פרטים חדשים על Xe, מותג כרטיסי המסך של אינטל

התוכניות ליצור ליבות גראפיות ייעודיות וכרטיסי מסך שיבוססו עליהן אינן נעלמות, אלא צוברות תאוצה – עם צומחת שתתאים גם לפתרונות הביתיים הצנועים ביותר וגם לעולם השרתים ומרכזי המידע

אנחנו מכירים היטב את השמות וגם , Quadro ו- אשר מלווים אותנו במשך שנים בשוק העיבוד המקבילי – ועכשיו אפשר להוסיף לרשימה הזו עוד שם, בפעם הראשונה מזה שנים: Xe.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


במסגרת כנס הארכיטקטורה המועיל והמרשים שערכה אינטל קיבלנו לא רק מידע אודות ליבת העיבוד הכללית של העידן החדש, אלא גם את המיתוג הרשמי המיועד של כל כרטיסי המסך הייעודיים מיצרנית השבבים שיגיעו לחנויות החל מתחילת שנת 2020, במסגרת חטיבה חדשה שאותה מוביל קדימה ראג׳ה קודורי בכבודו ובעצמו.

פרטים טכניים על מוצרים עוד לא קיבלנו, באופן טבעי, אך לפי השקופיות נראה כי מתכננת את Xe כארכיטקטורה גמישה במיוחד שתתאים גם בתור תחליף לליבות הגראפיות המובנות במעבדי העתיד אחרי דור ה-Gen11 שהוצג גם הוא בכנס, גם לכרטיסי גיימינג מתקדמים בשוק הביתי וגם להאצת יישומי ובינה מלאכותית בחוות השרתים ומחשבי העל של העתיד.

ארכיטקטורות עיבוד גמישות עם יכולות גדילה שתואמות את היישום הופכות לנפוצות יותר ויותר – ויהיה מעניין לגלות האם אכן תציע גמישות גדולה יותר מזו שהשיגו המתחרות

הפילוסופיה של בתחום היא יצירת כלי ותכנות אחודים שיספקו מענה לכל רכיבי העיבוד של החברה, החל מיחידות העיבוד הכלליות דרך שבבי FPGA ויחידות (Nervana) וכלה ביחידות ה-GPU – כך שלמפתחים תהיה הזדמנות לנצל את כל רכיבי הפאזל בצורה היעילה ביותר שקיימת, מה שלא בהכרח קורה כיום בעת שילוב של יחידות עיבוד שונות מיצרניות שונות המבוססות על שפות תכנות וכלים נפרדים.


ראג׳ה קודורי הפך לאחת הדמויות המשמעותיות ביותר באינטל בתוך זמן קצר – ובקרוב יגיע הזמן לספק את הקבלות

האם יש סיכוי שנקבל פירוט גדול ומשמעותי יותר בתערוכת בחודש הבא? כנראה שכן, אם כי  אין ספק כי מצפה לנו עוד המתנה בלתי מבוטלת עד היום בו נוכל להתחיל להתלבט בין שלוש יצרניות במקום שתיים בלבד בעת הרכבת המערכת הביתית או בחירת המערכת הניידת החדשה.

יש סיכוי להדגמה חיה כלשהי בחודש הבא? נחזיק אצבעות, אם כי לא נתאכזב יותר מדי במידה ונגלה כי זה שלב מוקדם מדי לשם כך



avatar
אלכס
אלכס

שכחתם את החלק הכי חשוב בכרטיס המסך – התוכנה. או בשמה המקצועי: דרייבר כרטיס מסך.
זה רכיב תוכנה שאמור (בתאוריה) לעבוד היטב על כל מערכת הפעלה, בכל מחשב, ובכל משחק שנשחק.
לnvidia ו-amd היו כבר אין ספור בעיות ותקלות של דברייברים שהרסו להן את המוניטין.
ואלה חברות עם שנים של ניסיון בכרטיסי מסך. ושנים של קוד כתוב ובדוק.
אינטל זה חברה שפעם ראשונה מייצרת כרטיס מסך לשוק הביתי, וצריכה עכשיו לכתוב דרייברים מאפס.
כמות הבעיות שעלולות להיות בהם היא מטורפת…

omertgm
omertgm

זו התפתחות נהדרת.
מניח שאינטל יוציאו כרטיס מסך שידבר ויעבוד בסינרגיה מלאה עם הGPU המובנה על המעבד שלהם ויהיה תמריץ גדול לבחור בהם.

אני בכלל מקווה שהם יגיעו למצב בו ניתן יהיה לוותר על GPU נפרד וזה המובנה יהיה מספיק חזק לתת FHD על 60HZ בכל משחק.
הגיע הזמן שמי שלא צריך את כל הכי הכי יוכל לשלם על זה הרבה פחות.
בלי 4K, בלי RT או DLSS, בלי קצב רענון גבוהה מדי ושאר גימיקים. פשוט מוצר אחד שלם ואיכותי שעושה הכל עבור 1080P.