אוברקלוק
לראייתנו, אוברקלוק הינו חלק בלתי נפרד בבדיקת כרטיס המסך שבידנו ומהווה דרך מצוינת להעריך לא רק את איכות הליבה אלא גם את איכות ייצור המעגל המודפס עליו היא מורכבת. רצינו לראות מהו הגבול אליו נגיע עם הכרטיס וכמובן מהו השיפור בביצועים שנקבל כתוצאה מכך.
ראשית, נציין כי מהירויות הבסיס של הכרטיס הינן 450MHz לליבה ו-1.32GHz לזכרונות. בכדי "להמהיר" את הכרטיס השתמשנו בפונקצית ה-Coolbits שמצורפת עם הדרייבר של NVIDIA וכך התחלנו להעלות את המהירויות.
המהירויות האופטימליות אליהן הגענו על ידי השימוש ב-Coolbits הן 502MHz לליבה ו-1544MHz לזכרונות.
חשוב לציין כי מהירויות אלו אינן כלל וכלל הגבול של הכרטיס, שכן המהירויות אותן הגדירה קולביטס כאופטימליות נשפטו על ידה כמהירויות שלא ייגרמו נזק לכרטיס במאת האחוזים ועל בסיס טמפרטורת הכרטיס המנוטרת על ידי הדרייבר.
כאמור, הכרטיס יכול להגיע למהירויות גבוהות אף יותר אך זאת כמובן על אחריות המשתמש בלבד. חשוב לציין כי האוברקלוק שביצענו לא היה ידני והוא בוצע על ידי שימוש בפונקציית ה-Find Optimal (אותה ניתן לראות בתמונה). אין לנו ספק כי עם עבודה מעט יותר עדינה בנושא האוברקלוק וכוונון ידני ניתן יהיה להגיע לביצועים גבוהים יותר, אך גם תדרים אלו – אליהם הגיעה התוכנה – הם בגדר אוברקלוק מכובד המראה את הפוטנציאל של הכרטיס.
על מנת לבדוק את תוספת הביצועים לאחר האוברקלוק ביצענו בדיקות במספר תוכנות בנצ\'מרק סינטטיות וכן בכמה משחקים בהם השתמשנו קודם לכן, במבחני הביצועים הסטנדרטיים. המבחנים באוברקלוק בוצעו ברזולוציות הגבוהות ביותר ותוך כדי שימוש בפילטרים, על מנת למצות עד כמה שאפשר את פוטנציאל הכרטיס ולהדגים את השיפור בביצועים שקיבלנו כתוצאה מהאוברקלוק.
כפי שניתן לראות מכל הגרפים, תוספת הביצועים לאחר האוברקלוק היא משמעותית למדי, כאשר אנו רואים כי באופן יחסי, ללא מאמץ והבנה עמוקה ב"תורות האוברקלוק", הצלחנו לסחוט מהכרטיס שלנו עוד כמה FPS ואפילו כמה מאות נקודות נוספות בתוכנות הבנצ\'מרק. למעשה, אם נשווה את התוצאות הללו לתוצאות שקיבלנו במהירויות סטוק, נוכל לראות כי בחלק מהמבנים הכרטיס אף מתקרב בביצועיו ל-X1900XTX, העולה כמעט פי 2 ממנו.
נדגיש שוב כי האוברקלוק עצמו היה צנוע למדי כך שלכרטיס נשאר עוד "מרווח" בכדי להגיע לתוצאות גבוהות בהרבה.