חודש בלבד לאחר הגעתם של מכשירי ה-iPad לחנויות, הודיעה Apple כי מכרה כמליון מכשירים – מתוכם 300,000 יחידות של מכשירי ה-3G המתקדמים והיקרים יותר שהושקו רק לאחרונה
לפני מספר חודשים, כאשר חשפה Apple את מחשב הטאבלט שיצר ציפיה כה רבה בעולם המחשבים, אף אחד לא שיער שמדובר יהיה במכשיר מוצלח – בעיקר בעקבות חסרונותיו הרבים. עם זאת, כחודש בלבד לאחר מכירתו של מכשיר ה-iPad הראשון, נמכרו כמליון מכשירים. לשם השוואה, למכשיר ה-iPhone המקורי לקחו לא פחות מ-74 ימים על מנת להגיע להישג אליו הגיע ה-iPad בכ-28 יום בלבד. ההערכות הן שרוב המכשירים שנמכרו הם הדגמים שתומכים ב-WiFi בלבד (שכן אלו הגיעו ראשונים לשוק), אם כי למכשירים שתומכים גם בקישוריות 3G (אותם השיקה Apple רק בסוף אפריל) היה חלק נכבד בהעלאת כמות המכירות.
לפי הדיווחים, בחודש הראשון למכירות, משתמשי ה-iPad הורידו מעל ל-12 מליון אפליקציות משירות ה-"App Store", וגם ההצלחה של הספרים הדיגיטליים המיועדים למכשיר היא מעל למצופה, עם כ-1.5 מיליון ספרים שהורדו באמצעות שירות ה-iBookstore.
מעל מיליון יחידות כבר נמכרו |
נתון מעניין נוסף הוא שכ-300,000 יחידות של מחשב הטאבלט נמכרו כבר ביום הראשון בו הגיע המחשב לחנויות בארה"ב, והציפיות הן ש-Apple תמכור כ-5 מיליון מכשירים עד סוף השנה. בעקבות הדיווחים האחרונים לפיהם יצרניות מתחרות כגון מיקרוסופט ו-HP לא ישיקו בקרוב טאבלטים מתחרים, סביר להניח כי כמות המכירות אף תמשיך לעלות מעל למצופה.
קשה לדעת מדוע מכשיר בעל חסרונות כה רבים ותג מחיר גבוה יחסית זוכה להצלחה כה גדולה, כאשר יש להתחשב בעובדה שהמכשיר אפילו לא הושק בצורה רשמית מחוץ לארה"ב. בסופו של דבר, למרות שבתחילת הדרך נראה היה כי ה-iPad ייתקל במכשולים שעשוים לקטוע את הצלחתו באבה, הוא התברר כמוצלח ורווחי אף יותר ממכשירי ה-iPhone. אמנם, אין להתעלם מכך שלמכשירי ה-iPhone חלק נכבד בעיצוב המוניטין של Apple, דבר שגרם לרבים לפתח הערצה של ממש למוצרי החברה וללכת לקנות את מסחטת הכסף החדשה של אפל בעיניים עצומות.