רבים מתבדחים על חברת Apple שמוכרת "גאדג'טים לעשירים", חברה שהקימה לעצמה "כת" של צרכנים שרק מנסים לקנות כמה שיותר ממוצריה של אפל. אתם יודעים מה אומרים – בכל בדיחה יש טיפת אמת, וסדרת התוכניות של BBC, מצאה את הטיפה הזו בדיוק.
התכנית החדשה, שנקראת "סודות הסופר-מותגים", עוקבת אחרי מותגים טכנולוגיים ענקיים, כגון גוגל, טוויטר, פייסבוק וכמובן – Apple. התוכנית הראשונה התמקדה דווקא במותג ש-Apple יצרה לעצמה. כיצד הפכה החברה מיצרנית מחשבים קטנה למותג גאדג'טים בין-לאומי? מה גורם לצרכנים לשדרג את מכשיר האייפון שלהם בכל פעם ש-Apple מציגה דגם חדש? מדוע Apple כן הצליחה להצית את שוק מחשבי הלוח? למה לכל הרוחות הם מכניסים את ה-Macbook Air למעטפת-נייר כל הזמן? התשובה תפתיע אתכם.
על מנת לבדוק את התופעה נתבקש אלכס ברוקס, העורך של האתר World of Apple, להשתתף בניסוי פשוט. מ.ר ברוקס טוען כי הוא חושב על Apple 24 שעות ביממה, התנהגות לא נורמטיבית במיוחד. לכן, קבוצה של מדענים החוקרים את המוח האנושי הצמידו את מר. ברוקס לסורק MRI (סורק הממפה תהודה מגנטית) וצילמו תמונות של מוחו בזמן שהראו לו תמונות של מוצרים של אפל וגם תמונות של מוצרים מתחרים.
לאחת ניתוח התמונות נראה כי מוחו מר. ברוקס הגיב בצורה שונה למוצרים השונים. הנתון המפתיע יותר הוא שהתגובות של מוחו של מר. ברוקס בזמן שהתבונן במוצריה של Apple דמו עד מאוד לתגובות של נדבקים דתיים בזמן שהתבוננו בסממני דתם.
"זה מרמז על הקשר, או הניצול, של איזורים במוח שהתפתחו על מנת לעבד את הדת", מסר אחד המדענים.
על מנת לחזק את טענתה, פנתה התוכנית לבישוף של בקינגהם, ד"ר אלן ווילסון, שקורא את הברית החדשה באמצעות ה-iPad שלו. הוא ציין את הדמיון בין חנות של Apple לבין מקדש דתי. הקשתות הגדולות והמרשימות בכניסה, רצפות מאבן ו"מזבחות" קטנים עליהם מונחים המוצרים בתצוגה. אמן.