה סימטרית ומאוזנת שלא תושפע ממשקלים ועיצובים שונים (עניין בעייתי במערכות 2.0 עם מגברים מובנים, דוגמת הסולו 6 ו-7 אשר סיקרנו בעבר).
בתחתית הרמקולים הלוויניים ישנם פדים שעליהם הרמקולים מונחים. למרות שזאת תוספת מזערית שברמת העיקרון לא אמורה לשנות כלום, אנו מקבלים אותה בברכה והיא רק מוכיחה עד כמה אלטק לנסינג משקיעה בפרטים הקטנים. לא רק שהפדים מונעים החלקה, הם גם מגביהים את הפלסטיק מהשולחן ובכך הורגים שתי ציפורים במכה אחת: הפחתת הרעדת השולחן ומניעת שריטות בחלק התחתון של הפלסטיק. אלטק בחרה עיצוב אטום לרמקולים הלוויניים, וזאת בדומה ל-MX5021, מה שמועיל לטווח התדרים ומאפשר לשים את הרמקולים קרוב מאוד לקיר אך מוריד את עוצמת השמע של תדרי המיד-באס. חשוב מאוד לציין שהרמקולים הלוויניים הינם מסוג שדה קרוב (Near-Field), משמע יש לשבת קרוב אליהם ולכוון אותם ישירות לכיוון המאזין.
יחידת הסאב-וופר
הסאב-וופר גדול מהממוצע ביחס לגודל הדרייבר שלו (6.5 אינץ'), ובעקבות הצורה האקזוטית שלועלולה להתעורר בעיה למקם אותו בנוחות. רוב הסאב-וופרים כיום מעוצבים בצורת קוביה או מלבן סימטריים על מנת שיהיה נוח למקם אותם בפינת החדר בכדי להפיק מהם את הביצועים המיטביים. יש לציין שלמרות הצורה הלא-סטנדרטית, לא נתקלנו בבעיות מיוחדות. אם בעיצוב עסקינן, בחלקו העבה של הטרפז נמצא את יחידת הסאב-וופר אשר גם היא מכוסה בחישוק פלסטיק ורשת בד. בדומה לרמקולים הלוויניים, גם לסאב-וופר יש מעטה דמוי מתכת שמוסיף למראה העוצמתי, וכיסוי פלסטיק עם רשת להגנת הדרייבר מאבק ופגיעות. בחלקו הדק של הטרפז ניתן למצוא את הפורט, אשר עוזר לשפר את ביצועי הרמקול בתדרים הנמוכים ועוזר להרעיד את האוויר ביעילות רבה יותר. את הפורט נזהה בתור פתח עגול המחובר לצינור בגוף הסאב-וופר. מבחינתנו, בחירת מיקום קדמי לפורט הוא מוצלח ומהווה יתרון משום שהוא מאפשר מיקום קל יותר של הסאב-וופר.בתחתית הסאב-וופר נמצא רגליות מוגבהות מגומי אשר מטרתן למנוע העברת רעידות ולהגביה את הסאב-וופר מעט מהרצפה. מאחורי הסאב-וופר נוכל למצוא את כל החיבורים: רמקול ימין ושמאל, פוד השליטה, כניסת 3.5 מ"מ וכפתור הכיבוי וההדלקה.
אשמח לראות ביקורת כזו לטווח המחירים של ה300~ ש"ח
תודה רבה
איפה אנטולי?
🙁
אסף
ATP3
או
VS4121/VS4122
כל חקירה תוביל אותך אליהם
רק ערס ישים בחדר כאלה רמקולים
ל- Nahum2
באותה משפחה יש גם את EACAN A-200
בזמנו היה לי את ATP3
בשורה התחתונה אני מרוצה יותר מ- EACAN
ל-4
מה לעשות שלא כולם גרים בחדר של מטר על מטר 🙂
ל-3 ול-5
ה-ATP3 הכרתי, אבל לא בנמצא יותר מדי בימינו, השאר אני אבדוק, תודה רבה.
אין על Solo 7
פשוט נהנה מהם
ל-6
אף מערכת 2.1 לא תשתווה לרמקולים מדפיים איכותיים
איך הם בהשוואה ל SOLO 6C
יש מצב לפרסם השוואה בין ה MX6021 לבין ה SOLO6C?
אני די מתלבט ביניהם..
מה הקשר ערס לרמקולים איכותיים?!
ל 11
העיצוב המגעיל שמזכיר את המפלצת מלוכנס
בעלים גאה של ה- MX5021…
אלטק לנסינג הם אלטק לנסינג… ללא ספק המערכת הנוכחית עושה את העבודה (יש אותה לחבר), אך לא הייתי מחליף אותה בשלי שנוחה מבחינת רמת המשתמש בכמה פרמטרים (חיבור דו גידי פשוט, 3 אלמנטים לכל רמקול לוויני, חוגת שליטה נוחה יותר). בכל מקרה, כל מי שקנה – מקווה שיהנה…
סתם מבלבלים את המוח
בתור בעלים גאה של ה z623 אני יכול להגיד בוודאות שהבס הרבה יותר טוב מה altec אחרי ששמעתי את שניהם.
לייתר דיוק מי שיודע לכוון את האקולייזר בצורה האופטימלית יהנה הרבה יותר מה 623.
רמקולים מעולים
טובים יותר מcreative giga works ומ harman kardon
למי שרוצה בפחות מ300 שח
שייבדוק את microlab m880