ענקית האינטרנט לא נחה לרגע וממשיכה להתפשט לתחומים חדשים. עד כה גוגל הצליחה לקבל דריסת רגל לא קטנה בכל אשר בחרה ללכת, אולי פרט לרשת החברתית שלה, Buzz, שלא הצליחה להתעלות על פייסבוק.
בתחילה תכננה גוגל להשיק שירות מוזיקה דומה לזה שמציעה חברת Apple, כנראה, משום שניסתה להחתים חברות תקליטים רבות על חוזי הפצה, אך ללא הצלחה. במקום להתקפל ולברוח עם הזנב בין הרגליים החליטה חברת גוגל להראות לעולם שהיא לא באמת צריכה תמיכה מאף אחד בשביל להצליח, והשיקה את השירות המוזיקה החדש שלה ללא מוזיקה כלל.
גב. זהבה ליבנה, מנהלת שותפויות תוכן בחברת גוגל, היית זו שהובילה את המגעים בין חברת גוגל לחברות התקליטים. ליבנה מסרה כי "חלק מחברות התקליטים הגדולות התרכזו פחות בחדשנות ויותר בדרישת תנאים עסקיים לא מקובלים ולא הגיוניים".
השירות נושא את השם Music Beta by Google, או "מוזיקה בטא מאת גוגל", ובשלב זה פתוח לאזרחי ארצות הברית בלבד ומותנה בקבלת הזמנה מגוגל בכבודה ובעצמה. השירות כמובן זמין בחינם בשלבי הבטא, אך חברת גוגל לא הודיעה באשר לעלויות עתידיות של השירות, אם כי סביר להניח כי לא יגבה תשלום בעבורו. השירות יתן לכם מקום אחסון וירטואלי בענן בו תוכלו לשמור את קבצי המוזיקה שלכם ולהזרים או להוריד אותם לפלטפורמות תומכות. כלומר, גוגל עושה Picasa, רק לשירים.
השקת השירות החדש מגובה בעזרת נגן המוזיקה המשודרג של גוגל למכשירי ה-Android. האפליקציה תוכל לעבוד מול שרתי הענן של גוגל ולהזרים מדיה ישירות אל מכשיר ה-Android שלכם. אפשרויות נוספות כוללות הרכבת רשימת שמע שלמה בהתבסס על השיר המושמע כעת, כניסה לנגן המוזיקה מכל מכשיר בתומך ב-Flash (מצטערים, Apple) והזרמת קבצי שמע באיכות אודיו של עד 320kbps.
גוגל מנסה לבסס את מכשירי ה-Android שלה כנגני המוזיקה האולטימטיביים וליצור תדמית כמו זו שחברת Sony Ericsson יצרה לעצמה באמצעות מותג ה-Walkman. רק הזמן יגיד האם השירות יתפוס תאוצה וימשוך אליו חברות תקליטים או שמה יהפוך להערת שוליים בהסטוריה של גוגל.