משתמשים התלוננו כי עדכון השנה של חלונות 10 הקפיא את המחשב שלהם – ובמיקרוסופט פתחו דיון תמיכה המוני בתגובה
חלק מהמשתמשים שהתקינו את עדכון השנה של Windows 10, שהופץ בתחילת החודש, סבלו בשבוע האחרון מקפיאות פתאומיות בזמן שימוש סטנדרטי במחשב. מסתבר שהבעיה מתרחשת ספציפית אצל משתמשים שהתקינו את מערכת ההפעלה שלהם על כונן SSD, והשתמשו בכונן קשיח נוסף שעליו איחסנו את שאר הקבצים.
מיקרוסופט פתחה בתגובה דיון בפורום התמיכה שלה, בו פירטה את הבעיה ועדכנה את ציבור המשתמשים על ממצאיה. לרוע המזל, לא מצאה פיתרון חד משמעי עד כה, לכן הציעה לחזור בינתיים לגרסה הקודמת של המערכת.
https://www.youtube.com/watch?v=K6ZSk6oujOc
ניתן לחזור לגרסה שלפני העדכון עשרה ימים לאחר התקנתו, ויש שתי דרכים לעשות כן. ניתן לעשות זאת ע"י לחיצה על מקש Shift ובחירה באופציית Restart בתפריט ההתחל. לאחר מכן יש לבחור ב-"Go back to the previous build". האפשרות השניה היא היא להיכנס ל-Safe Mode מאותו התפריט ולבחור בחזרה אחורה דרך פונקציית העדכונים בלוח הבקרה.
מיקרוסופט גם דיווחה כי קהילת המשתמשים מצאה פתרונות יצירתיים יותר, שהוכחו כיעילים עבור חלק מהמשתמשים שנתקלו בבעיה. כדאי לנסות ליצור משתמש שני על המחשב באמצעות Safe Mode, להיכנס אליו, ולאחר מכן לחזור אל המשתמש הראשי. ייתכן שגם הסרה של תוכנת אנטי-וירוס שאינה מעודכנת והתקנתה מחדש עשויה לעזור.
החברה נעלה בינתיים את השרשור המקורי, שזכה ללמעלה מ-700 תגובות, ומבטיחה לעדכן את הפוסט הראשי כשתמצא פיתרון. אנו מקווים שהעדכון שלכם עבר בהצלחה, אם אכן בחרתם לעדכן את המערכת החודש.