מומחים מעריכים כי Apple תקים בשנים הקרובות מנוע חיפוש משלה למכשיריה הסלולריים, זאת כדי לפגוע במתחרה גוגל
לא מזמן פורסמו ידיעות לפיהן Apple מתכננת רשת חברתית למכשירים הסלולריים שלה, וכבר כעת צצות שמועות נוספות לגבי האפשרות שהחברה תקים גם מנוע חיפוש עצמאי משלה. כזכור, בשנה שעברה החליטה גוגל להכנס לשוק הסלולר – ובכך הפכה את עצמה למתחרה ישירה של Apple. עם זאת, מנוע החיפוש העיקרי של מכשירי ה-iPhone הוא דווקא גוגל, מה שמקנה לגוגל יכולת לעקוב אחר המידע אותו מחפשים משתמשי ה-iPhone, לראות באילו תוצאות חיפוש הם מתעניינים, ומתוך כך להסיק מסקנות לגבי דברים שניתן לשפר במכשיריה הסלולרים. בעקבות זאת, טוען האנאליסט פיפר ג'אפראי כי ישנו סיכוי גבוה ש-Apple תשיק מנוע חיפוש משל עצמה למכשירי ה-iPhone, כאשר המטרה העיקרית תהיה למנוע מגוגל להקנות לעצמה יתרון בשוק הסלולר.
למעשה, נראה כי גוגל כבר החלה להשתמש במידע לגבי מכשירי ה-iPhone וליישם אותו במכשיריה – כאשר אחת ההוכחות לכך היא שלא מזמן פתחה Apple במאבק משפטי נגד גוגל, סביב זכויות השימוש בפטנטים סלולריים השייכים לה. Apple ככל הנראה מודעת למצב, והיא כבר החלה לחפש חלופות למנוע החיפוש של היריבה – אחת האופציות אותן לקחה Apple בחשבון הוא מנוע החיפוש "Bing" של מיקרוסופט – אך מכיוון שגם היא נכנסה לשוק הסלולר, עשויה Apple לרכוש חברת סטארט-אפ המתמחה בחיפוש (כגון Taptu).
כמובן שבמידה ו-Apple אכן תרכוש לעצמה מנוע חיפוש היא תוכל להתחיל ולמכור שטחי פרסום ובכך ליצור מקור הכנסה נוסף, אך לפי הדיווחים Apple תקים את מנוע החיפוש רק בכדי לשמור על המידע של לקוחותיה, מבלי שהיא תנסה להתחרות בגוגל בזירת החיפוש והפרסום ברשת.
כמובן שבמידה ו-Apple אכן תרכוש לעצמה מנוע חיפוש היא תוכל להתחיל ולמכור שטחי פרסום ובכך ליצור מקור הכנסה נוסף, אך לפי הדיווחים Apple תקים את מנוע החיפוש רק בכדי לשמור על המידע של לקוחותיה, מבלי שהיא תנסה להתחרות בגוגל בזירת החיפוש והפרסום ברשת.
נראה כי Apple הבינה שגוגל מעוניינת להשתלט על כמה שיותר שווקים במקביל – דבר שמקנה לה יתרונות רבים, שכן היא מסוגלת לספק שירותים ללקוחות של החברות המתחרות ולנצל זאת לטובתה. עם זאת, נראה כי Apple לא מתכננת להשיק את מנוע החיפוש שלה בקרוב, אם בכלל, שכן גוגל עדיין מהווה את ספקית שירותי החיפוש למשתמשי ה-iPad, שנחת בשוק לא מזמן.