אל תגידו שלא אמרנו לכם: פייסבוק וסקייפ משלבות כוחות ויוצאות למלחמה נגד Google+
הרשת החברתית החדשה של גוגל, Google+, ממשיכה להיות הדבר הכי חם ברשת האינטרנט בימים אלו, ובפייסבוק, כך נראה, ממש לא אוהבים את העובדה שאור הזרקורים מופנה אל מישהו אחר.
כעת, חושפים מארק צוקרברג וצוותו מספר שיפורים מרעננים למערכת הצ'אט ברשת החברתית הגדולה בעולם, בתקווה שזה ירצה את 750 מיליון החברים בה.
גולת הכותרת היא, כמובן, שיחות וידאו. בפייסבוק עשו שימוש בידע ובטכנולוגיה של סקייפ (Skype, וד"ש לסטיב באלמר), ושילבו את היכולת לבצע שיחות וידאו היישר אל תוך חלון הצ'אט המוכר למרביתנו.
השירות צפוי להפוך לזמין לכולם במהלך השבועות הקרובים, ויוצע במעל ל-70 שפות שונות.
למי שלא מסתפק ב"עוד מספר שבועות", ממליצים בפייסבוק להיכנס לכאן ולהתנסות כבר עתה.
חובבי הגירסה הניידת של הרשת החברתית – אכזבה לפניכם. שיחות הוידאו לא יהיו זמינות בגירסאות הניידות לעת עתה, כאשר בפייסבוק לא ממהרים לגלות מתי נוכל לראות את חברינו גם בעת צ'יטוט בדרכים.
בעוד כמה שבועות בפייסבוק יתחילו לעבוד שעות נוספות | צ'אט קבוצתי – עדיף מאוחר |
פרט לשיחות הוידאו, מציגה פייסבוק גם אפשרות לצ'אט עם מספר אנשים יחד, תוספת חיונית בהחלט שרבים דרשו לראות כבר מזמן – פשוט בחרו חבר והוסיפו אותו לצ'אט הקיים.
כמו כן, מעתה תוכלו לראות עם אילו מחבריכם אתם מצ'וטטים יותר מהאחרים, בכדי להקל על ההתמצאות בין מאות (או אלפי) החברים שצברתכם לכם לאורך השנים.
שיתוף הפעולה בין פייסבוק לסקייפ אינו חד צדדי – ומעתה תוכלו להתעדכן במתרחש ברחבי הרשת החברתית גם בסקייפ (כי הפייסבוק לא גוזל מאיתכם מספיק זמן כבר עכשיו, אתם יודעים…).
בגירסה 5.3 תוכלו להתעדכן בחדשות מהפייסבוק דרך סקייפ, להתחיל שיחות וידאו עם חבריכם, לעדכן סטטוסים, להגיב לאחרים ועוד.
גירסה 5.5, שנמצאת כרגע בשלב הבטא, תוכלו גם לבדוק מי מחבריכם נמצא בפייסבוק בכל רגע, ולשלוח להם הודעות מסקייפ היישר אל צ'אט הפייסבוק.
להישאר מחוברים לפייסבוק – גם דרך סקייפ | אם זה מה שהם טוענים – מי אנחנו שנתווכח? |
למעשה, אפשר לראות בשיתוף הפעולה בין פייסבוק לסקייפ סוג של "איחוד" בין שני השירותים המגה פופולריים – מעתה תוכלו להיות מחוברים לפייסבוק דרך סקייפ, ולחילופין לבצע את שיחות הוידאו הישר מהפייסבוק.
מדובר בצעד די הגיוני, שעתיד לעזור לשני הצדדים "לגרוף" משתמשים ותעבורה נוספת, אך האם זוהי "תרופת הפלא" שתגרום לכולם להפסיק לדבר על Google+ והקונספטים המרעננים שהיא מציעה? התשובה לשאלה הזו עשויה להיות שווה מיליארדי דולרים.