פייסבוק מציגה את השינוי המשמעותי ביותר ברשת החברתית מאז שהוצגה לראשונה. היכונו לחיים על ציר הזמן.
כבר הרבה זמן פייסבוק מנסה לרדוף אחרי החדשנות של גוגל פלוס ונאלצת להציג אפשרויות דומות לאלו של הרשת החברתית הצעירה, פעמים רבות לפני שהן מוכנות לשימוש קהל המשתמשים הרחב. זה הביא לא מעט משתמשים למחות על ה"שיפורים" שבצ'אט ולהתעצבן כשהאפשרות לשלוח הודעות למשתמשים אחרים נסגרה כליל לצורך "תחזוקה".
בכנס המפתחים f8 שנערך ביום חמישי האחרון, עלה מר. צוקרברג לבמה על מנת להציג את הפיתוח האחרון עליו עמלו מהנדסי פייסבוק במשך השנה האחרונה. מארק התחיל וציין כי עמוד הפרופיל הוא הלב של כל רשת חברתית והוא בעצם הרושם הראשוני של כל משתמש, ולכן העמוד הזה צריך להכיל כמה שיותר מידע ולאפשר למשתמש להביע את עצמו בצורה הטובה ביותר.
מעניין אתכם מתי שברתי את האף? |
מארק חושב שהדרך הטובה ביותר להציג מישהו ברשת היא באמצעות ציר זמן שיכלול את כל החיים שלו, וכך נולד ציר הזמן של הפייסבוק. ברגע שתתחילו להשתמש בו (ותכף נגיע גם לזה), פייסבוק תציג לפניכם את כל מהלך החיים שלכם על ציר זמן אחד ארוך, או לפחות את האירועים בהם מיהרתם לעדכן את חבריכם בפייסבוק. ציר הזמן יתחיל מהיום בו נולדתם ולמשתמש תהיה אפשרות לעדכן אירועים גם בדיעבד. אתם יודעים, להוסיף תמונות שלכם רצים בבית בעירום מגיל שנתיים, או לעדכן מתי שברתם עצמות בגוף לאחרונה.
התוכן שיציג ציר הזמן לא מסתכם רק בעידכוני סטטוס. באמצעות תיבות שישתייכו לאפליקציות מובנות בפייסבוק (או אפליקציות צד שלישי), תוכלו למקם בעמוד הפרופיל שלכם תיבה שתתעדכן בכל פעם שתאזינו לשיר, תצפו בקליפ וידאו או תאכלו ארוחה טעימה. אך הפלישה לחיים הפרטיים לא מסתיימת כאן.
כעת, תוכלו לא רק "לאהוב" דברים בפייסבוק, אלא להצטרף להאזנה, קריאה או צפייה. זאת אומרת שבקרוב מאוד תתחילו לראות עידכונים כגון "אלכס גרבוב שומע משה פרץ" (לא סביר), או "אוכל בארומה". את העידכונים האלה תוכלו לסנן לפי נושאים, כך שיוצגו רק שירים אותם המשתמש לו אתם כרגע מחטטים בפרופיל שמע, או רק סרטים בהם הוא צפה. השינויים החדשים האלה יכולים בקלות לסגור את הבאסטה של טוויטר.
על מנת להעצים את חווית המדיה אצל המשתמשים, חברה פייסבוק לחברת Spotify ושירות הזרמת המוזיקה של החברה הוטמע בין דפי הפייסבוק, ממש כפי ששיערנו שיקרה. כעת, משתמשים יוכלו להאזין לשירים אליהם מאזינים חבריהם ממש ברגעים אלה ואף להתחיל את ההאזנה בדיוק בקטע בו נמצאים חבריהם, במידה והצטרפו במהלך ההאזנה. פייסבוק תיידע אתכם כי כעת אתם מאזינים לשיר בצוותא ותציע לכם לרכוש אותו. מהר לפני שיגמר!
יש לציין כי שירות המוזיקה של Spotify לא זמין למשתמשים הישראלים עדין ולא ברור מתי גם אנחנו נוכל לחלוק שירים עם חברינו.
הם חמודים ביחד |
חידושים נוספים כוללים באנר רחב בגודל 850×314 פיקסלים אותו תוכלו למקם בפרופיל שלכם, מעין תמונה גדולה שתתווסף לתמונת הפרופיל, כשזו תקטן לגודל של 125×125 פיקסלים. המידע שיופיע בפרופיל הוא עדיין אותו מידע, אך יסודר ויזואלית בצורה שונה. בנוסף, עמודים נוספים זכו לעיצוב מחדש בהשרת ציר הזמן, כגון עמוד החברים והלייקים, שכעת יסודרו לפי רצף זמן כרונולוגי, יחד עם מקומות בהם ביקרנו (ועשינו צ'ק אין) או אירועים בהם השתתפנו.
השינויים יכנסו לתוקף ב-30 בספטמבר, אך זמינים כבר עכשיו למפתחים רשומים. אם אתם לא מפתחים אבל כבר לא יכולים לחכות, תוכלו לעקוב אחרי הצעדים הפשוטים המתוארים כאן על מנת להטמיע את ציר הזמן בפרופיל שלכם כבר עכשיו. שימו לב כי משתמשים אחרים עדיין לא יוכלו לצפות בפרופיל החדש, אלא רק מפתחים אחרים.
פייסבוק ממשיכה לעודד את משתמשיה להעלות את כל החיים הפרטיים לרשת. זה לא דבר רע ושחור בלבד, אבל מתי כבר תופיע רשת חברתית שתעודד את משתמשיה לחלוק את החויות שלהם במציאות?
ספרו לנו מה אתם חושבים על השינויים של פייסבוק בטוקבקים ובפורומים.