בזמן שאפל מתענגת על מכירת ה-iPod ה-100 מיליון שלה, מיקרוסופט עובדת מאחורי הקלעים על נגן המדיה הנייד שלה, עם שני צבעים חדשים, ושני סוגי נגנים חדשים.
ה-Zune הוא נגן מולטימידיה פרי פיתוח מלא של מיקרוסופט (הן חומרה והן תוכנה) אשר אמור להתחרות באופן ישיר עם ה-iPod של אפל, ובמיוחד עם הדגם האחרון שלה, ה-iPod Video.
ה-Zune, תחרות בריאה מול הנגן של אפל |
עוד לא נרגעו כל הביקורות החלוקות על הנגן החדש של מיקרוסופט, וכבר היא ממהרת לעדכן אותו ולהוסיף לו מספר גרסאות. בתמהלך התקופה הקרובה, הדור הראשון של הנגן צפוי לקבל שני צבעים חדשים בנוסף ללבן, החום והשחור.
הצבע הראשון הוא ורוד בהיר, שיהיה בכמה רמות בהיר יותר מגרסת ה-100 יחידות ששוחררה בסוף נובמבר. אין ספק שמדובר במהלך של מיקרוסופט לפנות במיוחד למין הנשי, עם צבע שהיסטורית מזוהה עימן. לפי הפרסומים ברחבי הרשת, גרסה זו הייתה צריכה להגיע ב-1 במאי אולם מיקרוסופט החליטה לאפשר לשווק אותה כבר השבוע, מוקדם מהצפוי. עוד נודע כי מיקרוסופט כמות של כ-100 אלף יחידות בלבד. הצבע השני הוא אדום, אשר צפוי להגיע לשוק במהלך החודשים הקרובים. המחיר שלהם זהה לזה של הצבעים האחרים ועומד על 250 דולרים.
בהמשך לכך נודע כי עוד השנה צפויים לצאת עוד שני נגנים הנושאים את אותו השם אך עם מספר עדכונים. הראשון, ה-Zune 2.0, יהיה דומה בעיצובו למקורי אך יהיה דק יותר ויגיע עם כונן קשיח בעל קיבולת גדולה יותר.
הנגן השני, והיותר מצופה בין השניים, הוא ה-Flash Zune. נגן זה יהיה בעל זכרון פלאש (NAND) ויבוסס על ממשק הנגן הרגיל. הוא ינגן וידיאו, יכלול קישורית Wi-Fi, וכמו בדור הנוכחי, גודלו של המסך יהווה כ-75 אחוזים משטח הפאנל הקדמי כולו. לפי מקור במיקרוסופט, מידות הנגן יהיו קטנות יותר מנגן ה-Zune הרגיל ומאוד דומות במידות לנגן ה-iPod Nano של אפל. עוד נמסר, כי 2.4 מיליון יחידות Zune ישווקו עד תקופת החגים של 2007, ו-75 אחוזים מהם צפויים להיות ה-Flash Zune.
הנגן החדש זה בדיוק מה שמיקרוסופט צריכה כדי להתחרות מול ה-iPod Nano הפופולרי של אפל, לנו רק נשאר לראות איך השוק יגיב לנגן החדש והאם באמת יש לנו כאן תחרות.
בינתיים, ייתכן כי בקרוב מיקרוסופט תצטרף לאפל ותתחיל למכור שירים ואלבומים של אמנים של EMI ללא DRM, מערכת לניהול זכויות דיגיטלי שמטרתה הגנה על זכויות היוצרים של מוזיקה בפורמט דיגיטלי, הנרכשת באמצעות האינטרנט. לפני מספר ימים הודיעה EMI כי בקרוב תחל למכור ב-iTunes מוזיקה ללא DRM במחיר של 1.39 דולרים לשיר, 40 סנט יותר משיר המוגן ב-DRM. כעת גם במיקרוסופט מודיעים כי הם נמצאים במשא ומתן עם EMI וחברות נוספות.