ביצועים
בשל היות GRAW המשחק היחיד שתומך הן בפעולה עם הכרטיס הפיזיקאלי והן בלעדיו בחרנו בו על מנת לבדוק כיצד מסייע (או פוגם) קיומו של הכרטיס במערכת כאשר משחקים במשחק. כמו כן בחרנו לבצע בדיקה של המשחק עם שתי גרסאות הדרייברים: הגרסה הרשמית (2.4.2) וגרסת הבטא (2.4.3) שהופצה על ידי חברת AGEIA לאחר ששחקנים רבים התלוננו על בעיות ביצועים במשחק הנ"ל.
כלל הבדיקות נערכו ברזולוציה של 1024×768, בהגדרות איכות מקסימלית וללא פילטרים.
מסלול הבדיקה שלנו כלל דגש מיוחד על הפיזיקה ועל הפיצוצים במשחק (שכן הם כנראה המיטב שהמשחק יכול לזרוק לכיווננו מבחינת גרפיקה ופיזיקה). ניתן לראות בגרף, המתאר את ה-FPS בכל שנייה, כי ישנן שלוש "שקיעות" עיקריות בקצב. שקיעות אלו תואמות בדיוק את רגעי זריקת הפיצוצים במשחק, כאשר הירידה הגדולה ביותר (לקראת הסוף) נובעת מפיצוץ מסיבי של מיכלית באמצעות רימון.
ניתן לראות כי בעוד כי אין הבדל גדול בין גרסאות הדרייברים, קיים הבדל ברור בין הפעלה ללא כרטיס ה-PhysX להפעלה איתו, ולמעשה כרטיס הפיזיקה אף גורע מהביצועים ולא משפר אותם.
עובדה זו חייבת לקבל הסבר, כאשר לדעתנו הירידה בביצועים היא בסך הכל סימפטום של הופעת יותר פרטים בתמונה. כפי שניתן לראות מהסרטונים שהצגנו, הוספת הכרטיס מעלה את כמות השברים והעשן בתמונה – אובייקטים אלו, כמו כל האובייקטים האחרים, צריכים לעבור עיבוד בכרטיס המסך כך שלמעשה רמת הפרטים שכרטיס המסך נדרש לעבד בכל פריים עולה, מה שמוביל לירידה בקצב הפריימים.
הסבר אפשרי נוסף הוא שכרטיס ה-PhysX יוצר צוואר בקבוק במערכת, שכן על מנת לממש את הפיזיקה במשחק, חייב כל פריים לעבור בכרטיס הפיזיקה גם כן (או לכל הפחות חייב להתקבל מידע כלשהו מן הכרטיס לגבי כל פריים בנפרד) – עצם קיומו של איבר נוסף בשרשרת, לפני שהמידע מגיע אל מסך המחשב, גורם להאטה בכל תהליך העיבוד, שכן הן המעבד הראשי והן כרטיס המסך צריכים לחכות לפלט של כרטיס ה-PhysX. כמו כן, בהחלט ייתכן שאפיק ה-PCI המיושן תורם גם הוא את חלקו להווצרותו של צוואר הבקבוק.