באג בכונני ה-SSD מסדרה 320 של אינטל הופך את הכונן לבלתי נגיש. באינטל חוקרים
זה קורה גם לגדולות ביותר: אחרי OCZ ו-Corsair ופרשות הכוננים התקולים שלהן, מגיע תורה של אינטל "לזכות" בקצת אי נחת משוק כונני ה-SSD.
אינטל הכירה לאחרונה בקיומו של באג בכונני ה-SSD מסדרה 320, אשר מביא לקריסת הכונן, שלאחריה נשארים בכונן כ-8MB של נפח אחסון (מה שהעניק לו את כינויו) אליו ניתן לפנות, בעוד ששאר הנפח הופך לבלתי נגיד. הבעיה המוזרה דווחה לראשונה בפורום התמיכה הרשמי של אינטל ב-1 ביולי, ומאז זכתה לכמה וכמה "חיזוקים" מצרכנים נוספים.
באינטל הצהירו כי הם מכירים בקיומה של הבעיה, ויספקו עדכון ברגע שיהיה עוד מידע בידיהם.
כפי שזה נראה כעת, הבעיה מתרחשת בעת עבודה מאומצת של הכונן, ומקורה עשוי להיות בקושחת הכוננים ("שידור חוזר" של התקלה בכונני ה-X25?)
היקף הבעיה גם הוא לא ברור, אם כי גולש מסויים דיווח כי אחרי יומיים של בדיקות במאמץ גבוה ל-64 כוננים מסדרה 320 – 13 מהם חוו בעיות, רובן כתוצאה מהבאג המדובר, מה שעשוי להצביע על כך שהבעיה היא די נפוצה, לפחות בקרב כוננים שנמצאים בעבודה מאומצת במהלך רוב שעות היום.
לבעלי הכוננים עדיף, כך נראה, לא להעמיס עליהם יתר על המידה, לפחות עד ליציאת קושחה חדשה ו/או עדכון בנושא מאת אינטל.
זה לא כל כך נעים לראות כונן תקול |
אינטל, מי שנחשבת למובילה הבלעדית בשוק ה-SSD בכל הנוגע לאמינות ולאורך חיי המוצר, הודיעה בחודש מאי על הארכת תקופת האחריות על כונני סדרה 320 מ-3 ל-5 שנים – זאת לאחר שצרכנים מסויימים הביעו דאגה בעקבות המעבר בשבבי NAND של 34 ננומטר לשבבי NAND של 25 ננומטר, בעלי מספר נמוך יותר של מחזורי קריאה וכתיבה.
אותה הארכת אחריות הייתה אמורה לשמש כהוכחה לכך שאינטל בטוחה באמינות ואריכות חיי הכוננים מסדרה זו, אם כי נראה שהבאג הנוכחי לא בדיוק עוזר לה לבנות "קייס" משכנע.
אינטל ממליצה לכל מי שנתקל ב"באג ה-8MB" ליצור קשר טלפוני עם מרכזי התמיכה שלה, ואנחנו נמשיך, כמובן, לעדכן אתכם בכל ההתפתחויות בעניין זה.