בראיון שערך השבוע סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, עם מגזין גרמני, הוא הודיע כי ההשקה המתוכננת של נגן ה-Zune באירופה , במהלך הרבעון הרביעי, בוטלה. הוא לא ציין אם הנגן יושק באירופה במהלך שנת 2008 והאשים את דחיית ההשקה בעובדה שמיקרוסופט עדיין מפסידה כסף על כל נגן Zune שהיא מוכרת. במיקרוסופט מיהרו להגיב ולתקן במעט את תשובתו של באלמר, אולם לדעתנו מטרתם הייתה שהיא תישמע מעט יותר עמומה.
בתחילת השנה אמר ג'ייסון ריינדרופ, מנהל השיווק של ה-Zune במיקרוסופט, כי ייתכן ושיווקו של ה-Zune באירופה יחל במהלך תקופת החגים הנוצרית, לקראת סוף השנה האזרחית. הוא הוסיף ואמר כי למרות שלא מדובר בהכרזה רשמית בנושא הוא יכול לחשוף שהם מתכננים מחקר מקיף ונרחב עם קבוצות מיקוד באירופה, על מנת לבדוק כיצד ניתן להתאים את הנגן לצרכן האירופאי.
נראה שגם השמועות על ה-Zune Phone, הטלפון הסלולרי שמיקרוסופט מפתחת לכאורה, תחת המותג Zune, צפות מחדש. לקראת אמצע אפריל נחשפה בקשה של מיקרוסופט למשרד הפטנטים, לקבל פטנט על ממשק משתמש חדש למכשירים ניידים. מספר ימים לאחר מכן, באלמר התייחס ישירות לאפשרות שהם עובדים על טלפון סלולרי מבוסס Zune ואמר שזה לא רעיון שהם חושבים עליו מאחר והם בעסקי ה-Windows Mobile. מצד שני, זה לא פוסל את האפשרות שהם עובדים על טלפון סלולרי תחת מותג Zune, עם מערכת ההפעלה WM.
השבוע באלמר סגר סופית את השיח המתנהל סביב הרעיון של ה-Zune Phone כשאמר "אני לא חושב שזה יהיה הגיוני שאנחנו נייצר טלפון סלולרי". הוא הודה שהוא אמר דברים דומים גם על האפשרות שהם ישיקו נגן מדיה משלהם אולם ציין ששוק הסלולרי שונה באופן מהותי ושהאסטרטגיה המתאימה יותר בשוק זה היא שיתוף פעולה עם היצרניות עצמן, כמו שהיא נוהגת עכשיו.
אין ספק, במיקרוסופט מרכזים יותר משאבים בנגן ה-Zune שלהם וכבר קראנו קצת על התוכניות שלהם להשקת מוצרים חדשים. במיקרוסופט אף עובדים על הקמת מפעל חדש בסין, בו יורכבו נגני ה-Zune מהדור הבא. בינתיים מתרכזים במיקרוסופט במה שקיים ולאחר שהשיקו את הצבע הורוד עבור הנגן, המיועד למין הנשי, הם פונים להשיק גרסה מיוחדת של הנגן בצבעי המשחק Halo 3 החדש, אשר תהיה זמינה לרכישה החל מה-15 בחודש, במחיר של 250 דולרים, כמו המחיר של נגן Zune רגיל.
הצבע האדום של נגן ה-Zune יושק באופן רשמי בעוד מספר ימים, ב-10 בחודש, כאשר במהלך 30 הימים הראשונים הוא יהיה זמין באופן בלעדי ברשת החנויות Target ובאתר המכירות Amazon, במחיר של 250 דולרים כמובן. לאחר מכן הוא יימכר בכל החנויות בהן נמכרים נגני Zune כיום.
נראה כי נתח השוק של ה-Zune מתחיל לגלות יציבות כאשר לפי נתוני המכירות לחודש מרץ בארה"ב, נתח השוק של הנגן עלה ל-9.1 אחוזים, מה שמסייע למיקרוסופט לשמור על המקום השני בקטגוריית נגני המדיה מבוססי כונן קשיח. כמו-כן, מיקרוסופט השיקה השבוע את קושחה חדשה עבור הנגן, גרסה 1.4.