המחשבים הניידים ממשיכים לצבור תאוצה בישראל. מחקר חדש של חברת IDC מגלה עליה של 21% במכירות מחשבים ניידים ברבעון הראשון של השנה.
על פי המחקר של IDC, הממשיך מחקר דומה שנערך בתחילת השנה והתייחס ל-2006, נמכרו בישראל ברבעון הראשון של השנה כ-179,329 מחשבים, מתוכם 47,775 מחשבים ניידים – עליה של 21% במכירות המחשבים הניידים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, סך כל המחשבים שנמכרו מהווה עליה של 4.4% אחוזים לעומת הרבעון הראשון של שנת 2006, אם כי במכירות המחשבים השולחניים נרשמה דווקא ירידה קלה של 0.6% אחוזים.
מכירות מחשבים ניידים בישראל ב-2006 (מקור: IDC ישראל)
יחסי הכוחות בין החברות המובילות בשוק – HP, דל ולנובו לא השתנו משמעותית כאשר בתחום מכירת המחשבים הניידים מובילה עדיין לנובו בפער ניכר (החברה שולטת בכ-33.5% מהשוק). אחריה ניצבת HP המחזיקה בנתח שוק של כ-22.7% ודל נמצאת עדיין במקום השלישי, עם נתח שוק של 9.9% בלבד – נתונים כמעט זהים לאלו שפורסמו על ידי IDC בתחילת השנה, ביחס למצב השוק במהלך שנת 2006 כולה.
בשוק המחשבים השולחניים המצב מעט שונה, כאשר HP מתברגת למקום הראשון עם נתח שוק של 16.9% (לאחרונה החברה הכריזה על תוכניותיה להרחיב את חדירתה לשוק הביתי, כך שסביר להניח שנתונים אלה ישתנו במהלך השנה), אחריה דל עם 10.6% (עליה קלה לעומת שנת 2006) ובסוף הרשימה נמצאת לנובו, שרושמת ירידה קלה לעומת שנת 2006, עם נתח שוק של 8.7%.
האנליסטית חני שטרן מחברת המחקר IDC מציינת כי מכירות המחשבים ברבעון הראשון של כל שנה נמוכות בדרך כלל מיתר הרבעונים. יחד עם זאת, הנתונים עולים בקנה אחד עם התחזיות הקודמות של IDC, לפיהן בשנת 2007 תחול עליה של כ-23% במכירות המחשבים הניידים בישראל.