Prey & Half Life 2: Episode 1 וניתוח התוצאות
ניתוח מבחני הביצועים
תוצאות מבחני ה-3DMark מתחילות להציג לנו תמונה מאוד מעניינת כאשר כרטיס ה-GTS שלנו עם 320MB זיכרון בלבד מתקרב לכרטיס ה-GTX ואף עוקף את כרטיס ה-GTS המכיל 640MB זיכרון. ברור אם כן כי כמות הזיכרון אינה משחקת תפקיד חשוב בבדיקה זו ורק במבחני ביצועים ברזולוציות גבוהות, או בעת השימוש בפילטרים, התוצאה השתנתה מעט לרעת ה-Calibre. למעשה, כבר במשחק Far Cry אנו רואים כיצד היתרון הווירטואלי שהכרטיס של Sparkle הציג ב-3DMark נשחק ושאר הכרטיסים, הן ה-GTX והן ה-GTS, עוברים אותו בקלות בכל הרזולוציות, ובמיוחד ברזולוציות הגבוהות ובעת השימוש ב-HDR ופילטרים.
המשחק Company of Heroes חושף בפנינו את יכולות הכרטיס במשחקים קצת יותר עדכניים (במיוחד לאור העובדה שהמשחק צפוי להיות מומר ל-DX10 בחודשים הקרובים) והבעיה מתעוררת מיד עם הפעלת הפילטרים, כאשר הכרטיס מספק FPS מינימאלי נמוך במיוחד, כזה שלא מאפשר משחק חלק ונעים.
לעומת זאת, ב-F.E.A.R הכרטיס דווקא מפתיע ומצליח להציג ביצועים טובים אך כאשר מגיעים לרזולוציה הגבוהה ביותר הכרטיס כבר מאבד מכוחו ולכן המשחק לא זורם בצורה חלקה וחווית המשחק נפגמת.
המשחק Prey הוא היחיד במבחנים שלנו העושה שימוש ב-OpenGL ולא ב-DirectX ובו הכרטיס לא מפספס. אפילו ברזולוציה הגבוהה ביותר ועם כל הפילטרים מופעלים, מצליח ה-8800GTS 320MB של Sparkle להוציא FPS נורמאלי המאפשר חווית משחק מושלמת. כך גם במשחק Half Life 2 : Episode One, אשר למרות היותו משחק DirectX, עדיין מספק לשחקן ביצועים טובים ומרווח נשימה.
לסיכום פרק הביצועים אנו מגיעים למסקנה שכרטיס ה-GTS המכיל 320MB זיכרון מתאים יותר לעבודה ברזולוציה של 1280×1024 (או 1440×900) מאחר וברזולוציה זו עדיין תוכלו להנות מכל המשחקים בצורה האופטימלית, מבלי להתפשר על האיכות של הגרפיקה והפילטרים התורמים לאיכות התמונה. אולם אם בכוונתכם לרכוש כרטיס באוברקלוק כמו זה של Sparkle אותו אנו בוחנים, ניתן בהחלט יהיה לעלות לרזולוציה גבוהה יותר ולעשות שימוש במסכים גדולים יותר, בגדלים של 20" ואף למעלה מכך. לעומת זאת, כל אלו מכם החולמים בלילות על מסך 24" ורוצים לעשות שימוש בכרטיס שכזה כדי לשחק, סביר להניח שלא יהנו יותר מדי שכן ברזולוציות שדורש מסך בגודל זה המשחק אינו ירוץ בצורה חלקה וידרוש הורדת איכות הגרפיקה, דבר שוודאי תתאכזבו לעשות, לאור ההשקעה הרבה הן בכרטיס המסך והן במסך.