בשנים האחרונות אנו עדים להתעוררות בשוק בסטריאו למחשב האישי. מה שהחל עם כמה מערכות עלומות, המשיך והתפתח, ועם הזמן ראינו מערכות סטריאו (2.0) למחשב מחברות כדוגמת Creative אשר הציגה את ה-T20 ומאוחר יותר גם את ה-T40 הגדולים יותר. עם זאת, גם היום שוק הסטריאו למחשב נשלט ברובו על ידי מערכות 2.1 שמורכבות משני רמקולים סטאליטים ויחידת באס. מערכות אלו סובלות מחסרונות רבים, כדוגמת חוסר יכולת לשחזר באס אמיתי או משכנע עקב מגבלות הנפח, בעיות שנובעות משילוב של יחידת הבאס עם הרמקולים הסטאליטים, אשר מתבטאות במעבר לא חלק של הצליל בין היחידות, וחור בתחום תדרים מסוים. כמו כן, מיקום יחידת הבאס בנפרד משאר הרמקולים מניב בעיה בכיוון ממנו נובעים תדרי הבאס. לכן, היה זה צפוי שבסופו של דבר גם מערכות האודיו שמיועדות לשוק המחשב הבינוני ומעלה יעברו לתצורה של 2.0, בדומה לנהוג בשוק הסטריאו. היתרונות הברורים הם תיקוני הבעיות של מערכות ה-2.1, אשר מולידה צליל שלם יותר, ואינטגרציה טובה יותר של מרכיבי הצליל זה עם זה.
בביקורת הקודמת שלנו סקרנו את ה-X-13 של חברת Microlab אשר הרשימו אותנו ביחס למחירם. זאת בשילוב עם ביקורות של משתמשים על מערכות ה-2.0 של החברה בהחלט יצרו עניין רב בנוגע ליכולת של מערכות אלו. גם הפעם, בדומה לביקורת הקודמת שלנו, אנו נסקור שתי מערכות במקביל. הפעם שתיהן מגיעות אלינו מחברת Microlab. האחת היא ה-SOLO7C, והשנייה היא ה-SOLO6C. שתי המערכות הללו יושבות בראש טבלת המחיר של מערכות 2.0 המיועדות לשוק המחשבים הביתי. למרות מחירה הגבוה יותר, ה-SOLO7 היא זו שזוכה לחשיפה רבה יותר מבין השתיים, וניתן למצוא דיי בקלות כמות ביקורות נכבדה על מערכת זו. ה-SOLO6 לעומת זאת, נותרת גלמודה ונראה כי פשוט אינה נמצאת כמעט בתודעת הקהל הרחב, זאת למרות מחירה הנוח יותר, וגודלה המתאים יותר לסביבת עבודה סטנדרטית.
בביקורת זו ננסה לענות על מספר שאלות: ראשית, האם ה-SOLO6 וה-SOLO7 אכן מצדיקות את תג המחיר הגבוה שלהן. שנית, האם ה-SOLO7, היקרה מבין השתיים, ראויה להיות מהמובילות בשוק באיכותה ולא רק במחירה. ואחת השאלות הרלוונטיות ביותר עבור רוב המשתמשים, כיצד ה-SOLO6 משתווה אל אחותה הגדולה, והאם יש סיבה להכיר בה כמערכת איכותית בפני עצמה, או רק כגרסה הקטנה והזולה יותר של ה-SOLO7.
מתודולוגיית הבדיקה
גם בביקורת זו הבדיקה תיערך בשלבים. ראשית, כל מערכת תיבדק בפני עצמה בכדי לאפשר לנו להכיר את גוון הצליל שלה, ולעמוד כראוי על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. לאחר מכן, ברגע שנכיר את המערכות טוב מספיק, נסקור אותן אחת אל מול השנייה בכדי לתת לקוראים את היכולת לבחור איזו מערכת מתאימה להם יותר, ולברר עד כמה ההבדלים בין שתי המערכות משמעותיים, אם בכלל. כמובן שכפי שכבר הרגלנו אתכם, הקוראים, גם בביקורת זו תהייה התייחסות הן לאיכות הקול של המערכות, והן לאספקטים נוספים כדוגמת נוחות השימוש, קלות המיקום, וכו'.
הבדיקה הראשונית של המערכות תתבצע ישירות מהקופסא ללא כל כיוון או זמן התאקלמות עבור המערכות. עם זאת, כיוון שיש לתת למערכות אודיו לעבוד זמן מה בטרם גוזרים את דינן, וכיוון שעלינו להתרגל לצליל שלהן בטרם נוכל לשפוט אותן כראוי, כל אחת מהמערכות תרוץ כמה עשרות שעות בטרם נפנה לבדיקות המחמירות והמעמיקות יותר. כל הבדיקות ייערכו על גבי כרטיס קול מדגם ASUS Xonar D2 (שגם אותו סקרנו) בכדי לא להגביל את יכולת המערכות. כיאה למערכות 2.0, מרבית הבדיקות יתמקדו במקורות סטריאו, וזה אומר בעיקר מוזיקה אשר כולה ככלל תהיה לכל הפחות בפורמט FLAC 16/44.1, בכדי לוודא כי איכות התוכן אינה פוגמת באיכות התוצאה הסופית. כיוון שברור שמערכות אשר מיועדות לשוק המחשבים הביתי יראו שימוש (גם אם מועט) בסרטים ובמשחקים, נבדוק את המערכות בתחום זה גם כן.