קצב המכירות של Windows 7 בתקופת ההשקה עולה ב-234% על קצב המכירות של Windows Vista בתקופה המקבילה, כך עולה מדו"ח של מכון המחקר NPD.
אף על פי שהושקה לפני שבועיים בלבד, Windows 7 ממשיכה לרכב על גל ההצלחה עם קצב מכירות "פנטסטי", לדבריו של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. התבטאות אופטימית זו שראוי לקחת עם קורטוב מלח (בכל זאת, סטיב באלמר…), זוכה היום לחיזוק משמעותי בדמות דו"ח חיובי במיוחד של מכון NPD, לפיו המכירות של Windows 7 בתקופת ההשקה עולות ב-234% על המכירות של Vista בתקופת ההשקה שלה, לפני שנים אחדות.
על פי הדו"ח, המתייחס לתקופה שבין ה-18 ל-24 לאוקטובר (אך לוקח בחשבון גם את המכירות המוקדמות), הגרסה הנמכרת ביותר היא גרסת השדרוג ל-Windows 7 Home Premium הנמכרת תמורת כ-$76 בלבד ואחריה נמצאת גרסת השדרוג ל-Windows 7 Professional, שנמכרת תמורת כ-$147. הנתונים הללו מאירים את Windows 7 באור חיובי, וגוררים עליה גם במכירות של מחשבי PC באופן כללי – אם כי ב-NPD מציינים כי השקתה של Vista גררה עליה גבוהה בהרבה בתחום זה.
לדברי סטיבן בייקר, סמנכ"ל בכיר ב-NPD, מאחורי ההשקה המוצלחת עומד שיתוף הפעולה ההדוק שהתקיים בין מיקרוסופט למפיצים השונים וכן מבצעי השקה רבים שיזמו המפיצים עצמם. עם זאת, הרווח הגולמי שנובע מהמכירות של Windows 7 עד כה אינו גבוה כפי שניתן היה לצפות, ועולה ב-82% "בלבד" על הרווחים ממכירות Vista בתקופת ההשקה – בעיקר בגלל הנחות שנתנו מפיצים רבים ללקוחות שרכשו את מערכת ההפעלה מראש, והעדר כל פעילות שיווקית סביב גרסת ה-Ultimate של מערכת ההפעלה, שמחירה גבוה בהרבה מיתר הגרסאות (גרסת השדרוג עולה $220 והגרסה המלאה – לא פחות מ-$320).
ועם זה לא מספיק, הרי שלמיקרוסופט יש עוד סיבה לאופטימיות – ב-NPD מעריכים כי המכירות ימשיכו לעלות עוד בחודשיים הקרובים, בזכות תקופת החגים המתקרבת.