מפטנט שרשמה Apple לאחרונה עולה כי החברה עשויה להשיק בקרוב רשת חברתית משלה למכשירים סלולריים, המתבססת על יצירת קבוצות שיתוף לפי מיקום פיזי
הרשתות החברתיות מהוות בשנים האחרונות אמצעי מרכזי לשיתוף מידע, ובעקבות זאת הן הופכות לאחד הנושאים העיקריים שמעסיקים חברות רבות בעולם. לא מזמן השיקה גוגל רשת חברתית המשתלבת עם שירות ה-Gmail שלה. הרשת, שזכתה לשם "Google Buzz", אמנם לא יצרה את ה"באזז" המצופה אך כנראה שהיא עודדה חברות אחרות להכנס לעסק בעצמן.
לפי דיווחים שפורסמו לאחרונה, ייתכן כי חברת Apple, אשר לא מזמן התחילה להלחם על השליטה בשוק הסלולר עם גוגל, תשיק בקרוב רשת חברתית המיועדת למשתמשי ה-iPhone. הרשת צפויה להקרא "iGroups", ולהתבסס על אפליקציה שתאחד את המכשירים הסלולריים החכמים לקבוצות שיתוף מידע שייקבעו לפי מיקומם הגאוגרפי.
לפי דיווחים שפורסמו לאחרונה, ייתכן כי חברת Apple, אשר לא מזמן התחילה להלחם על השליטה בשוק הסלולר עם גוגל, תשיק בקרוב רשת חברתית המיועדת למשתמשי ה-iPhone. הרשת צפויה להקרא "iGroups", ולהתבסס על אפליקציה שתאחד את המכשירים הסלולריים החכמים לקבוצות שיתוף מידע שייקבעו לפי מיקומם הגאוגרפי.
לא ידוע עדיין במדויק אילו אפשרויות תכלול הרשת החברתית ובמה היא תייחד את עצמה משירותים אחרים שמזהים מיקום (כגון שירות ה-Foursquare), אך לפי המידע שעולה מהפטנט של Apple, החברה עשויה ליצור אפליקציה הכוללת מערכת שמזהה אותות סלולריים וכך "לאחד" בין משתמשים קרובים. Apple מתכוונת להשתמש באותות הסלולריים שנפלטים ממכשירי iPhone וממכשירים חכמים אחרים – מה שיגרום להיווצרות של קהל משתמשים איזורי וירטואלי. ככל הנראה, הרשת תיצור מליוני קבוצות ברחבי העולם, כאשר המטרה העיקרית תהיה לאחד בין חברים או אנשים קרובים שנמצאים באירועים שונים כגון חתונות, קונצרטים, פגישות וקניונים ולאפשר להם לחלוק חוויות, תמונות, ומידע בצורה קלה. חשוב לציין כי הטכנולוגיה תעבוד תחת מעטה כבד של הצפנה וקודי אבטחה מתוחכמים, מה שיאפשר שיתוף מידע רק בין אנשים שמזוהים כנוכחים במקום או כחברי קבוצה מוכרים.
הרעיון של Apple דומה למדי לאפשרויות שמציעות טכנולוגיות קישוריות אלחוטיות כגון Bluetooth ו-Wi-Fi, אשר מאפשרות לשתף מידע בין מכשירים ולזהות בעלי מכשירים קרובים. ניתן להניח בעקבות זאת כי Apple עשויה אף להתבסס על טכנולוגיית ה-Bluetooth ופשוט לפתח ממשק נוח יותר להתקשרות בין המכשירים השונים.
ניתן להניח כי החלטתה של Apple להשקיע בתחום הרשתות החברתיות הניידות נובעת מלבד העובדה שהרשתות החברתיות הן הנושא הלוהט כיום, גם מכך שמשתמשים רבים דווקא מעדיפים להתחבר אליהן מהמכשירים הסלולריים שלהם. ל-Apple אף צפויה תחרות רבה בתחום, שכן רשת Twitter כבר כוללת בתוכה שירות שמזהה את מיקום המשתמש ובמקביל מפרסם אותו, וגם רשת Facebook תכלול בקרוב שירות חדש שיציע יכולות דומות.
ניתן להניח כי החלטתה של Apple להשקיע בתחום הרשתות החברתיות הניידות נובעת מלבד העובדה שהרשתות החברתיות הן הנושא הלוהט כיום, גם מכך שמשתמשים רבים דווקא מעדיפים להתחבר אליהן מהמכשירים הסלולריים שלהם. ל-Apple אף צפויה תחרות רבה בתחום, שכן רשת Twitter כבר כוללת בתוכה שירות שמזהה את מיקום המשתמש ובמקביל מפרסם אותו, וגם רשת Facebook תכלול בקרוב שירות חדש שיציע יכולות דומות.