ביום רביעי האחרון התקיים במלון טל בת"א כנס קידום אתרים הראשון בישראל, להלן רשמים לגבי תחום המתפתח במהירות מסחררת.
הכנס, שאורגן על ידי חברת SEO Israel בשיתוף עם חברת Nearme וחברת Sunet, יועד לעוסקים בקידום אתרים, למנהלי שיווק בחברות המחזיקות אתרי אינטרנט, למנהלי אתרים ולאנשי הייטק ושיווק המתעניינים בנושאי קידום ושיווק אינטרנטי. מטרת הכנס היתה להרחיב את תחומי הידע והשיתוף, לחשוף את באי הכנס למומחי התחום, לקבל טיפים והסברים על הדרך שבה עובד השיווק האינטרנטי ולהפגיש בין עמיתים לתחום.
לאחר התכנסות קצרה שכללה עוגות ושתיה חמה וקרה נכנסנו לאולם שהתמלא במהרה בכ-100 איש, והחלו ההרצאות שכללו בין היתר גם מענה לשאלות הקהל.
ד"ר רוני הורביץ, ראש החוג להנדסת תעשיה וניהול במכללה האקדמית להנדסה בירושלים, ממייסדי חברת SIT לייעוץ והדרכה בחשיבה המצאתית ויוצר משחקי מחשב, הרצה על שיווק באינטרנט בהקשר ליחס המרה (היחס בין מספר הנכנסים לאתר למספר מבצעי הפעולות, כגון קניה או הוספת הודעה, שלשמן יועד האתר) ובגורמים המשפיעים על יחס המרה ורווחיות האתר. אורן שץ, מנכ"ל חברת SEO Israel, דיבר על אלגוריתמים חדשים וישנים במנועי החיפוש, ובגורמים אחרים המשפיעים על קידום אתרים.
ערן שצמן, מנהל שיווק בחברת Daronet, הסביר על סוגים שונים של אתרים, ההבדלים בין אתרים פרטיים ומסחריים, עקרונות הבנייה השיווקית והדרכים להפיכת אתר למוכר. את הכנס חתם יניב מיכאלי, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ב-Netwise, שהרצה על השפעתם של ממשק ועיצוב גרפי על חווית המשתמש תוך סקירת התפתחות ממשק אדם מחשב.
ערן שצמן – סמנכ"ל שיווק בחברת בניית אתרים דרונט |
לקראת סיום התקיים פורום מומחים בנושא קידום אתרים, ובניגוד לציפיות הופרכה הטענה שהועלתה לפני הכנס, לגבי חוסר האפשרות לפרגון ולשיתוף פעולה בין מקדמי אתרים ואנשים בתחום השיווק באינטרנט בישראל.
הכנס היה מעשיר ופנה גם לאנשים חסרי ניסיון שרוצים לקבל מושג בסיסי בנושא, וגם למקצוענים שעובדים בתחום ונהנו מסיעור המוחות שהיה במהלך הכנס ובמיוחד בפורום המומחים שהתקיים בחלקו האחרון. הכנס הסתמן כהצלחה, בעיקר לאור העובדה שכמות הנרשמים היתה כפולה מהמצופה ורק לכמחצית מהנרשמים (סה"כ 200 נרשמים) היה מקום באולם, מארגני הכנס הבטיחו שבשנה הבאה ההערכות תהיה בהתאם.