כמו בכל תחילת קיץ, גם השנה התקיימה בגני התערוכה שבתל אביב תערוכת Computax. התערוכה שהתקיימה במשך שלושה ימים בשבוע החולף, היא תערוכת מחשבים וחומרה המופקת על ידי קבוצת שטיר, וכ-80 חברות טכנולוגיה ומחשבים הציגו בה את מרכולתן. אמנם Computax 2006 הייתה תערוכת Computax ה-27 במספר, אך למרות ההמשכיות נראה היה כי זו לא הייתה אחת השנים המוצלחות של התערוכה. השנה התערוכה כללה אולם אחד בלבד בגני התערוכה שבתל אביב, ולמרות שהיו כמה ביתנים גדולים ומושקעים, חברות גדולות רבות כמו אינטל, LG, DELL, מיקרוסופט ו-Samsung פשוט בחרו לא להגיע. ניתן היה לסייר בכל התערוכה ולעבור בכל הדוכנים (המעניינים יותר והמעניינים פחות) בפרק זמן קצר, וההרגשה איתה יצאנו מהתערוכה היא של \'לא מספיק\'. בעוד בתערוכות בחו"ל בוחרות כל חברות החומרה להציג את המוצרים החדשים ביותר שלהן ולהתהדר במוצרי הדגל, ב-Computax 2006 לא יכולנו למצוא אפילו לוח אם אחד או כרטיס מסך בודד לרפואה. ואמנם, הן על פי המארגנים, והן על פי המציגים ואפילו המבקרים, מטרת התערוכה היא בראש ובראשונה לפנות לקהל המקצועי והמוסדי – מנהלי רשתות, מתכנתים, אחראי מחשוב בחברות, מנהלי מידע וכו\', לעניין אותם במוצרים שונים ולסגור עסקאות – וחבל. למה חבל? כי גם בארץ ישנו שוק אשר רוצה להגיע לתערוכת מחשבים בשביל המחשבים. שוק שרוצה לשטוף את עיניו בכרטיסי המסך החזקים ביותר בשוק ולשמוע ישירות מהיצרניות מה מיוחד בהם, לראות את מעבדי העתיד ולשמוע על החידושים הקרובים בשוק במחשבים (ותמיד יש חידושים קרובים בשוק המחשבים).
ב-CEBIT וב-COMPUTEX העולמיות הבינו מזמן שהשוק הביתי זה ה-דבר, ושהכנסת המחשב לסלון הביתי ומשם גם לשאר חלקי הבית זה מה שיכניס לחברות כסף לכיסים, אך עושה רושם כי בארץ לא הפנימו עדיין את המסר הזה.
מבקרים רבים ומציגים ציינו לפנינו שהם הגיעו בשביל לקנות/למכור ולסגור עסקאות, ומהצד השני שמענו לא מעט תלונות על כך שאין מספיק קהל רגיל ושכל הפעילות המועטה היא בין חברות. למעשה לא תמצאו ב-Computax דילרים וחנויות אשר הגיעו על מנת לחפש ספקי חומרה, לא תמצאו יבואנים אשר הגיעו למכור ובקושי תמצאו דוכנים אשר מנסים למכור לקהל הרחב.
כפי שכבר אמרנו, חברות רבות, מהגדולות בשוק, פשוט בחרו לא להגיע השנה, ונראה ש-Computax איבדה את מקומה בתור המקום בו נחתכים דברים בשוק המחשבים הישראלי.