תפוס אותי אם תוכל: הביצועים של ה-Radeon VII נחשפים • HWzone
מחשביםכרטיסי מסךכתבות נבחרות

תפוס אותי אם תוכל: הביצועים של ה-Radeon VII נחשפים

ב- הצליחו ליצור דגמים מרשימים ומתקדמים בהחלט ביחס לכל הקודמים להם – ובו בעת גם מאכזבים 

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


בעוד שמההצלחות שלה בעולם המעבדים הראשיים קשה להתעלם, נראה כי בתחום העיבוד הגראפי מצבה של ממשיך להיות מוצלח ומזהיר הרבה פחות – גם אחרי ההשקה של מוצר הדגל היוקרתי החדש, ה- VII.

מפתחת השבבים האדומה העבירה בהצלחה את ארכיטקטורת ה- שלה משנת 2017, בתצורה מלאה כמעט לגמרי עם 3,840 יחידות פעילות (מתוך 4,096 בסך הכל), אל תהליך ייצור חדשני של 7 ננומטר מבית חברת , אשר איפשר להקפיץ את תדרי הפעולה התיאורטיים בכ-13 אחוזים – בתוספת לנפח שיא של 16GB בזכרון הגראפי המובנה על השבב, מסוג ועם רוחב פס אפקטיבי מטורף של מעל טרה-בייט בשנייה.

הקטנה משמעותית של מימדי השבב אפשרה לדחוס פנימה גם גראפי מתקדם ביותר – אך זה לא תמיד מספיק בכדי להזניק את הביצועים אל הרמה המירבית, מסתבר

AMD הצהירה כבר במעמד ההכרזה על הדגם העדכני כי המטרה היא להתחרות ראש בראש ב-GeForce RTX 2080 המשוכלל של היריבה , כאשר גם תג מחיר מומלץ של 700 דולר שיקף זאת בהיותו זהה לתג המחיר המומלץ הנמוך ביותר של המקביל.

הקירור המשולש וצריכת ההספק המוגדלת מביאים לרמות שמע שגבוהות יותר מאלו של כל כרטיסי המסך המודרניים מבית NVIDIA

עכשיו ה-Radeon VII מגיע אל מדפי החנויות, או לכל הפחות אמור להגיע אל מדפי החנויות, ובמקביל גם אל ידי המבקרים – ושם אנו מגלים שיפור מרשים מאוד של 30 אחוזים ואף 40 אחוזים בביצועים בהשוואה ל-Radeon RX Vega 64 (שהכיל יותר ליבות עיבוד פעילות, בתהליך ייצור של 14 ננומטר מ-GlobalFoundries, כזכור), אך במקביל גם יתרון של כ-10 אחוזים בממוצע לטובתו של ה-RTX 2080 המבהיר לכאורה כי לא הצליחה לעמוד ביעד אשר הגדירה לעצמה בפומבי.

הביצועים מרגישים כמו אכזבה – בראש ובראשונה כי במפתחת עצמה הבטיחו לנו יותר מזה
מקור התמונה: ערוץ ה- של האתר hardwarecanucks.com

כמה מהמבקרים התלוננו על מנהלי התקן שאינם בשלים להפצה המונית אך מלווים את ההשקה, ומונעים בחינה של פוטנציאל ההמהרה עבור הדגם (אלו שכן המהירו בהצלחה ראו שיפור תיאורטי של בין 5 ל-8 אחוזים), ובמקביל נראה כי הבחירה של AMD בקירור הכולל תא אידוי ושלושה מאווררים מביאה לרמת רעש גבוה משמעותית מהפתרון כפול המאוווררים של בדור ה-RTX, וגם צריכת ההספק של ה- VII תחת עומס גדול היא מאסיבית. במילים אחרות, למרות המעבר לתהליך ייצור ממוזער וחסכוני – המגבלות של ארכיטקטורת ה- ניכרים היטב, ומונעים את מימוש מלוא הפוטנציאל הקיים לצערנו.

ה-GeForce GTX 1080 Ti שחוגג בעוד חודש יום הולדת שני עדיין מוביל על פני מוצר הדגל החדש של בחלק מהמבחנים – וזו אולי העדות הטובה ביותר להבדלי הכוחות בין השתיים בתחום
מקור התמונות: techpowerup.com

מנהלי התקן משופרים עשויים לתקן חלק מהרושם הראשוני הבעייתי ואולי גם להקטין את פער הביצועים הקיים מה-RTX 2080, כאשר הצעה של הכרטיס לצד חבילה של שלושה כותרי גיימינג עדכניים בולטים מסייעת להפוך את ההצעה לקורצת מעט יותר – אבל אם השמועות אודות היקף ייצור מזערי במיוחד הן אכן נכונות (כ-5,000 יחידות באופן כללי, ומאות בודדות בלבד עבור על ארצות אירופה לכאורה), הזמינות של ה- VII הלכה למעשה עלולה להיות בלתי קיימת, ולגרום למחירים לעלות במהירות מעל לרמות המומלצות. זה בהחלט לא משהו שיועיל בהשוואות המתבקשות מול מוצרי השחקנית הירוקה.

בהזנחת תוספת התדר של הדור החדש, ניתן לראות כי אין שיפור משמעותי בפוטנציאל הביצועים של ארכיטקטורת ה-Vega במסגרת המעבר מ- ל-7 ננומטר – לפחות ביישומים שבהם צוואר הבקבוק אינו בממשק אל הזכרון הגראפי
מקור התמונות: anandtech.com

עם שמועות על כך שארכיטקטורת הדור הבא של AMD, הידועה בשם Navi, תהיה מוכנה לייצור המוני רק לקראת סוף השנה (מאוחר מהצפוי), נראה כי יש סיכוי לא רע לכך שצפויה לנו עוד תקופה בה כל תחום כרטיסי המסך מעל למחיר של 200 דולר יהיה מירוץ של סוס בודד למעשה, עם יתרון של בביצועים, במגוון ובזמינות – שיאפשר לה לשמור על רמות מחיר גבוהות לאורך זמן, ללא הצדקה לשמירה על תחרותיות אל מול דגמי ה- שאינם מצליחים לצבור תאוצה.

לפי המומחים בבדיקות מסוג זה – גם ה-RTX 2070 שזול מה- VII מעניק יציבים יותר (שמאל), למרות שהממוצע היבש נוטה במעט לכיוון המחנה האדום
מקור התמונות: techreport.com

האם לדוקטור ליסה סו ואנשיה יש עוד קלפים בלתי צפויים בשרוול, או שנותר רק לחכות לכניסה המיוחלת של אל הזירה הזו אי שם ב-2020? אנחנו ננסה לשמור על אופטימיות, וכמובן שנמשיך לעדכן אתכם בנושא.


תגיות

19 תגובות

  1. AMD הודיע שהכרטיס הולך להיתמך ע"י הדרייברים המקוצעיים שלה, כמו הווגה פרונטייר כניראה, לדעתי הכרטיס הזה הופך למציאה והמחיר רק הולך לעלות.

     

  2. המספרים לא ממש מסתדרים, ירידה של 6% ביחידות העיבוד ועליה של 13% בתדר ו-30%-40% יותר ביצועים?
    בכל מקרה נראה שקיבלנו כאן 1080TI באיחור של שנתיים ובאותו מחיר..

    1. בביקורות השונות ניכר כי לפחות בחלק מהמבחנים (משחקים וגם יישומי יצירה ועיבוד) הזכרון הגראפי המוגדל עם רוחב הפס המוגדל תורמים משמעותית – וכמו כן תדרים "על הנייר" הם דבר אחד, אבל בפועל מידת החום בליבה משפיעה על התדר האפקטיבי לאורך זמן, וכאן כנראה שהתדר ב-Radeon VII תחת מעמסה נשמר על רמה גבוהה מ-13 אחוזים ביחס ל-Radeon RX Vega 64, וגם זה תורם לקפיצה הגדולה בביצועים.

  3. אם מדברים על מחיר וכסף אז הכרטיס הזה הוא נזק יותר מתועלת כשמדובר במשתמש ביתי … ממוצע.
    אולי סטודנטים, הנדסאים ושאר מיני סימולציונרים ירוויח לא מעט מהכרטיס הזה וה DPFP64 הסקסי שלו, אבל הגיימרים ישלמו על הכרטיס הזה הון תועפות במהלך שנה.
    700$ + 200$-מינימום (על חשמל שנתי 6 שעות גייים ביום) = 900$. _ (אם לא יותר)
    עדיף כבר 2080 ואם יש כסף אז TI

    ולטעמי:
    מי שמשווה בין VII לבין RTX בנושא ה DPFP …… עושה עוול עצום לAMD!!!!!!
    AMD בליגה אחרת לגמרי מ NVIDIA בנושא ולמעשה לא רואה אותה ממטר!
    AMD היא הכי ….. יפה! _ (מתי NV נתנה למשתמש ביתי FP לאחרונה?)
    אז תחשבו על זה…

    1. זה כי הכרטיס נועד לשוק המקצועי ועל הדרך "הוסב" לגיימרים עם דרייברים יעודיים כדי להגדיל את נפח המכירות, תביני כי הכרטיס הזה הוא הגרסה ה"לייט" של instinct MI50 עם דגש לשוק של הפרוסיומר ולא השוק של החברות גדולות וחוות שרתים. ו Nvidia לא נותנת במחירים נמוכים כרטיסים בעלי יכולות של FP64 כי א' זה לא כדאי לה כלכלית
      ב' היא לא צריכה כי בכל מקרה היא מובילה בשוק
      ולשאלה האם כדאי לקנות את הכרטיס התשובה היא תלוי.

  4. AMD הוציא עוד כרטיס חישוביות מקצועי וארזה אותו כאילו למשחקים.
    המחיר המשוגע לגמרי ירחיק את קהל היעד המוצהר באופן טבעי.
    נסיון תעלול שיווק של AMD ותו לא.
    הלאה.

  5. אלו מדידות מתוכנות עבודה מקצועיות, שימוש ב-async compute דבר שכרטיסי AMD מצטיינים בו כמו שהראו במשחק ashes of singularity (שידוע בתור בנצ'מרק אידיאלי שנתפר עבור כרטיסי AMD).

    זה עבור חלונות.

    השאלה עד כמה זה רלוונטי בכלליות למשחקים אם בכלל.

    לא ברור מהגרף האם הפאצ' הופעל ונבדק על כרטיסי NV שגם יודעים לבצע async compute.

  6. לפי מה שהבנתי אחרי שהסבירו לי זה שיפצרו את הקוד שיבדוק את הסצינה עם ASYC ליפני השליחה לCPU וימנעו רינדור של אובייקטים שלא מול המצלמה, ככה לחסוך עבודה שגם ככה לא רואים על המסך מהGPU.

     

  7. ציטוט של TheHwGeek

    אשמח אם תוכלו להסביר לי על מה המהומה מהבוקר?

    כולם מפרסמים את זה, איזה פאצ' הצליח לעשות את השינוי הדראסטי? והאם זה יכול לבוא גם לדררייברים בWIN?

    https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RadeonSI-Prim-Culling-Async-Com

    image.php?id=2019&image=radeonsi_async_p

    ואו!!! לפני שבוע רכשתי 1080TI במקום הוגה 56 ועכשיו זה …צריך לחכות קצת לראות מה זה יעשה אחרי בדיקה של העידכון במשחקים והאם זה יהיה באמת תקף גם לוינדוס…אני הולך להעביר את זה לכמה סטרימרים :) נראה מה תיהיה דעתם על זה

  8. ציטוט של TheHwGeek

    לבינתיים הכנתי תמונה להמחשת אפקט הDLSS למי שמיתעניין בכרטיסי RTX :-).

    25-thanos.jpg

    כשהיה לי הכרטיס משום מה תמיד העדפתי TAA על כל DLSS אחר, שיהיה שיפור בFPS ככל שיהיה. איכות תמונה חשובה לי יותר מביצועים.

  9. לדעתי GF דםק חזק את כרטיסי המסך והמעבדים של AMD עם הגבלת תדרי עבודה, תיראו את הדיון הבא שבו רק בראשית הדרך של היתעסקות עם הRADEON VII וכבר מצליחים ליגרום לכרטיס לעבוד עם המהרה ל2200MHZ/1200MHZ! וכל זה עם קירור AIO בלבד!.

    https://www.overclock.net/forum/67-amd/1633446-preliminary-view-amd-vega-bios-127.html#post27855218

     

    וזה עבור הסיליקונים הראשונים של TSMC ב7נמ!.

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close