הליבות העוצמתיות החדשות שחשפה NVIDIA היום יהוו את הבסיס גם לכרטיסי הגיימינג של החברה – אך צפו לתצורה חומרתית שונה במעט
את השם Ampere הכרנו כבר לפני מספר רב של חודשים בתור הדור הבא לארכיטקטורת ליבות העיבוד הגראפיות של חברת NVIDIA – אם כי במשך כל התקופה הזו שמענו רמיזות על שמות קוד נוספים לארכיטקטורות העתיד, ועל כן לא היינו בטוחים באופן מוחלט היכן נראה את מוצרי ה-Ampere מככבים והיכן נראה מוצרים ממשפחת אחרת – אחרי הכל, בדור המוצרים הנוכחי של מפתחת השבבים האמריקאית ראינו לראשונה חלוקה בין שוק כרטיסי המסך הביתי לשוק המקצועני עם צמד ארכיטקטורות שונות ביכולותיהן ושונות בשמן.
כעת, הערה מפי ג'ן-סן הואנג אמורה לחסל לפחות חלק מסימני השאלה המדוברים: מנכ"ל NVIDIA אישר כי החברה חוזרת לשימוש בארכיטקטורה אחודה בדור הנוכחי, כאשר ליבות Ampere ישמשו גם את דור כרטיסי ה-GeForce הבא (וכפועל יוצא גם את מוצרי ה-Quadro וה-Titan של הדור הבא, כמובן) – אם כי בתצורה חומרתית שונה מזו שאנחנו פוגשים כעת עבור שוק ה-HPC.
תוספת של יחידות עיבוד לטנזורים בליבת ה-GA100, בדומה לאלו שניתן למצוא בכל ליבות דור ה-Turing, מקדמת את האפשרות לעשות שימוש בארכיטקטורה יחידה גם ל-HPC וגם לגיימינג – אך עדיין מדובר כאן במהלך לא פשוט שככל הנראה ייצור שתי אסכולות נפרדות של ליבות GA אשר מותאמות לקטגוריות השונות: סביר בהחלט להעריך כי את הכמות הגדולה של יחידות העיבוד לחישובי נקודה צפה בדיוק כפול (FP64) שקיימות בליבת ה-GA100 לא נראה בליבות ה-Ampere המיועדות לגיימינג, שכן זה אלמנט שנמצא בשימוש רק לעתים נדירות מחוץ לשוק ה-HPC, ואנחנו מאמין (וגם מקווים) כי יהיה מעבר משימוש בזכרונות HBM2 מובנים על מצע סיליקון אחוד יחד עם הליבה עצמה לזכרונות GDDR6 זולים ועממיים יותר.
כמו כן, לא קיבלנו שום מידע או התייחסות ליכולות חומרתיות להאצת קרניים ב-GA100 (כנראה שאין כאלו, ובצדק), בזמן שאנחנו בהחלט נצפה לראות את אותן ליבות RT נוכחות במוצרי הגיימינג העתידיים, בדומה לאופן בו נכחו בכל כרטיסי משפחת ה-GeForce RTX עד היום.
לא כל סימני השאלה נעלמו, אם כך – אך כעת אנחנו יכולים להתחיל לדמיין סוף סוף מה יהיו המאפיינים של דור ה-GeForce RTX הבא: תוספת אפשרית של עד 40 אחוזים בביצועים על הנייר (בהנחה סבירה כי לא נראה דגמים עם יכולות מתקדמות יותר ממאיץ ה-A100 האימתני), שיפור של מאות אחוזים בעיבוד הטנזורים שיוביל ליכולות חדשות בטכנולוגיית ה-DLSS, שיפור בזכרונות הדינאמיים וברוחב הפס אליהם ואפשרות ממשית לצריכת הספק מוגדלת בהשוואה לגלגול הנוכחי.
מה אתם הייתם רוצים לקבל בדגמי ה-GeForce RTX 3080 ו-GeForce RTX 3080 Ti שמעבר לפינה? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות.