נינטנדו סיכמה השבוע את שנת הכספים שהסתיימה ב-31 במרץ ולמרות שמכירות קונסולת ה-GameCube ירדו ב-22 אחוזים, אלו של קונסולת ה-Game Boy Advance ב-12 אחוזים ומכירות המשחקים שלה דורכות במקום, עם עליה של אחוז בודד, היא הצליחה להכפיל את רווחיה בשנה זו. מהו המתכון הסודי להצלחתה? עליה בשער החליפין של המטבע היפני וההצלחה המסחררת של קונסולת ה-DS הניידת ומשחקיה ברחבי העולם.
לא פחות מ-5.3 מיליון יחידות של ה-DS ו-10.5 מיליון משחקים שלה נמכרו מאז הושקה בסוף 2004 והם תרמו רבות לעלייתו של הרווח הנקי של החברה ב-163 אחוזים – מ-33.2 מיליארד ין (307 מיליון דולרים) ל-87.4 מיליארד ין (809 מיליון דולרים). בנינטנדו צופים מכירות של 12.4 מיליון יחידות של קונסולת ה-DS ו-35 מיליון משחקים שלה, במהלך שנת הכספים שהחלה ב-1 באפריל ותסתיים ב-31 במרץ 2006.
האנליסטים צופים שנינטנדו תציג פחות רווחים בתום השנה העסקית הנוכחית. בעוד החברה מצפה לגידול של יותר מפי 2 במכירות של ה-DS ויותר מפי 3 באלו של משחקיה, ירידות קיצוניות במכירות של שאר קונסולות המשחקים של החברה ומשחקיהן צפויות להוריד את רווחי החברה לכדי 75 מיליארד ין (694 מיליון דולרים). באשר לשנה הבאה, נינטנדו מצפה לירידה נוספת של 14 אחוזים ובשנה שאחריה, מקווים בחברה, קונסולת המשחקים הבאה שלה, הידועה בשם הקוד Revolution, כבר תביא למהפכה הרצויה ברווחים.
בינתיים בנינטנדו כבר עובדים על השלב הבא בחווית המשחק של קונסולת ה-DS, באמצעות שימוש בחיבור ה-Wi-Fi המובנה שלה. במהלך תערוכת E3 שנערכה החודש בלוס אנג'לס, קליפורניה, אשר בארה"ב, הודיעה נינטנדו על הקמת רשת, דמוית Xbox Live של מיקרוסופט, אשר תתבסס על טכנולוגיית ה-GameSpy של חברת IGN. שירות זה יושק מאוחר יותר, לקראת סוף השנה וההתחברות אליו תהיה ללא כל עלות. הסניף היפני של נינטנדו כבר הודיע כי הוא מתכנן לפרוס 1,000 נקודות חמות (Hot Spots) אשר יאפשרו להתחבר לשירות, לאלו שאין להם רשת אלחוטית.