ביצועים במשחקים ובמוזיקה
התחלנו בבדיקה בעזרת המשחק Grand Theft Auto: San Andreas. המשחק כמובן תומך בסראונד, וניצול האפשרות הזו מוסיף מימד חדש למשחק.
במשחק זה התרשמנו מאוד לטובה מאוזניות ה-ProGamer, אשר עמדו יפה במשימה של שיחזור המיקום של כל פיצוץ, מקור ירי או מנוע של רכב שעובר. גם מוזיקת הרקע ורעשי המנוע הועברו בצורה מצויינת ומשכנעת מאוד. הבעיה היחידה בה נתקלנו נעוצה בעובדה שהאלמנטים השונים אינם זהים, וכך נוצר מצב כאשר רכב חולף בסמוך לשחקן, הצליל שלו משתנה כאשר הוא עובר בין האלמנטים הקדמיים לבין האלמנטים האחוריים והסנטר. זהו חיסרון גדול, אשר פוגם מאוד בהנאה.
המשחק הבא באמצעותו בדקנו את הסט הוא Far Cry. המשחק המרהיב הזה יודע לזרוק אותנו ישר אל תוך האקשן, כאשר חשוב לנו מאוד לשמוע כל צליל, קטן ככל שיהיה, בהקדם האפשרי ולדעת לזהות מהיכן הוא מגיע בצורה משכנעת.
למרות שהתפוצצויות רימונים מאחורי השחקן נשמעו באופן מאוד לא משכנע, ה-ProGamer מצליחות בעזרת הפירוט הגבוה שלהן להשמיע גם את הצלילים הקטנים ביותר אשר חשובים כל כך בכדי לדעת שישנו אדם נוסף בסביבה.
היכולת לזהות את הכיוון ממנו מגיע הצליל מרשימה פחות, וזאת ככל הנראה מכיוון שבסופו של דבר מדובר בסט אוזניות ולא במערכת רמקולים 5.1 אמיתית, ולכן זוהי אינה בעיה ספציפית לסט זה. עם זאת, ה-ProGamer בהחלט עדיפות על פני סט אוזניות סטריאו אשר כלל לא מסוגלות לשחזר את ההבדל בין הכיוונים השונים בצורה דומה.
המשחק הבא בו השתמשנו הוא Need For Speed: Underground 2 – פס הקול המקפיץ, שאגות המנועים, וחריקות הצמיגים מעולם לא נשמעו כך טוב יותר.
איכות הצליל שמפיקות ה-ProGamer במשחק זה גבוהה מאוד ובהחלט משנה את חווית המשחק לטובה, אך אנו עדיין לא מצליחים לסלוח ל-SpeedLink על שלא השתמשו באלמנטים איכותיים יותר לערוצים האחוריים והמרכזי.
העובדה שהצליל שנוצר בעת עקיפה של אחד המתחרים משתנה כל כך כשהוא עובר מלפנים לאחור, והעובדה שהמנוע לא נשמע כראוי, פשוט מונעת מהסט מלהיות הטוב ביותר בשוק ומלהעביר את חווית המשחק בצורה משכנעת מספיק.
המשחק האחרון בו אנו עושים שימוש הוא Battlefield 2, באמצעותו נבדוק גם את איכות המיקרופון הכלול בסט.
בדומה ל-Far Cry, גם הפעם הצלחנו לשמוע את הקולות החלשים ביותר, וגם הפעם היכולת לזהות את המקור שלהם הייתה בינונית יחסית. בסך הכל, הביצועים בשני הכותרים הללו הם טובים למדי ודומים מאוד.
כמו כן, בעת השימוש במיקרופון הוא עבד כראוי, והשחקנים האחרים יכלו לשמוע אותנו בבירור, ללא כל צורך לצעוק אל תוך המיקרופון.
בדיקות במוזיקה
כהרגלנו, בדיקת הסט במוזיקה נעשתה עם מגוון סגנונות, כאשר בכולם עשינו שימוש במדיות מקוריות בכדי להגיע לאיכות קול מקסימלית.
הז\'אנר ראשון שבדקנו הינו ג\'אז, והאלבומים בהם השתמשנו הם Sarah K – Water Falls ו-Joe Cocker – The Ultimate Collection.
הביצועים שה-ProGamer הציגו אמנם לא מדהימים, אך הם בהחלט מפתיעים לטובה כשלוקחים בחשבון את העובדה כי מדובר בסט אוזניות סראונד, ומניסיון עבר עם סטים דומים, הם הציגו ביצועים עלובים בכל הנוגע למוזיקה. ל-ProGamer ישנו פירוט אשר בדרך כלל ניתן למצוא רק באוזניות סטריאו בתקציב דומה, אימג\'ינג (היכולת למקם את הקולות במרחב) מרשים, והקולות באופן כללי נשמעים נכונים.
באלבום Water Falls ה-ProGamer מפתיעות מאוד לטובה אך באלבום השני, בביצועו של Joe Cocker הופתענו פחות. לכל אורך ההקלטה באלבום זה ישנה חשיבות גבוהה יחסית ליכולת של הציוד לשחזר באס פאנצ\'י מאוד, אך לצערנו ה-ProGamer לא עמדו במשימה והביצועים שלהן עם האלבום הנ"ל היו טובים, אך לא מעבר לכך.
הז\'אנר השני שבדקנו איתו הוא, כהרגלנו, רוק. עקב העובדה שישנם סגנונות שונים המבוססים על הרוק, חזרנו אחורה ובחרנו באלבום Hotel California בביצועם של ה-Eagles בכדי לבחון הביצועים בסגנון זה.
דווקא באלבום זה, שאינו דורש באס פאנצ\'י אלא מיד-באס מודגש לתופים שמוקלטים בו ופירוט טוב לגיטרות השונות שמנגנות במקביל, ה-ProGamer עשו עבודתן נאמנה. קיבלנו מהן את כל מה שהולקט באלבום, ובצורה טובה ומשכנעת.
דווקא באלבום הזה, האוזניות היו חזקות מאוד ביכולת האימג\'ינג שלהן והגיטרות החשמליות נשמעו כל אחת מכוון אחר וכל אחת בנפרד, מבלי להימרח אחת בתוך השנייה, אפילו בקטעים עם המון כלים שמנגנים במקביל.
הז\'אנר "האודיופילי" האחרון שבדקנו הוא מוזיקה קלאסית. בחרנו ב\'ארבע העונות\' של Vivaldi בניצוחו שלNigel Kennedy ובפס הקול המקורי של הסרט The Lord of The Rings – The Fellowship of The Ring, אשר מכיל קטעים פילהרמוניים עמוסים במיוחד.
עם תחילת הניגון של ארבע העונות, התרשמנו מאוד הפירוט הנפלא של האוזניות האלו. הכינורות השונים וההקשות הקטנות היו ברורים במיוחד. גם הדינאמיות של ה-ProGamer הפתיע אותנו מאוד לטובה, שכן יכולתן של האוזניות להעביר קטעים שקטים במיוחד יחד עם קטעים דינאמיים ועמוסים מאוד היא מרשימה, וצריך לזכור שזהו אינו דבר מה שהיינו מצפים לקבל מסט אוזניות 5.1 אשר מיועדות לגיימרים.
למרות הדינאמיות הגבוהה שיש באלבום זה, המבחן הגדול ביותר של הסט נמצא דווקא בפס הקול של שר-הטבעות. עשינו שימוש בכמה מהקטעים המרשימים ביותר, המוכרים לכולם מהסרט, כמו לדוגמא The Bridge of Khazad Dum.
לאור ההתרשמות שלנו מהאוזניות עד כה, חשבנו כי לא תהייה לנו ולו טענה אחת כלפי הביצועים של הסט, אך לצערנו במספר קטעים עמוסים במיוחד, שהוקלטו בעוצמה גבוהה יחסית, הסט קרס וכל הפירוט והדיוק אשר היינו מורגלים אליהם נעלמו כלא היו. יחד עם זאת יש לזכור כי לא ציפינו מסט שכזה שיהיה מסוגל לעמוד בקטעים עמוסים כל כך, ולכן אין לנו טענות מיוחדות כלפיו.
לסיכום מבחני המוזיקה עברנו לז\'אנרים נפוצים יותר כגון ראפ, היפ-הופ, טראנס והאוס.
עשינו שימוש באלבומים BEP – Monkey Business, Ibiza 2006 – The Islands Essentials ומספר אלבומים נוספים.
אמנם באלבום של BEP חסר היה אותו הפאנץ\' של הבאס שדיברנו עליו קודם לכן, אך בכל שאר הבדיקות הסט תיפקד ללא רבב. בנקודה זו כדאי לציין שדווקא סט כזה, אשר מסוגל להרבה, ממחיש שגם בטראנס והאוס הבאס הוא ממש לא הכל. למרות היעדר באס נמוך במיוחד, דווקא כל שאר הקולות מלבדו הם אלו אשר מכניסים את המאזין למצב הרוח הנכון וסוחפים אותו פנימה אל תוך האווירה.
בסך הכל, בתור סט למוזיקה, ה-ProGamer הן לא הבחירה הטובה ביותר, אך כשמסתכלים עליהן בהשוואה לכל סט 5.1 אחר, אין ספק שהן מנצחות בקלות, ממש בקלות.