המדריך לטיפול בתקלות טכניות שכיחות
המדריך שלהלן נועד להקנות לכם את הכלים להתמודד עם תקלות טכניות במחשב, שרובנו נאלצים להתמודד איתן כמעט מדי יום, ולרוב – איננו מצליחים לפתור אותן ללא התערבות של טכנאי מנוסה.
עיקרו של מדריך זה הוא להרחיב את הידע הבסיסי של המשתמש הממוצע לרמה קצת יותר מתקדמת ומעמיקה בכל הנושא של טיפול בתקלות טכניות, אך עם זאת – המדריך מתאים גם לאלו שאין להם כל רקע קודם ו/או נסיון בתחום.
מה נלמד במדריך?
- מציאת הגורם בתקלות חומרה
- איך להתמודד עם מסכים כחולים / אתחולים פתאומיים
- פירוש צפצופים בזמן כשל בעליית המערכת
שימו לב כי רוב המידע המרוכז במדריך זה, והן מידע נוסף, תוכלו למצוא גם בפורום התמיכה הטכנית שלנו. אתם אף מוזמנים לפנות אליו בכל בעיה שהנכם נתקלים בה, וחברי הפורום שלנו ישמחו לסייע לכם.
חשוב לציין כי ישנם חלקים במדריך זה הכרוכים בסיכון מסויים (התעסקות עם חשמל וכו'), לכן כל שימוש במדריך הוא על אחריותכם האישית בלבד.
זכרו כי כל הנאמר במדריך זה הינו למטרת העשרת הידע ואין אתר HWzone, בעליו ואו צוותו אחראיים לכל נזק אשר נגרם בעקיפין או במישרין למחשב שלכם בפרט, ולכם בכלל.
שיהיה בהצלחה!
מציאת הגורם בתקלות חומרה
תקלות חומרה הן דבר מאוד כללי, ומשתנה ממחשב למחשב – בהתאם לחומרה ובהתאם לשימושים (אוברקלוק, עריכת וידאו, משחקים "כבדים" ועוד).
בחלק זה של המדריך נסביר לכם כיצד תוכלו לזהות תקלות הנובעות מרכיבי חומרה במחשבכם, ואולי אף למנוע מהן להופיע בעתיד.
ראשית, אם אתם מתחילים להרגיש שהמחשב לא פועל כשורה (משחקים שפועלים לאט מהרגיל, תגובה איטית של המחשב במהלך עבודה שגרתית, קריסות אקראיות וכיו"ב), כדאי לעקוב אחר השלבים הבאים כדי לאבחן את הבעיה כראוי:
- האם הבעיה מופיעה רק בזמן הפעלת אפליקציות גרפיות (משחקים / סרטים) ?
- האם הבעיה מופיעה במשחק ספציפי, רק בהפעלת וידאו או בתוכנה מסוימת ?
- האם הבעיה מופיעה במהלך עבודה שגרתית על המחשב ?
- האם הבעיה מופיעה באופן אקראי – כלומר בכל מצב, בלי קשר ספציפי לתוכנות או פעולות כלשהן ?
לאחר שאתם מבינים את הכיוון הכללי לבעיה, אפשר להתחיל למקד אותה ולנסות לאתר את המקור שלה. למעשה, אנו נשתמש בשיטת האלימינציה על מנת לשלול רכיבים וגורמים שיכולים ליצור את הבעיה.