Scythe Mugen II
גוף הקירור Mugen II של חברת Scythe, הוא גוף קירור די נפוץ, שמציע תמיכה בתושבות המעבדים החדשות של אינטל. Scythe הצליחה לייצר קירור שזכה לפופולריות רבה בארצנו עקב מחירו הנמוך ורמת ביצועים גבוה.
לגוף הקירור 5 צינורות חום והוא מחולק בצורה אלגנטית ל-5 אזורים, כאשר שני הקצוות של כל צינור חום מכילים באופן עצמאי צלעות קירור. כמו כן, קיים מרווח קטן בין חמשת האזורים, מה שלטענת החברה מאפשר מעבר אוויר טוב יותר. מי שאחראי על פיזור החום הוא מאוורר 120 מילימטר שמשתייך לסדרת הSlip Stream- של החברה, דגמים אלו מצטיינים בדחיפת אוויר גבוה מאוד (CFM) על פני רמת רעש נמוכה יחסית (26.5dBA). במקרה שלנו, המאוורר מגיע ל-1300 סיבובים לדקה (RPM), החיסרון היחידי של מאווררי ה-Slip Stream הוא השימוש במייסב מסוג Sleeve Bearing, שמציג אורך חיים קצר ביחס לשאר המייסבים בשוק (30,000 שעות עבודה). יחד עם מאוורר ה- Slip Stream , גוף הקירור מגיע למשקל כולל של 870 גרם, ומתנשא לגובה של 15.8 סנטימטרים, גובה די סטנדרטי בהשוואה לשאר גופי הקירור. מה שמעמיד את תאימותו עם מארזים בתקן ה-ATX על גבול דק הוא דווקא גודלו הכולל, שכן מארזים בעלי מאווררים על גבי דלת המארז לא יחיו איתו בהרמוניה, והוא יתפוס חלק נכבד ממארזי ה-ATX הסטנדרטים, מה שגורם ברוב המקרים לפגיעה בסירקלוציית המארז.
מה באריזה
ה-Mugen II מגיע עם משחה טרמית, דף הוראות מפורט, ומגוון רחב של מתאמים לתושבות השונות (מלבד תושבת LGA1156 שזכתה להתייחסות רק בגרסתו השניה (Rev B) של הקירור).
התקנה
אם נתאר את התקנת גוף הקירור במילה אחת שמסכמת את הכל היא תהיה: מסורבל ! אחרי הברגה קצרה יחסית של המתאמים (בהתאם לתושבת) לבסיס הקירור, מגיע החלק המרכזי בהתקנה: התקנת הפלטה האחורית. התקנת הקירור בכל התושבת דורשת התקנה של פלטה אחורית, לא משהו יוצא מן הכלל, אך במקרה הזה הפלטה צריכה להתחבר לתושבת של לוח האם עצמו, ולכן מצורף מפתח בצורת כוכב שבעזרתו המשתמש צריך להסיר את התושבת המקורית שמגיעה עם לוח האם. לאחר מכן יש להתקין את הפלטה האחורית של ה-Mugen II בעזרתם של 4 ברגים שמותקנים בפלטה האחורית החדשה. מיד אחרי כן יש להדק את התושבת המקורית בצידו השני של לוח האם (הצד של המעבד) אל התושבות האחורית החדשה, וסיימתם.
|
הפלטה המקורית משמאל מול הפלטה היעודית
|
לאחר התהליך המייגע מגיע עוד חלק בהתקנה שלא מבוצע באופן הגיוני, שכן על מנת להדק את גוף הקירור ללוח האם, יש לחבר 4 ברגים ארוכים מהפלטה אחורית אל עבר בסיס הקירור, משמעות הדבר כי לא תוכלו לחזק את גוף הקירור כאשר לוח האם פונה כלפי מעלה, אלה תאלצו להבריג ולהדק את גוף הקירור כאשר גוף הקירור ולוח האם הפוכים, והפלטה האחורית פונה אליכם !
זהו תהליך די מייגע בהתחשב בעובדה שגוף הקירור Transformer 4 (עליו בהמשך) שוקל רק 26 גרם פחות, עושה שימוש בפלטה אחורית ובכל זאת, תהליך ההתקנה שלו נעשה באופן מהיר וידידותי במיוחד!
לאחר הידוק גוף הקירור ללוח האם, יש להתקין את המאוורר בעזרת שני הקליפסים המסופקים, וסיימתם (?!). יתרון שיש ל-Mugen II במקרה הזה היא היכולת להתקין את המאוורר בכל צד, שכן בכולם יש חריצים להתקנת המאוורר, כך שתיאורטית הוא יכול להכיל לא פחות מ-4 מאווררים בו זמנית!