סיכום
הימים הראשונים של כרטיס הפיזיקה החדש בפרט, ושל כל רעיון העיבוד הפיזיקאלי במשחקים בכלל, מזכירים לרבים מאיתנו (המבוגרים מספיק) את הימים הראשונים של מאיצי התלת מימד. כאשר חברת 3DFX חשפה לראשונה את כרטיסי האצת התלת מימד שלה, גם הם זכו לתגובות פושרות מהציבור, שכן כמו בכל הצגה של טכנולוגיה חדשה, הדגמים הראשונים המיישמים אותה הם בדרך כלל מאוד גולמיים ולא מגובשים.
כך גם עם העיבוד הפיזיקאלי – המשחקים הראשונים שאנו רואים התומכים בטכנולוגיה הם מעט בעיתיים בכל הנוגע לביצועים, ולמעשה לא מספקים לכלל המשתמשים את חווית המשחק לה הם ציפו. אף על פי כן, הטכנולוגיה עצמה מבטיחה מאוד וטומנת בחובה פוטנציאל רב לפיתוח.
כל חומרה חדשה זקוק למעין Killer App, כלומר אפליקציה שתוכל להוציא את המיטב מהחומרה, ולגרום לאנשים לרכוש אותה. חברת AGEIA השכילה להבין קונספט זה, ולכן דאגה לכך שרבים מהמשחקים העתידיים החשובים, שנמצאים כיום בפיתוח, יתמכו בכרטיס ה-PhysX ובאפשרויות הטמונות בו.
אחד המשחקים הללו, ואולי החשוב שבהם, הוא Unreal Tournament 2007, שצפוי להגיע אלינו עוד השנה ולחולל מהפכה בכל מה שאנו מכירים בתחום הגרפיקה והפיזיקה במשחקים. מנוע המשחק החדש שלו אמור להיות מופץ בין מפתחות משחקים רבות בעולם, מה שיתרום להפצת בשורת הפיזקה של AGEIA במשחקים רבים בעתיד.
לנו הצרכנים נותר רק לחכות ולראות כיצד יתפתח השוק ואילו מגמות נראה בעתיד, האם השוק יפנה לכיוון של AGEIA או לכיוון יצרניות המעבדים הגראפיים הותיקות. כיום, אם אנו מתבוננים על השוק ועל היצע המשחקים הנוכחי התומך בעיבוד הפיזיקאלי, קשה לומר שהכרטיס הוא כדאי לרכישה, במיוחד לא במחיר הגבוה של 300$, אך בעתיד הלא רחוק, לקראת סוף השנה הנוכחית, אנו צופים עליה בביקוש בשל הגעתם לשוק של מספר כותרים אשר יכילו תמיכה מובנת בעיבוד הפיזיקאלי המתקדם שכרטיס ה-PhysX מסוגל להציע.
תודה ל:
– טובי לויס, על עריכת קטעי הוידאו.