נתונים טכניים
הנתונים הטכניים העיקריים של העכבר:
- חיישן לייזר בדיוק של עד 5700 DPI
- עיבוד תמונה באיכות 9 מגה-פיקסל
- האצה מקסימאלית: 30 ג'י
- מהירות מקסימאלית: עד 4.19 מטר לשניה
- נוריות LED במגוון צבעים להצגת דרגת ה-DPI
- חיבור באמצעות USB
העכבר
לאחר שהוצאנו את העכבר מאריזתו וחיברנו את חיבור ה-USB 2.0 המוכסף למחשב, יכולנו להתחיל לעבוד באופן מיידי ללא התקנת דרייברים, בהתבסס על פרופילים קיימים. את ה-DPI יכולנו לשנות דרך כפתורי הפלוס והמינוס הנמצאים בעכבר ללא צורך בדרייבר.
עכבר ה-G9x מעוצב בצבעים שחורים, עם פאנל אפור הניתן להחליפו לפאנל שחור המצורף לאריזה, ובכך מציע העכבר עיצוב סולידי ונעים לשולחנות עבודה. החלפת הפאנלים היא קלילה, ומתבצעת באמצעות לחיצה על כפתור המפרק את הפאנל, והלבשת הפאנל הנוסף על העכבר.
לעכבר יש 9 כפתורים הניתנים לתכנות והתאמה אישית מלאה באמצעות הדרייבר המצורף. הכפתורים הם: שני הכפתורים הסטנדרטיים במרכז העכבר, גלגלת המתחלקת ל-3 כפתורים, שני כפתורים לא נוחים במיוחד לגישה בצד שמאל של העכבר, וכפתורי הפלוס והמינוס המשמשים בהגדרת היצרן לשינוי ה-DPI.
העכבר קטן יחסית בהשוואה לעכברים אחרים בשוק, אך למרות גודלו הוא נוח גם לבעלי ידיים גדולות. מה שבולט במיוחד בעכבר הוא איכותו: העכבר בנוי מפלסטיק איכותי המקנה תחושה נעימה ביד. כמו כן, כבל ה-USB מצופה בסיבים מבד ומשפר משמעותית את עמידותו של העכבר.
החיסרון של העכבר הוא התאמתו לימיניים בלבד, והוא לא מתאים כלל לשמאליים.
המשקולות
ה-G9x מגיע עם סט הכולל 8 משקולות: 4 משקולות במשקל 4 גרם למשקולת, ו-4 משקולות נוספות במשקל 7 גרם לכל אחת.
את המשקולות ניתן להכניס לעכבר לאחר פירוק הפאנל החיצוני, באמצעות לחיצה על כפתור בתחתית העכבר, ושליפת פאנל המשקולות. לפאנל המשקולות ניתן להכניס עד כ-4 משקולות, ולכן המשקל המקסימלי הניתן להוספה על ידי המשקולות הוא 28 גרם – מכובד בהחלט ומתאים לרוב המשתמשים.
הגלגלת
בין חסרונותיו הבולטים של העכבר ניתן למצוא במקום מכובד את גלגלת העכבר: לגלגלת שתי אופציות גלילה הניתנות לשינוי באמצעות כפתור בתחתית העכבר. האחת היא גלילה חופשית, ובה לגלגלת אין מנגנון עצירה, והיא זזה בצורה חופשית. אופציה זו פשוט לא נוחה, שכן הגלגלת זזה יותר מדי מהר בעת גלישה באינטרנט או משחק במחשב.
אופציית הגלילה השנייה, אליה ניתן להגיע באמצעות לחיצה נוספת על הכפתור בתחתית העכבר, היא הגלילה המוכרת יותר בה לגלגלת, בעלת 4 מצבי התזוזה, ישנו מנגנון עצירה. אך גם מנגנון זה התגלה כסביר ולא יותר, שכן הוא נוקשה מדי, רועש מדי ודורש התאמה נוספת מצד הדרייברים בשביל להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית.