ניסאן מטלטלת את עולם מכוניות הספורט החשמליות עם הופעת ה-Esflow
בשנה שעברה, כשניסאן הציגה את ה-Leaf שלה, היא הפכה ליצרנית המכוניות הגדולה הראשונה שנכנסה לשוק הרכבים החשמליים, אשר אוכלס עד אז כמעט לחלוטין על ידי יצרניות רכב קטנטנות כמו חברת Tesla Motors מפאלו אלטו, קליפורניה. קרלוס גוסן, מנכ"ל רנו-ניסאן אמר שהחברה שלו תשקיע יותר מחמישה מיליארד דולר במכוניות חשמליות עד לשנת 2013, ושלא ירחק הזמן לפני שהיא תהפוך ליצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם. אז, בחודש מרס, ביצעה ניסאן את ההתקפה הישירה ביותר שלה על החבר'ה הקטנים – היא חשפה מכונית ספורט חשמלית.
לעת עתה, הניסאן Esflow היא קונספט, אבל ניסאן לוקחת בחשבון ייצור המוני, וזה לא רחוק מהפיכה למציאות: ה-Esflow מבוסס על אותם סוללות ומנועים שמניעים את ה-Leaf. ה-Esflow בעלת ההנעה האחורית נושאת מארז סוללות ליתיום-יון 36 קילו-וואט שעה במשקל 442.25 ק"ג, בהשוואה ל-24 קילו-וואט שעה הנמצאים ב-Leaf. כדי לפצות באופן חלקי על המשקל הנוסף הזה, משתמשת ה- Esflow בגוף עשוי מתרכובת-פחם נוצתית המותקן על שלדת אלומיניום. מצלמות אחוריות לוקחות את מקומן של מראות הצד, ומפחיתות גרר. מושבים קבועים המשוקעים אל תוך המחיצה מסירים את הצורך במסגרות המושבים ובמנועים שמכווננים אותם. בדומה לזה, דוושות ההאצה, הבלימה וההילוכים הן חשמליות, ומסירות את הצורך במוטות הילוכים ובמתקני דוושות.
קונספט ה-Esflow של ניסאן |
בוב יאקושי, מנהל בטיחות המוצר והסביבה של ניסאן באמריקה הצפונית, אומר שה-Esflow אמורה לנסוע עד 241 ק"מ לטעינה (ה-Leaf מגיעה לכ-160 ק"מ). עם שני מנועי 107 כוח סוס המורכבים מאחור, מגיעה ה-Esflow מ-0 ל-96.5 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות, ולמהירות מירבית של כ-193 קמ"ש.
ה-Roadster של Tesla שמחירה 109,000$ נמצאת בשוק כבר שלוש שנים, אבל ה-Esflow ממחישה את האתגרים העומדים בפני יצרניות הרכב הרוצות להכנס לשוק החשמלי היוקרתי. לניסאן יש את היכולת להציע מחיר נמוך מ-Tesla, יש לה גם מוניטין, סוכנויות ומערכי שירות מוכרים שאף חברת סטארט-אפ אינה יכולה להתחרות בהם. רק לפני כמה שנים, ניבאו מומחים ש-Tesla תגרום למהפיכה בעסקי הרכב. במקום זה, נראה שהיא עוררה ענקים משנתם.
עוד על חידושים בגליון יוני של מדע פופולרי – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il